Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Márkaépítés – Hitelesség
Advertisements

"A legtöbb ember munkát keres, az igazán sikeres emberek hálózatokat keresnek." Robert T. Kiyosaki.
Állóeszköz-gazdálkodás
A közösség számodra annyit jelent amennyit Te hozzáteszel ! A baranyai tájékozódási futás felépítése és működésének struktúrája, a PVSK-n keresztül.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Márkaépítés a gyakorlatban
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A turizmus rendszer környezete
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Értékesítési csatornák
Negyedik előadás Március 11
A vállalkozások környezete
Marketingkommunikáció
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Családi vállalkozás.
GERILLA-MARKETING.
Budapest, november 16. Slovnaft THE MOL GROUP Az olajkorszak végén: A 3. árrobbanás és következményei Varró László Vargha Péter Simon Vezető Közgazdász.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Marketing mix.
MNB felügyeleti integráció
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Hol a határ a pr és a valódi felelősségvállalás között?
Minőségdíjak.
Bauer András - Berács József:
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Sponsorare necesse est
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Minőség menedzsment 6.előadás
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
8. Az eladásösztönzés.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Copyright by Republic 2007 Employer Branding BCCH - HR munkacsoport részére Készítette: Soltész Krisztina, Január 07.
Vállalkozások a minőségszabályozás útján – az önkéntes minőségtanúsítás hazai és nemzetközi versenyelőnyei TÜV Rheinland - nemzetközi tanúsítás.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Termék & Márka Kopcsay László.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Magyar Munkahelyi és Vállalati Sportszövetség Magyar Cégsport Szövetség Magyar Cégsport Szövetség H-1071 Budapest, Damjanich u. 39.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Biyovis Üzleti Modell. Biyovis Üzleti modell A Biyovis Üzleti modell Ft-os befektetéssel indul, viszont semmilyen rizikóval nem jár! Csatlakozási.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
az Akasztói Szikiponty
Az üzletek operatív működtetése
Biyovis a mi üzletünk.
Operatív menedzsment és versenyképesség
A kutatási program leírása
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
A piac és a piacgazdaság
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

Mire jók az üzletben díjak? László Géza

Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?  Állam  Alapítványok  Karitatív magánadomány  Piaci díjak

Mire jók a díjak? A nyerteseknek:  Elismerés, presztízs  A teljesítményt honorálja  Marketing eszköz  Jövedelem  Boldogság Funkcionális megközelítésben:  „Rendet tesz”, segít a konfliktusok feloldásában  Erősítik a horizontális kapcsolatokat, a kohéziót A fogyasztóknak:  Minőség-jelzés, szignál  Csökkenti a kockázatot a választásnál  A díj presztízsértéke a fogyasztót is „megemeli”

* A kérdésre több válasz is adható Jelzés a minőségről A nemzetközi márkakutatás, AC Nielsen, 2008 végén, országos reprezentatív mintán keresztül készült, ahol a program működik.

Fogyasztás szerkezete  Dinamikusan nő a fogyasztás és a márkák száma  A termék megkülönböztetés és innováció szerepe nő: a szórakoztató elektronikában 10 év leforgása alatt az eladott eszközök technológiájának 80%-a lecserélődött  Nőtt a vásárlás egy termékre eső sebessége  Kereskedelem szerepe, piaci ereje ugrásszerűen nőtt  Nő a tudatosság és a tájékozódás szerepe és lehetősége  Nő a minőség szerepe az árhoz képest. Mckinsey: az amerikai fogyasztó már kevesebb mint 30%-ban hagyatkozik elsősorban ár és költségjellegű információkra és a  Kényelem, a bizalom, a választék, a szavatosság, a termékinformáció együtt 70%  Új specializált fogyasztási piacok törnek előre

Új fogyasztási terek A tradicionális piaci attitűdök, formák átalakulása: TPF Presztízs luxus minőség Nem környezet tudatos Ár diszkont Bio TPF Élmény kaland Kényelem biztonság

Borvásárlás és a díjak A borvásárlás differenciálódik: A termékdíjak egyik legrégebbi terepe. Miért?  Átlagosan 10 brand van egy fogyasztói kategóriában míg a borok esetén fajta egy hipermarketben  Több szempontú vásárlás történik rövid idő alatt,  A díjak, szaklapok nagyon régóta jelen vannak, de nincs rá idő  Túl sok helyi díj, a termelők díjnak látszó megtévesztő jelzések  Elsősorban az alkalmi fogyasztók számára, gyors és nagy értékű vásárlásnál segít a díj

Hogyan dönt a fogyasztó?  Saját tapasztalatok, szóbeszéd, benyomások alapján  Független szakértőkre hagyatkozik  A szakma krémjének a véleményére hagyatkozik a döntéshozó  Attribuciók: a közvélekedés, az információ hitelessége fontos

Mikor jó egy díjazás?  Ha nincs túl sok belőlük  Ha ismertek  Ha hatékonyak és segítik az eladást (termékdíjak) vagy a kitűzött értékek védelmét (környezetvédelem, CSR)  Ha a használat, a részvétel költségei összhangban vannak a várható eredményességükkel  Ha a reputációjuk erős  Ha a zsűri hiteles személyekből áll  Ha zsűri abban segít, amiben kell és az összetétele igazodik a fogyasztói szelekció jellegéhez  Ha transzparens, következetes és kiszámítható a döntéshozatal  Ha a gyártók használják, építenek rá és működik a hálózati-hatás  Ha nem hígul fel a mezőny

Márkák díjazása A ter…  Átlagosan

Mikor eredményes egy termék márka díjazás?  Ha nincs túl sok belőle  Ha ismert  Ha hatékony  Ha a részvétel költségei (materiális vagy nem) összhangban vannak a várható eredményességgel  Ha a reputációja erős  A zsűri hiteles  Transzparens, következetes  Nem hígul fel a mezőny  Használják és működik a hálózati-hatás