HERD A3 Tehetséggondozó kezdeményezések Debrecenben és Nagyváradon.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Advertisements

A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Science Center of DEBRECEN
A honvédtisztjelöltek lelkiállapotának vizsgálata
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Civil szervezetek a munka világában
A FELSŐOKTATÁS LEHETŐSÉGEI A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN – A DEBRECENI PÉLDA „MINŐSÉGÜGYI KONFERENCIA ” BUDAPEST, OKTÓBER 28. Dr. Balogh László Magyar Tehetséggondozó.
A közösségi élet vizsgálata Völcsökön avagy a „hiány” funkciójáról
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
A fejlesztés hatása a szervezetre
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Európai Uniós Támogatás EU URBAN Program: EU célzott programja Lokális városfejlesztés között Célja: Gazdasági - társadalmi regeneráció Fejlődés.
A tanulás közösségformáló ereje vagy a közösség tanulási potenciálja
A vidéki tér sikertényezői
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzata. Felújított közösségi téren, kamerarendszer kialakítása Közvilágítás korszerűsítése Panelházak közötti zöldfelület.
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Korai tehetségnevelés
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
„Az emberi tehetség parányi lámpa, mely egyszerre keskeny kört tölthet meg fényével; s ha egy helyéről másra hurczoltatik, setétséget hagy maga után. Bizonyos.
PSZICHOLÓGIAI SZEMPONTOK A FELSŐOKTATÁSI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOKHOZ PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM, május 6. Dr. Balogh László Magyar Tehetséggondozó Társaság.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Szabó Éva DE IEAS anglisztika MA II április 20. Jelentkezési határidő: május 6. (péntek) 12:00
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Ösztöndíj-lehetőségek
LEADER, Identitás, Sport
Pedagógiai és Kommunikációs Szakmai Kollégium
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

HERD A3 Tehetséggondozó kezdeményezések Debrecenben és Nagyváradon

Tagok Dr. habil Fónai Mihály, Ceglédi Tímea (UD) Külső társszerzők: Balogh Judit (UD), Győrbíró András (PCU, group A1)

Tehetséggondozó kezdeményezések Szakkollégiumok (pl. Janus Pannonius Szakkollégium Nagyváradon, Hatvani István Szakkollégium Debrecenben) Tudományos diákkörök (TDK) Intézményi programok (DETEP)

Vizsgált kérdések 1.: Tehetséggondozás és társadalmi kohézió Mi a társadalmi kohézió? – A lakosság jól-léte – A lakosság morális egészsége – A lakkosság civil részvétele – Értékek egyensúlya – Kooperálni tudás – Egyéni és társadalmi érdekek összehangoltsága A felsőoktatás ezt is tanítja és átadja. „Az egyetem embert képez, nem munkaerőt”. Hogyan tanítja és adja át? -> Közösségei révén Hipotézis: Korábbi kutatásainkra alapozva azt feltételezzük, hogy a tehetséggondozó kezdeményezések hallgatói olyan közösséget alkotnak, amelyekben koncentráltan van jelen ez a fajta tanulás, rejtett tanterv.

Vizsgált kérdések 2.: A tehetséggondozás kulturális tőkehiányosságot kompenzáló hatása A régió boldogulásának kulcsa az emberi tőkébe való invesztálás A régióban magas azon tehetséges hallgatók aránya, akik nagyobb „befektetést” igényelnek otthonról hozott kulturális hátrányaik miatt. Hipotézis: Előző kutatásaink alapján kimutatható, hogy a tehetséggondozó kezdeményezések egy része kevésbé képes a hátrányos helyzetű hallgatókban lévő potenciálok felfedezésére (kis mértékű bemeneti szelekció tapintható ki) de a bekerültek körében képesek ezen hátrányok kompenzálására

Ami eddig történt: – Előző kutatások eredményeinek összefoglalása Folyamatban van: – Tehetséggondozó kezdeményezések lajstromba vétele, és jellemzése a megadott szempontok alapján Nagyvárad és Debrecen felsőoktatásában Tervek: – Hallgatói adatbázisok célzott elemzése