Vállalati stratégia 2015. március 28.2015. március 28.2015. március 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
A tervezés mint menedzsment funkció
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Stratégiai menedzsment
Vállalatgazdaságtan.
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
III. A logisztika jövője
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Stratégiai menedzsment
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Vizsga feladatok (Minta)
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Művelődésgazdaságtan 2. előadás Szomor Tamás A m űvelő désgazdaságtan tárgya  A művelődést, kultúrát gazdasági szemszögből jellemzi - makro megközelítés.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MARKETING FOLYAMATA.
Zsembery Levente vezérigazgató
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Az információ, mint erőforrás
Heijunka 平準化.
március március március 31.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Okos pénzt az okos egészségügynek – kockázati tőkebefektetések az élettudományok területén április 29. Zsembery Levente vezérigazgató X-Ventures.
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
2/18/2018 Marketingterv Név.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

Vállalati stratégia március március március 28.

Sakichi Toyoda Akio Toyoda W.Edwards Deming „Épp időben termelni”. „Épp időben termelni”. A minőség mindenki feladata. A minőség mindenki feladata. Az érték mindenki feladata. Az érték mindenki feladata. A karcsú termelés kifizetődő. A karcsú termelés kifizetődő. Az emberek számítanak Az emberek számítanak

Szövőgépgyártó cégből a világ 3. legnagyobb autógyártója. Szövőgépgyártó cégből a világ 3. legnagyobb autógyártója. Évente eladott jármű. Évente eladott jármű.

Vállalati stratégia Vállalati stratégia: a vállalat átfogó céljaival, szervezeti struktúrájával és az egyes szervezeti egységek és a központ közötti kapcsolattal foglalkozik.

Vállalati stratégia Olyan cselekvési sor, amelynek segítségével a kiválasztott célpiacon nagyobb értéket nyújthat a fogyasztónak, mint a versenytársak. DINAMIKUS SZEMLÉLET

Vállalati stratégia tartalmazza: Helyzetértékelést a vállalat jelenlegi helyzetéről és várható jövőképéről. Helyzetértékelést a vállalat jelenlegi helyzetéről és várható jövőképéről. Algoritmus, amely a kedvező jövőkép megvalósításához vezet. Algoritmus, amely a kedvező jövőkép megvalósításához vezet. Teljesítményértékelő és visszacsatoló mechanizmus. Teljesítményértékelő és visszacsatoló mechanizmus.

Vállalati stratégia további elemei Vállalati stratégia Szinergia Tartós verseny előny Működési kör Szinergia: az együttes hatás mértéke, amely abból adódik, hogy az egész több, mint a részek egyszerű összege.

Vállalati stratégia szintjei A vállalat egészének stratégiája A vállalat egészének stratégiája Egyes üzleti egységek stratégiája Egyes üzleti egységek stratégiája A funkcionális részegységeinek stratégiája A funkcionális részegységeinek stratégiája A stratégia lebontásához a vállalatot stratégiai üzleti egységekre osztjuk.

Stratégiai üzleti egységek Stratégiai üzleti egységek: olyan egymástól jól elkülöníthető üzleti területek a vállalaton belül, amelyek jól definiálható termék- piackombinációkat képviselnek, verseny- helyzetük és eredményességük önmagukban is értékelhető.

Vállalati szintű stratégia Meghatározza a vállalat egészének működési módját és kommunikálja azt a tulajdonosok és a külső érintettek felé. Meghatározza a vállalat egészének működési módját és kommunikálja azt a tulajdonosok és a külső érintettek felé. Koordinálja az üzletági és a funkcionális stratégiákat. Koordinálja az üzletági és a funkcionális stratégiákat. Feladata:

A központ stratégiai szerepe Portfoliómenedzser (a pénzügyi piacokon ügynökként lép fel). Portfoliómenedzser (a pénzügyi piacokon ügynökként lép fel). Átstrukturáló (Ritkán avatkozik be, de ha kell átalakíthat egy-egy egységet). Átstrukturáló (Ritkán avatkozik be, de ha kell átalakíthat egy-egy egységet). Szinergiamenedzser (Keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel a vállalat hatékonysága növelhető). Szinergiamenedzser (Keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel a vállalat hatékonysága növelhető). Fejlesztő (Közvetlen segítséget nyújt az egységeknek a fejlesztésben). Fejlesztő (Közvetlen segítséget nyújt az egységeknek a fejlesztésben).

Üzletági portfolió Miért pont ezeket a stratégiai üzleti egységeket tartják bent a portfolióban? Sztárok (Magas részesedéssel rendelkeznek egy dinamikusan fejlődő piacon). Sztárok (Magas részesedéssel rendelkeznek egy dinamikusan fejlődő piacon). Kérdőjel (Magas növekedésű piacokon alacsony részesedés). Kérdőjel (Magas növekedésű piacokon alacsony részesedés). Fejőstehén (Alacsony növekedésű piacon hozzák a korábbi befektetések pozitív következményeit). Fejőstehén (Alacsony növekedésű piacon hozzák a korábbi befektetések pozitív következményeit). Kutyák (Alacsony részesedés, alacsony növekedés). Kutyák (Alacsony részesedés, alacsony növekedés).

Vállalati tevékenység kiterjesztése: diverzifikáció Diverzifikáció: a működési kör kiterjesztése új területekre. Lehetőségei: Saját fejlesztés. Saját fejlesztés. Egyesülés vagy felvásárlás. Egyesülés vagy felvásárlás. Stratégiai szövetség kötése. Stratégiai szövetség kötése.

Üzleti egységek stratégia szintje Eltérő piacokon, eltérő fogyasztói igényeket igyekszenek kielégíteni. Michael E. Porter (1980) Porter-féle szektorelemzés: Közgazdasági elemzésekkel teszi lehetővé, hogy egy vállalat működésének következményeit egy adott szektorban feltárja.