Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M UNKAVÉGZÉS A XXI. SZÁZADBAN. A 21. században lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat nem a munkahelyen, hanem otthon végezzük el. Ezt röviden távmunkának.
Advertisements

Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy •címe: Digitális képanalízis •szakirányos tárgy •neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) •előadó és gyakorlatvezető:
Energiatervezés Alapfogalmak.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Lelkigondozás Dr.Veres Sándor 1.
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
Humán erőforrás gazdálkodás aktuális kérdései I szeptember 18.
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
2013/ félév. Katalógus mindig!(előadás/gyakorlat) Katalógus mindig!(előadás/gyakorlat) Jelenlét igazolásához diákigazolvány kellhet! Jelenlét igazolásához.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Brüsszel milyen messze van
Vizuális és web programozás II. TRTLB226 Tantárgyfelelős: Lénárt Anett mérnöktanár Rendszer- és Szoftvertechnológia Tanszék B137
A Szegedi Tudományegyetem harmadik missziós tevékenységei és az EU fejlesztéspolitikája DR. LUKOVICS MIKLÓS Docens, SZTE GTK Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
50 éves a szegedi informatika
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
kötelező program, SZÁMONKÉRÉSEK
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Mingesz Róbert 1. óra szeptember 5., 7.
Elektromágneses kompatibilitás EMC
Szabályozási Rendszerek
Hő- és Áramlástan II. Termodinamika és Hőközlés (NGB_AG004_2)
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
A GÉPELEMEK, GÉPSZERKEZETEK II. TÁRGY ÁLTALÁNOS JELLMZÉSE
Informatikai Nyílt Nap Mi a térinformatika? Angol elnevezés: Geographic Information Systems (GIS) Röviden: Digitális térképek összekapcsolása adatokhoz.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Általános Géptan (AG0001_1)
Gazdasági ismeretek.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
Farkas György : Méréstechnika
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Operációs Rendszerek Összefoglaló
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Az informatika logikai alapjai
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Téradatok létrehozása, szerkesztése
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy címe: Digitális képanalízis szakirányos tárgy neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) előadó és gyakorlatvezető:
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA /2012 I. félév Követelmények.
Regionális politika – beadandó feladat 1) Készítse el az Ön által kiválasztott megye elemzését az alábbiakban megadott szempontok szerint: 1.A megye informatív.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA /2013 I. félév Követelmények.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA /2011 I. félév Követelmények.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás alapjai 1. Gyakorlat Követelmények, regisztráció,
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
Az Open Source lehetősége a szegedi geoinformatika képzésben Fehér Zsolt Zoltán Madarász Anett Olasz Angéla Szabó Péter január 29.
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tantárgyi követelmények szeptember 8.
SZÁMVITEL.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Vizuális programozás MIN1M1-MIN1M2- MIN6B6IN - MIN6B8IN – MIN4I0N – MIN3H4PFN Követelményrendszer.
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató

A tantárgy célja Áttekinteni: A térinformatikai rendszerek infrastruktúra tervezés, üzemeltetés célú lehetőségeinek bemutatása az építőmérnöki, műszaki gyakorlatban A térinformatikai rendszerek infrastrukturális alkalmazásaival kapcsolatos alapvető fogalmak, a hely, tér és idő kezelésének módszereinek gyakorlati adaptációját Az építőmérnöki gyakorlatban alkalmazható térmodellezési, elemzési technikákat, a térbeli ábrázolás, vizuális megjelenítés, térbeli írásbeliség alapkérdéseit A hazai, európai és nemzetközi téradat infrastruktúra helyzetét, a téradatokhoz kapcsolódó jogi dilemmákat A városüzemeltetési, közlekedési, üzleti térinformatikai alkalmazások sajátosságait Mindezt olyan keretek között, hogy a hallgatók elsajátíthassák a nyílt forrású térinformatikai szoftverekkel (QGIS, GRASS) való önálló munkavégzés folyamatát és megismerkedjenek a szabadon felhasználható adatkészletekkel (OSM, SRTM, TEIR).

De a 14 alkalomra korlátozódó tantermi előadás és a 7 elvi labor lehetőség miatt csak komoly erőfeszítésekre hallgatónak van esélye Professzionális folyamat és adatmodellezési ismeretek elsajátítására Konkrét térinformatikai rendszerek mélyebb alkalmazási ismereteinek elsajátítására Térinformatikai rendszerintegrációs ismeretek elsajátítására -> célunk a térinformatikai világ professzionális szereplőivel (térinformatikus, fejlesztő informatikus, rendszer adminisztrátor, építő, építész, regionális fejlesztő) való értelmes párbeszéd fogalmi kereteinek elsajátítása, a szabadon elérhető térinformatikai eszközökkel való önálló munkavégzés alapjainak elsajátítása 

Tantárgyi követelmények Előadás: –Az előadások 70%-án a részvétel kötelező –Az ismeretek számonkérése 5 alkalommal az előadás végén néhány perces röpdolgozat formájában történik. Önálló feladat: –A 2. héten kiadásra kerülő feladat a féléves munka gerince, az előadások a feladat elvégzéséhez szükséges ismereteket foglalják össze, és szemléltetik a megoldás menetét –Az előrehaladás menetét a félév során 3 alkalommal kell kötelező jelleggel bemutatni az 5.,10. és 14. héten az előadás időpontjában megtartott bemutatáson. Labor lehetőség: –A munkához szükséges szoftver eszközök és térinformatikai adatok szabadon elérhetők és korlátozás nélkül felhasználhatók (ipari vagy kutatási munkákban is), így a hallgatóságnak lehetősége van az otthoni munkavégzésre, de otthoni munka esetén is szükséges a feladat aktuális állapotát tartalmazó állományok labor szerverre történő felmásolása (a saját Z:/ könyvtár Z:/infra alkönyvtárába). A kiírt gyakorlati időpontokban a Térinformatikai laboratórium rendelkezésre áll az önálló munkavégzésre.

A jegy kialakításának szempontjai A féléves munka értékelése és az érdemjegy megállapítása az alábbi részelemekből áll össze (100% az elérhető összes pont, a félév teljesítéséhez min 50% szükséges): Előadás alatt megírt röpdolgozatok: 25% –Az ismeretek számonkérése 5 alkalommal az előadás végén néhány perces röpdolgozat formájában történik (5x5 pont) Önálló feladat félévközi bemutatása: 15% –Az előrehaladás menetét a félév során 3 alkalommal kell kötelező jelleggel bemutatni az 5.,10. és 14. héten az előadás időpontjában megtartott bemutatáson (3x5 pont, késedelem esetén 0 pont és különeljárási díj) Féléves munka projekt dokumentációja: 60% –A végzett munka dokumentálása a műszaki gyakorlatban elvárt minőségben szükséges, amely tartalmaz egy kötelező tartalmi és formai összegző részt és egy mellékletet az önálló, kreatív munka háttér anyagának bemutatására. (pótbeadás különeljárási díjjal a 15. héten án). A jegy kialakításának szempontjai: –Elégtelen. <50% –Elégséges: 50-64% –Közepes: 65-74% –Jó: 75-84% –Jeles: %

Javasolt irodalom Tárgy WEB lapja: \\ Előadás vázlatok Önálló munkát támogató segédletek: Szabó György, Wirth Ervin. Térinformatikai praktikum v 1.0, Elektronikus könyv QGIS felhasználói kézikönyv Könyvek: Detrekői Ákos, Szabó, György (2013): Térinformatika: Elmélet és alkalmazások Typotex Kiadó, Budapest, pp 292. Detrekői Ákos, Szabó, György (2002): Térinformatika, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp 380. Longley P A, Goodchild M F, Maguire D J, Rhind D W (2011): Geographic Information Systems and Science,John Willey and Sons,