REKLÁM I. Reklámkommunikáció I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
A szponzorálás.
Mozgókép és médiaismeret
Gazdaság és technika II. - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika II. Film, mozi Tóth Attiláné dr.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
A direkt marketing fogalma
Az e-tanulás. •Az e-tanulás csírái már a múlt század 40-es éveiben megjelentek. –Amikor Budapesten gyakoriak voltak a légiriadók, „feltalálták” a rádió-iskolát,
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Gazdaság és technika I - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika I Tóth Attiláné dr.
MARKETING.
Mobil egészségipar Mi a mobil és miért?
A turizmus rendszer környezete
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Reklám.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Közönségkapcsolatok (PR)
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Marketingkommunikáció
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Dr. Tóth Olga PTE Illyés Gyula Főiskolai Kar, Szociális munka szak Társadalmi problémák szociológiája Levelező.
Ápolásetika.
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
Reklám etika.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Változatos viszonyok Retro majális és a szocializmus emlékezete Várpalota – Inotán Készítette: Urbán Csilla.
Reklámozás, Public Relations
Elméleti közgazdaságtan
A marketingkommunikáció
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
Sponsorare necesse est
SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA: Történeti vázlat
NEVELÉSELMÉLET.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Avagy mire is emlékezem…
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Európa és Magyarország helyzete az ipari forradalom évszázadában I.
Ember és környezetének viszonya
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
A reklám centruma.
A szocializáció folyamata
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
A vásárlási döntés folyamata
Reklám etika.
Előadás másolata:

REKLÁM I. Reklámkommunikáció I. A reklám fejlődésének rövid története Marketing és reklámügyintézők számára

Ősi eszköz (rómaiak, középkor) A mai értelemben vett marketingkommuni- káció megjelenése összefügg: A társadalami munkamegosztás differenci-álódásával Az ősközösségi rend felbomlásával és az összetettebb közösségek kialakulásával A technika (termelő eszköz, infrastruktúra és kommunikációs rendszerek) fejlődésével

A nyomtatás megjelenése (Gutenberg 1483) 15. szd. Anglia első szórólap, 17. szd. közepe első sajtóhirdetés 17.szd. az első hirdetési újság Franciaország Ipari forradalom fontos lépcsőfok > tömegtermelés és a tömegek megszólítása > terméknépszerűsítés 19. szd. eleje az első reklámügynökség > reklámfelületek vásárlása, bérlése. 19.szd. vége reklámkészítés szakipari munkaként (reklámszövegírás Charles Austin Bates)

20, szd. eleje plakáttervezés művészi fokon 20. szd. tömegmédiumok megjelenése (rádió, mozi, telefon, tömegsajtó, televízió, fényképezés stb.) > gyors reklámelmélet fejlődés Tudományos szintűség > más tudományok igénybevétele és kölcsönösségi kapcsolata ( statisztika, pszichológia, szociológia) Reklámügynökségek általánossá válása (jutalékos rendszer 15% kedvezmény a médiumokban) A reklámguru David Oglivy.

Magyarország reklámtörténete. Az középkor hasonló Európához 20. század: Szecesszió és a nyomtatott plakátok Költők mint szövegírók ( József A., Karinthy F, Rejtő J.) 1936 Magyar reklámszövetség 1945 után minimálisra csökken A 60-80 évek gyenge reklámrendszere 80-tól erős fejlődés, több nemzetközi díj MAHÍR mint műhely

90-től a gazdasági rendszerváltás fellendíti a reklámpiacot ( hazai és nemzetközi reklámok dömpingje) Komoly lendülete ad az internet elterjedése Új területeket hódít meg ( közterület eddig el nem foglalt részei > aszfalt, vízfelület, metro alagút stb. Új reklámtípusok jelennek meg >külső járműreklám, óriásplakát, szórólapozás stb.

A marketingkommunikáció határterületei, tudományi kapcsolatrendszerei Kommunikációelmélet és marketingkom-munikáció > külön részben tárgyaltuk Reklám és pszichológia, szociológia,statisztika stb.: Véleményvezetők hatása Szakmai tekintélyek hatása Reklámkutatás és a szamélyiség működése Klb. elméletek felállítása (AIDA vásárlási modell, Attencion-figyelem, Interest-érdeklődés, Desire-vágy, Action-cselekvés)

Reklám és gazdaság: Ma már a gazdaság nem tudna nélküle funkcionálni Alapvető funkciója az informálás Hatással van a vásárlói döntésekre Segíti a márkaépítést és megkülönböztetést a piacon Szükségletet gerjeszt és erősít Áralakító hatása van Támogatja az értékesítési láncot Szponzorálással erősíti a gazdaság és a társadalom más területeit

Reklám és a társadalom: Szociológiával együtt segít a vásárlók megismerésében Segít a társadalom tudatos vizsgálatában Hatással lehet a társadalmi változásokra (társadalomalakító hatás) Részt vállal a kikapcsolódásban ( ha nem lenne reklám a médiumok sem működnének) Alakítja a vásárlási döntéseket Alakítja (vagy torzítja) az emberek értékrendjét, ezáltal befolyásolja az etikát, a szexualitást, a társadalmi morált stb. Ismétlő jellegével erősíti a tanulási folyamatot (fogmosás, biotermékek stb.)

TCK (társadalmi célú kommunikáció) Célja közérdekű, közhasznú eszmék gondolatok, üzenetek továbbítása az emberek bizonyos csoportjaihoz, pozitív magatartásuk ösztönzése érdekében Tanulási folyamatot vált ki a célcsoportból Egyéni, csoport, vagy társadalmi célokat szolgál Non-profit jellegű, legtöbb esetben nincs közvetlen kapcsolatban a gazdasággal Hat az egyének attitűdjére, viselkedésérs, szokásrendszerére Általában stratégiai jellegű

TCR társadalmi célú reklám A TCK egyik megjelenési formája Alapvetően a környezettel: - Környezetszennyezés Természeti erőforrások védelme Természetvédelem stb. és a társadalommal: járványok, betegségek Emberi erőszak Szenvedélybetegségek Hajléktalanság Életmódalakítás Közlekedésbiztonság Környezet és ember kapcsolata, kisebbségek problémája Kulturális kérdések stb. foglalkozik

A marketingkommunikáció piacának szerkezete