Környezeti nevelés uniós forrásokból 2011. 06. 04.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Energetikai projektek előkészítése, finanszírozása M27 ABSOLVO Consulting.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Szolnoki Evangélikus Gyülekezetért Alapítvány 5000 Szolnok, Verseghy park ,
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Pályázati lehetőségek FAÖT ülés, Törökbálint Dr. Gordos Tamás programiroda vezető – Pro Régió Ügynökség.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Pályázati felelős Kiválasztása:  állandó személy, az igazgató „nevesítse”  a feladata meghatározott, lehetőleg finanszírozott legyen (pl. órakedvezmény)
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Új pályázati lehetőségek a TÁMOP és a TIOP keretében Miskolc, november 30.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Iskolánk futó projektjei
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása TÁMOP /10/1.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
ELENA Program – energetikai beruházások előkészítésének finanszírozási lehetősége Szabó Valéria Nemzetközi projektmenedzser.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Lorem ipsum.
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
EU-s források ökoiskolák számára
Előadás másolata:

Környezeti nevelés uniós forrásokból

TÁMOP /10/1 - felfüggesztve Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása A konstrukció célja a közoktatásban résztvevő gyerekek és tanulók óvodai nevelésének és a tanórai és tanórán kívüli és szabadidős nem formális és informális nevelésének és oktatásának támogatása, kulturális érzékenységet, kreativitást és egészségtudatosságot, egészséges életmód kialakítását fejlesztő szabadidős tevékenységek megvalósításával, a nevelési-oktatási és kulturális intézmények hosszú távú együttműködésében, helyi és országos szinten.

TÁMOP /A/1- felfüggesztve Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben) támogatására –Közoktatási vezetőképzések –Pedagógusok elméleti, szakmai, módszertani felkészültségét fejlesztő képzések (12 téma közül az egyik: Környezeti nevelés), –Az intézmény mindennapi szakmai munkáját segítő, támogató és kiegészítő. –tevékenységgel kapcsolatos képzések –Az eltérő oktatási igényű és a sajátos nevelési igényű tanulók nevelésével és oktatásával kapcsolatos képzések

Az Európai Gazdasági Térség és a Norvég Finanszírozási Mechanizmus - lezárult A teljes keretösszeg lekötésével lezárult az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok program. Már megkezdődtek a tárgyalások a Finanszírozási Mechanizmusok program jövőbeli folytatásáról. Pl.: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata: Környezettudatos nevelés és a fenntarthatóság pedagógiája ( Ft): az egyes támogatott projektek a fenntartható fejlődés oktatási alapjainak megteremtéséhez járulnak hozzá.

KEOP 6.2.0/B – még bőven van keret

KEOP 6.1.0/A – még bőven van keret Kizárólag iskolák (vagy fenntartóik) pályázhatnak Hatékony, valóban automatikus rendszerű pályáztatás – minimális pályázati tanácsadás és adminisztráció MT: sorvezető, a kreativitás korlátozott, minden ötletet a megadott sémába kell illeszteni – a kreativitás korlátozott, de a korlátokon belül elvárt – a kommunikációs anyagok listája bővíthető (kérelem) – a szerzői jogok tiszteletben tartása a pályázó felelőssége! A költségtábla szinte teljesen automatikus, rugalmasság csak az egy tanulóra jutó környezeti képzők számában van – ökölszabály: kb Ft/ tanuló fajlagos

KEOP 6.2.0/B – még bőven van keret

KEOP 6.1.0/B – kimerülőben a 2011-es keret A vállalkozói szektoron kívül szinte bárki pályázhat Szigorú, de kiszámítható pályáztatás – folyamatos pályázati tanácsadás (előzetes, HP, TK) A környezeti nevelési és a kommunikációs szektor házassága, melynek gyümölcse: – kreatív és releváns FÉF üzenet, „ötlet”: lakossági, fogyasztási és/vagy életmódpanelek megváltoztatása – hatékony (olcsó) és hatásos (profi) kommunikáció A kreativitás teret kap, de minden ötletet a megadott MT sémába kell illeszteni (hatékony és transzparens elbírálás) – az MT valóban MT legyen (helyzetelemzés, célcsoport, cél, tevékenységek, költségek)

KEOP 6.2.0/A – felfüggesztve Szinte bárki pályázhat(ott) Házi és közösségi komposztálás ösztönzése az eszközigény kielégítésével és nem formális képzéssel Kerékpáros közlekedés ösztönzése tároló építésével, illetve szükség esetén öltöző, zuhanyzó kialakításával Minden esetben fontos az infrastrukturális fejlesztéshez kapcsolódó fenntarthatósági kommunikáció, a rendszerszemlélet kialakítása

KEOP 6.2.0/B – még bőven van keret Szinte bárki pályázhat Szigorú de kiszámítható pályáztatás – A PF és az MT követelményeit szigorúan kell értelmezni Életbevágó (a pályázat életébe vágó) a jó helyszín kiválasztása – a kommunikációban rejlő lehetőséget, és – a fenntartás körülményeit kell szem előtt tartani, – nem az épület felújításban rejlő lehetőséget. Helyzetelemzés –nagyszámú, releváns célcsoport látogatja, fogja-e látogatni a mintaprojektet, –hogyan generálható a nagyobb forgalom, hogyan növelhető a bevésődés valószínűsége

Köszönöm a figyelmet! Szabó Gábor Dávid Környezetvédelmi Fejlesztési Igazgatóság Osztályvezető