A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Advertisements

Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
„A BAKONYÉRT” Egyesület fejlesztése a TÁMOP projekt keretében.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
TDM Szakmai Nap november 21.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A vállalat szervezete.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A szervezeti felépítés definíciója
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
„A BAKONYÉRT” Vidékfejlesztési Akciócsoport Egyesület bemutatása
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Közigazgatási Jog 4. Európai Közigazgatás, 11. előadás november 23. Témakörök: 5. Az EU jogrendszerének közigazgatási alapjai 5.1. Az EU jogrendszerének.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Milyen Kamarát akarunk? A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara legyen a gazdaságszervezés és irányítás valamennyi szintjének (kistérségi,
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Desztináció-marketing
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Kooperáció és integrációmanagement /A tantárgy neve/

Előadás témakörei Desztinációs szervezetek

ELŐADÁS ANYAGA A desztináció turisztikai szervezete A menedzsment kettős feladatának megfelelően, amely tevékenységét mind saját szervezetére, mind pedig a desztináció egészére koncentrálja, meg kell különböztetnünk a desztináció turisztikai szervezetét és a turisztikai szervezet munkaszervezetét Magyarországon, mint egyébként a legtöbb európai országban, lehetetlen a desztinációk központi irányítása, mert - az üdülőhelyek és a desztinációk hosszú évtizedek fejlődésének eredményei - az egyes szolgáltatások magánkézben vannak Egyidejűleg hagyományos politikai struktúrák fejlődtek ki, melyek át- meg átszövik a desztinációkat Ennek megfelelően kifejlődött a turizmusirányítás számos központi instanciája, melyek a turizmussal kapcsolatos feladatok sokaságát látják el

ELŐADÁS ANYAGA Az így kialakult struktúrának a következő hátrányai vannak: - klasszikus kétszeres/háromszoros funkciók: miközben különböző szervezetek foglalkoznak ugyanazzal a feladattal, érdekkonfliktusok alakulnak ki, illetve elvész a lehetséges szinergikus hatás; jó példa erre, amikor a szobakiadók szövetsége, az önkormányzat, a hotelek szervezete, stb. külön-külön prospektusokat (különböző arculattal) publikálnak egy adott település esetében - az érdekkonfliktusok gátolják a turisztikai szervezet teljesítőképességét; az együttműködési hajlam különösen az erős partnerek esetében alábbhagy - az egyértelmű és egységes piaci stratégiák és minőségi szabványok megvalósítása szinte lehetetlen - az egész turisztikai szervezeti rendszer átpolitizált, aminek a professzionalitás (szakmaiság) látja kárát

1. ELŐADÁS ANYAGA A desztináció turisztikai szervezetével szemben támasztott elvárások Fenti hátrányokból következik a hatékonyan működő desztinációs turisztikai szervezetek létrehozásának szükségszerűsége A szervezetek számára a következő alapelvek irányadók: 1. A különböző funkciókat szervezetileg külön kell választani, különösen a marketing- és az érdekképviseleti funkciókat 2. A kínálatszervezési funkció egyre több vendégkapcsolati feladatot tartalmaz, a vendégekkel való közvetlen kapcsolat formájában 3. A marketinget vállalkozói szemlélettel és professzionálisan kell végezni, a piaci ismeretek birtokában 4. A tervezésnek az egész térség közösségét és az üdülőhely minden érintett turisztikai érdekcsoportját át kell fognia 5. Az érdekképviseletnek feltétlenül demokratikus döntési mechanizmusokon kell nyugodnia

1. ELŐADÁS ANYAGA A turisztikai szervezet szervezete (munkaszervezet) A turisztikai szervezet munkaszervezetének felépítése a desztináció szervezeti rendszerétől függ. A desztináció turisztikai szervezetéből fakad a munkaszervezet feladat-katalógusa Mindig aszerint, hogy a turisztikai szervezetnek milyen feladatok jutnak, más- és másként fog alakulni a munkaszervezet A munkaszervezetnek a következő alapelveknek kell megfelelnie: 1. Letisztult és egyszerű vezetési struktúra és döntési útvonal; különösen átlátható „corporate-government”-struktúrák, azaz az egyes szervek nagyon egyértelmű jogkör-elhatárolása (pl. elnökség, ügyvezetés, stb) és a megfelelő szakemberekkel való „feltöltése” 2. A különböző funkciók szétválasztása 3. Az elnökségi és tagi kontroll és beleszólás biztosítása.

1. ELŐADÁS ANYAGA Feladatok szerinti felosztás Fentiek alapján a szervezet tagolására a meghatározó folyamatok szerinti felosztás kézenfekvő Az így kialakult alapstruktúra fölé épül a vállalati szerkezet Ide a pénzügyek, személyi ügyek, illetve bizonyos szolgáltatási területek, mint pl. egy belső hirdetési/PR-részleg, amelynek éppúgy feladata lehet a kifelé irányuló marketig, mint a befelé irányuló információ-ellátás is Az elnökséget különböző bizottságok támogathatják, amelyeket projektorientáltan lehet aktivizálni, és tanácsadói szerepet töltenek be A szervezet ideáltipikus felépítését a köv. ábra szemlélteti:

1. ELŐADÁS ANYAGA -Titkárság-PR asszisztens -Piac -Belső komm. + IT -Tagok kezelése-Beszállítók-Marketing-Felvilágosítás-Produkció-Vendégkapcsola t -Igazgató -- Márka -- PR -- Key account -- Stratégia

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Miért van szükség a desztinációkban desztinációs turisztikai szervezetekre? 2./ Mi határozza meg a munkaszervezetek felépítését? 3./ Hogyan épül fel az ideáltipikus munkaszervezet?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az előadás anyagát készítette: Semsei Sándor A helyi szintű szervezet