A hatékony vezető eszközei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a kompetencia?.
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz?
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Medvéné Dr. Szabad Katalin Dr. Zimányi Krisztina
A tervezés mint menedzsment funkció
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
Rendészeti vezető-kiválasztás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
„HELYI.ÉRTÉK” A mezőkövesdi Ifjúsági Információs Pont szolgáltatásainak fejlesztése TÁMOP-5.2.5/08/1/B.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Hatalom és szervezeti politika
SEEM alapok.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A hatékony vezető eszközei Németh Gergely szervezetpszichológus

A vezető modellek Machiavelli Argyris: A vezetés aktív módszere McGregor: X-Y elmélet Ohio State University: Gondoskodó és strukturáló vezetés Michigan Univ: Termelés központú és dolgozó központú vez Blake és Mouton (managerial grid) Lewin: autoriter, demokratikus, laissez-fair Torgerstein, Weinstock: vezetés integrált felfogása Fiedler: kontingencia modell (feladat és kapcsolat) Hersey, Blanchard: – helyzetfüggő vezetése House: út-cél modell Vroom, Yetton: particiatív döntési modellje Ouchi: Z elmélet Alderson: R elmélet Likert: rendszer elméleti megközelítés Tichy, Devana, majd Anderson: átalakító vezetés Champy: a vezetés átalakítása Stb....

A vezető legitimitása French és Raven (1959), majd Hersey kiegészíti (1997) Jutalmazó hatalom Kényszerítő hatalom Kapcsolatokból származó Törvényes legitim (jogi) hatalom Szakértői hatalom Referens hatalom Információs Személyes

Manager vs. LEADER (Kotter) Operatív vezetés Akciók tervezése és végrehajtása Jövőkép alkotás Stratégia alkotás Értékek szerint élni Értékek megalkotása Erőforrások megszerzése és biztosítása Kapcsolatok építése, karbantartása Magas szintű teljesítmény elérése és fenntartása Trendek kutatása Politikai akadályok elsimítása Folyamatos befektetés az erőforrásokba Cég képviselete

Alaptételek a változások menedzseléséhez Az ember képes tanulni A szervezet, mint önálló rendszer képes tanulni A vezető képes irányítani a rendszert A változás biztos A szervezet önfenntartja status quo-t, ami a szervezeti ellenállás egyik alapja A szervezeti ellenállásra minden esetben lehet számítani Bevonás A rendszer kell változtatni, másodfajú változtatás (Argyris) Kondicionális szint (Mastenbroek) – célok Operatív szint (Mastenbroek) – taktika struktúra A szervezeti kultúra alakítása – attitűd, stb.. A stressz betegségek megjelenése

A Projektről TÁMOP-5.4.10-12/1-2012-0001 Vezetőképzés alprojekt 300 óras képzés 10 különbözó vezetői témájú modul 250 vezető / 16 csoport 10 hónap alatt Vezetői eset gyűjtemény összeállítása

Modulonként átlagosan 610 eset, összesen 5119 db eset A Képzésen érintett modulok Bevezetés a modern vezetői ismeretekbe Együttműködési stratégiák Asszertív kommunikáció Vezetői önismeret Kiválasztás, motiválás, delegálás Stresszmenedzsment és időgazdálkodás Prezencációs technikák Kreativitás és problémamegoldó gondolkodás Szakmai tapasztalatmegosztás Projektmenedzsment Modulonként átlagosan 610 eset, összesen 5119 db eset

220 kitöltő Vizsgált képességek Asszertív kommunikációs képesség Stresszkezelési képesség Tárgyalási képesség Delegálási képesség Tudatos vezetői szerepvállalás Emberismeret Időgazdálkodási képesség Változáskezelési képesség Konfliktuskezelési képesség Vezetési képesség Motiválási képesség Prezentációs képesség Problémamegoldási képesség 220 kitöltő

Konstruktív versengés Kevéssé van jelen

Munkafüggőség A vezetők 47%-ának gondja van a munkafüggőséggel. Hét aspektusra terjed ki: A munka mennyire dominálja a gondolkodást és viselkedést Mennyire módosítja/javítja a hangulatot Egyre több kell belőle, hogy a kezdeti hatást kiváltsa (tolerancia) Mennyire vannak elvonási tünetei (rossz érzés, amikor nem lehet dolgozni) Mennyi konfliktust okoz (társas kapcsolatokban, ill. más tevékenységekkel); Mennyire jellemző a visszaesés (miután próbálta csökkenteni a munka mennyiségét) Egészségügyi és egyéb problémák (pl. alvászavar)

MINDEN KOMPETENCIA KAPCSÁN VOLT FEJLŐDÉS

Konklúzió Lehet erősíteni a konstruktív versengést (a destruktívat nem) Az emberek harmonikus szenvedéllyel végzik a munkájukat és nem obszesszívvel A munkafüggőség viszont gondokat okoz majdnem a vezetők felénél Pozitívabban állnak hozzá az élethez, mint az átlag magyar lakos

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!