TÁMOP B-14/ Az elnyert összeg: 17 millió forint

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat június 30. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A gyakorlatvezető mentor
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
Fiatalok Lendületben Program Youth in Action Tineret in Acțiune.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY június 12. Rövidebb képzési idejű szakképzés a Ganz-Munkácsyban TÁMOP B-12/
Nyugodt légkör, barátságos környezet játszóudvar műfüves pálya.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
TÁMOP / „Tudásdepó Expressz” Új szolgáltatások Zala megye könyvtáraiban –élethosszig tartó tanulás könyvtári környezetben február.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Referenciaintézmény kialakítása a II
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0046 Az elnyert összeg: 17 millió forint „Testvériskolai kapcsolat kialakítása a Csehimindszenti Általános Iskola és a bécsi Private Neue Mittelschule im Herz Maria-Kloster iskolái között” TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0046 Az elnyert összeg: 17 millió forint

TÁMOP - 3.3. 14 B - 14/1 -2014-0046 „Testvériskolai kapcsolat kialakítása a Csehimindszenti Általános Iskola és a bécsi Private Neue Mittelschule im Herz Maria-Kloster iskolái között” „A siker épp az útban van elrejtve, amin végig kell mennünk, és útközben fogjuk felfedezni azokat az értékeket, amikért megküzdve többek leszünk. ” /Marie Clarence/

Az elfogadott támogatási intenzitás: 100%. PROJEKTISMERTETŐ Az elfogadott támogatási intenzitás: 100%. A pályázat által elnyert összeg magában foglalja a pedagógusok bér-és járulékköltségeit, a projekt végrehajtásához szükséges anyagköltségeket, belépők árait, az utazások, az étkezések és a szállás költségeit a többnapos programoknál, esetleges programok költségeit külső lebonyolítóval,kis értékű tárgyi beszerzést.

A pályázat célja Olyan projektek megvalósításának támogatása, amelyek határon túli, nemzetközi, Európai Unión belüli ( „B” komponens) testvériskolai kapcsolatok kialakításával, közös programok megvalósításán keresztül hozzájárulnak a gyermekek kompetenciájának (szociális, életviteli, kommunikáció stb.) fejlesztéséhez, ismeretanyaguk bővítéséhez. Jelen pályázat kifejezetten olyan iskolák kapcsolatfelvételét, programkínálatának bővítését támogatja, ahol hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat nevelnek, oktatnak.

A B komponens pályázat segítségével a hátrányos helyzetű tanulóknak lehetőségük nyílik nyelvtudásuk fejlesztésére, az idegen környezetben való eligazodás kipróbálására, a másik országban való helytállás erősítésére, és a választott partnerország kultúrájának közvetlen megismerésére. A B komponensre csak akkor lehetett pályázni, ha egy intézmény már nyert az A komponensen és arra érvényes támogatói okirattal rendelkezett. Kizárólag azon köznevelési intézmények jelentkezhettek, ahol a 2012. évi statisztikai adatok alapján a halmozottan hátrányos tanulók száma meghaladta a 15 %-ot.

Célcsoport: a köznevelési intézményekbe járó felső tagozatos, halmozottan hátrányos helyzetű és nem hátrányos helyzetű tanulók. Környezeti hatékonyság vállalása a projektben: újrahasznosított papír használata és a meghívókat, leveleket inkább e-mailben küldjük.

A projektmenedzsment : egy fő szakmai vezető egy fő projektmenedzser egy fő pénzügyi vezető A projektben résztvevő tanulók: 30 fő A projektben résztvevő pedagógusok: 6 fő

2014. szeptember 1-től 2015. augusztus 31-ig. A projekt megvalósításának ideje 2014. szeptember 1-től 2015. augusztus 31-ig. A Pályázónak/Kedvezményezettnek vállalnia kellett, hogy a projekt fizikai befejezését követően további két tanéven keresztül kapcsolatot tart a testvériskolával. Közös internetes oldalt hoztunk létre, melyre heti rendszerességgel töltünk fel fotókat, élménybeszámolókat.

Heti rendszerességű foglalkozások A szakmai program részei Heti rendszerességű foglalkozások A projektben résztvevő tanulókkal a saját iskolájukban a szakmai programterv alapján heti egy foglalkozás 37 héten keresztül. A konstrukció keretében elérni kívánt részcélok a következők: · hazai, határon túli és nemzetközi együttműködések kialakulása a hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű és a nem hátrányos helyzetű tanulók, valamint az őket oktató pedagógusok között; · köznevelési intézmények nevelési, oktatási programkínálatának bővítése; · aktív szabadidő eltöltésének támogatása;

Német nyelvi órák hetente 2 csoportban 2. Tantárgyi fejlesztés Német nyelvi órák hetente 2 csoportban A projekt ideje alatt 37 hét x 2 foglalkozás = 74 foglalkozás Cél: a tanulók nyelvi kompetenciájának fejlesztése, az idegen nyelv bátrabb használata. A foglalkozások tananyaga szorosan kötődik a mindennapokban szükséges német szókincshez.

3. Iskolán kívüli tanulmányi, kulturális és szabadidős programok szervezése 10 alkalommal a szakmai programot a következőkben állapítottuk meg: ● 3 színházi előadás közös megtekintése a zalaegerszegi Hevesi Sándor Színházban

● Kirándulás Ópusztaszerre – tervek szerint az „Árpád programcsomag” igénybe vétele 2015. május 25.

● „TÜNDÉRKERT” – rendezvény 2015. március 25. ● PAT – Állatvédelmi nap – 2015 április ● „Mindszenty Emléknap” – megyei csapatverseny a Mindszenty Emlékháznál – 2015.március 27. ● Madarak és fák napja, kirándulás a Jeli arborétumba – 2015. május 8. ● Mindszenty Emléktúra – 2015. május 16. ● Családi sportnap – 2015.május 30.

4. Előadássorozat – 4 alkalommal Az előadások német nyelven hangzanak el. Céljuk: a gyerekek ismereteinek bővítése az adott témakörben, szókincsük és nyelvtani tudásuk fejlesztése 2 kötelező téma: ● Az Európai Unió ● A partneriskola bemutatása 2 választott téma: ● Az egészséges életmód fontossága ● Alkohol- és drog prevenció

5. Játékos, interaktív csoportmunka, műhelymunka – 5 alkalommal ● Az elfogadást segítő és a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatásának elősegítése érdekében fejlesztő játékok, foglalkozások. 6. Személyes találkozó Ausztriában 2015.március 4-től március 8-ig. Bécs, Salzburg, Mariazell, Riegersburg. Lackenhof nevezetességei 7. Nyári tábor Ausztriában 2015.június 22-től június 26-ig

A személyes találkozó és a nyári tábor tervezett programjai képekben: 1. Bécs nevezetességei:

2. Mariazell

3. Wasserpark Eisenwurzen

4. Riegersburg

5. Salzburg

6. Lackenhof

„Egyetlen parancs van, a többi csak tanács: igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél. Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.” /Weöres Sándor /

Köszönöm a figyelmet! Ódorné Fehér Beatrix projektmenedzser