Az Ivetagr program tapasztalatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Angol nyelvi kompetencia
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
E-learning és a multimédia
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Közösségi portálok használata
P Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység Összefogása Mélykút központtal” című, TÁMOP / pályázat Company Name.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Közösségi oldalak használata
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Digitális világ – interaktív táblán
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Kompetensek lettünk? június 27..
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Skype motívációs szerepe
Több mint könyvtár A Gödöllői Városi Könyvtár és a digitális kihívás.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
EÖTVÖS JÓZSEF ISKOLAALAPÍTVÁNY SZAKKÖZÉPISKOLÁJA BÉKÉSCSABA.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
A szaktudás dokumentálása – Europass. Ahány ország, annyi…  Oktatási és képzési rendszerek különbözőek  A kompetenciák és képzettségek különbözőek,
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Az Ivetagr program tapasztalatai Web 2.0 alkalmazások az információ átadásban Az Ivetagr program tapasztalatai Istók Anna Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ Innovating Vocational Educational Training Applying Games Realities A szakképzés innovációja web 2.0 alapú játékokkal (Leonardo da Vinci)

A projekt célja INNOVÁCIÓ: a hagyományos, merev oktatási módszer megújítása innovatív módon a szakképzésben, nyelvoktatásban JÁTSZVA TANULNI: A projekt célja egy olyan módszertan kifejlesztése volt, melynek segítségével a projektben részt vevő pedagógusok vagy munkatanácsadók képesek a saját szakterületnek megfelelő játékot kifejleszteni, és munkájuk során alkalmazni. KULCSKOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE: az elsődleges célcsoport (fiatal- és aktív korú mozgássérültek) számára olyan készségek, kompetenciák elsajátítása, amelyekkel munkavállalási esélyeik nőnek, a munkavállaláshoz elengedhetetlen tudáshoz, ismeretekhez jutnak. A projekt kifejezetten az alábbi kompetenciák fejlesztését tűzte ki célul: Digitális kompetencia A tanulás tanulása Személyközi és interkulturális kompetencia Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció – ANGOL NYELVI MODUL KÖZÖSSÉGI MÉDIA felhasználása az oktatásban

Partnerek Motiváció Mozgássérülteket Segítő Alapítvány (H) – projektvezető Ciberespacio SL (ES) – játék módszertan Iberika Nyelviskola (D) – nyelvi modul Gödöllő Városi Könyvtár és Információs Központ (H) – minőségbiztosítás, monitoring

Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ Egyik kulcsterületének nevezte meg 2002-ben az információ szolgáltatását, az élethosszig tartó tanuláshoz való segítségnyújtást minden korcsoport és társadalmi réteg számára. Az újjá épült könyvtár kibővült funkciókkal áll a közösség szolgálatában immár tíz éve. Ezen időszak alatt az intézmény több olyan projektben vett részt, melyek az új informatikai eszközök használatának elsajátítását tűzték ki célul: AITMES - mobil eszközhasználat, honlap építés IVETAGR – játék a közösségi hálón „DG-40” Digitális Gödöllő játék a várossá válás 40. évfordulóján GPS túra Gödöllőn – külföldi gyerekek szervezett játék Versmaraton – élő online közvetítés Ottlik nap – egyszerre több helyszínen Szecessziós tanösvény QR-kódos információ adás és játék Az elmúlt évtizedben kibővítette és fejlesztette web 2.0 szolgáltatásait.

A GVKIK web 2.0 szolgáltatásai Fokozott jelenlét a közösségi hálón: Facebook, Twitter Epadlás Blog: http://www.gvkik.hu/blog Interaktív játékok a neten. Pl. Reneszánsz iwiw, flashmob Interaktív honlap: könyvajánló, online katalógus, előjegyzés, hosszabbítási lehetőség, stb. Gödöllő Wiki Google eseménynaptár Digitalizálás, folyóiratok, könyvek, e-könyv olvasó, stb.

Mi is az az IVETAGR? Az IVETAGR-ban a résztvevők közösségi médiára épülő játékban vettek részt, változatos feladatokat kellett megoldaniuk, és különböző elvárásokat kellett teljesíteniük – egyfajta szerepjáték hőseként szintről szintre lépkedve teljesíteni küldetésüket. A játékban van egy játékmester (mentor), vagyis a pedagógus vagy a munkatanácsadó, és vannak játékosok, vagyis a kliensek vagy a diákok. A módszer előnyei: Izgalmas kerettörténet – motiváló erő Felfedezés öröme a tanulásban Életszerű nyelvtanulás Igény szerint lehet módosítani a játék menetén Önállóságra nevel Személyre szabható a tanítás Észre sem veszik, úgy kapnak ismereteket Nem csak a diákok, hanem a mentorok is fejlődnek

Elkészült játékok az Ivetagr projektben Superagent játék: web 2.0 érzékenyítés a nyelvijáték előtt Web 2.0 érzékenyítés – tehetségkutató Munkakeresési mintajáték Chili fantom játék – nyelvi játék   Egy alapséma letölthető az ivetagr.com oldalról, amit a kliens válaszai és igényei, érdeklődési területe alapján rugalmasan lehet változtatni

Superagent játék: web 2.0 érzékenyítés A kiindulási pont azonos: egy titkosügynök bőrébe kell bújni és a Facebookon megkeresni a CIA ügynökséget. A játékosok célja azonos: elsajátítani az alapvető web2.0 eszközök használatát. A játék minden esetben más és más – egyéni érdeklődési területeket fed le. A játék menetét játékos és mentor közösen alakítja.

A játék néhány feladata egy példán bemutatva: Első lépésként híres ügynökök, hősök közül válasszon ki valakit, akivel szívesen dolgozna együtt. Keressen róla egy jellegzetes videót, és a csoportban tegye közzé. Várok két tulajdonságot is, egy külsőt és egy belsőt, amely miatt őt választotta. Ezt írja a videó alá hozzászólásban, angolul is.

Keressen híres mondásokat, idézeteket, közmondásokat, amelyek az Ön által megjelölt belső tulajdonságra jellemzők. Indítson szavazást (kérdést) az üzenőfalán: Melyik mondás jellemzi legjobban?

Nyelvi játék bemutató A játék egy virtuális európai körúton alapul, melynek során a résztvevők egy titkos ügynök bőrébe bújva: angolul tanulnak (a cél az A1 szint elérése). Szórakoztatóan fedezik fel az európai országok egymástól eltérő sajátosságait. Megtanulják a közösségi oldalak használatát. A folyamatos számítógép használat miatt fejlesztik digitális kompetenciáikat. A játék koncepciója egy olyan angol tanfolyam, ahol folyamatosan szükség van a mesélő (tanár) jelenlétére. A tanulóknak létre kell hozniuk egy avatart a Facebookon, rendelkezniük kell Twitter, Youtube, Skype hozzáféréssel. A tanároknak létre kell hozni egy Super Agent 123 csoportot és egy angoltanár profilt a Facebookon. Minden játékost meg kell hívni ebbe a csoportba. A lépések számozottak és egymás utáni sorrendben követendők. Minden fejezetben található egy szabadon választható rész, amit azok tudnak használni, akiknek van webkamerájuk A csoport és tanár közti kommunikáció a Facebook csoportban zajlik angolul és magyarul is. A játékot lehet tanteremben, magánórán, vagy távoktatásban is használni. A nyelvi játék lépésről-lépésre megtervezett, de itt is adott némi mozgástér. Kétféle feladattípus van a játék során: hagyományos munkalapok, tesztlapok, melyet emailen kapnak és a közösségi oldalakon való interaktív feladatok. Pl. youtube videofile megkeresése és meghallgatása, google maps-en egy helyszín megtalálása, stb.

Nyelvi játék bemutató Alapvető készségeket hogyan fejleszti a játék? Olvasás utáni értés: a feladatok, posztok kétnyelvűek, tesztlapok, feladatlapok segítségével Kiejtés, hallás utáni szövegértés: videók segítségével Írás: a tanulóknak rendszeresen posztolniuk kell a Facebookon és a Twitteren Társalgás, beszéd: webkamera vagy Skype segítségével kommunikálhatnak egymással a tanár és a diákok.

Nyelvi játék bemutató A játékot 6 szintre bontottuk, melyet számos kisebb egységre tagoltunk. Ezek mindegyike 2-4 fővárosban tartalmaz feladatokat, és egy angol kompetencia-felmérés után lehet továbbjutni a következő szintre. A teszt után kapják meg az információt a játékosok, mellyel a következő helyszínre jutnak. 1. fejezet Budapest - ABC, betűzés, színek, bemutatkozás, köszönés Berlin - országok és nemzetiségek, present simple "be" pozitív, "wh" kérdések Bécs - számok és telefonszámok, foglalkozások,  present simple "be" negatív, igen/nem kérdések, válaszok 2. fejezet Lisszabon - idő, árak, "mennyi", jegyvásárlás Madrid - tárgyak és helyek a házon belül, "whose" és "where" kérdések, irányok Valletta - napi rutin, present simple, "wh" kérdések 3. fejezet Stockholm - személyleírás, iratok, számok és kor Helsinki - személyes tárgyak, többes szám, ez - az Koppenhága - melléknevek, ellentétek, "have got"

Nyelvi játék bemutató 4. fejezet Dublin - szabadidő, present simple "ő" London - szabadidő, határozószók, tárgy, alany, névmás 5. fejezet Tallin - present simple negatív Ljubjana - szeret/nem szeret, tárgyak, hobbik, prsent simple kédések, igen/nem kérdések és válaszok Prága - helyek a városban, there is/there are, pozitív és negatív kérdések és válaszok 6. fejezet Párizs - határozott és határozatlan számnevek, mennyi?, melléknevek Brüsszel - évek, múlt idő, past simple Amszterdam - past simple pozitív, rendhagyó igék, "wh" kérdések Róma - past simple negatív, igen/nem kérdések és rövid válaszok, kérdőszavak és formulák

A posztokban gyakran olyan üzenetek találhatók, melyek tevékenységekkel kapcsolatosak. Ezeket magyarul ÉS angolul is elküldjük. A játékosok szempontjából fontos, hogy minél több angol szöveggel találkozzanak. Ahol az angol nyelv lesz az egyedüli, ott a nyelvnek annyira egyszerűnek kell lennie, hogy a játékosok fordítás nélkül is meg tudják érteni.

Nyelvi játék bemutató Első fejezet A játék Budapesten kezdődik. A mentor minden lépéshez konkrét utasításokat kap: Küldd el az első posztot: a játékosokat el kell küldeni Budapestre a Google térképen. A térkép előre el lesz készítve. El kell küldened az üzenetet és a linket a csoport falára. Így minden játékos hozzáférést szerez a térképhez, és a játék következő lépéséhez. Welcome! Go to the Agent English Training School. „Üdvözöllek! Irány az Angol Nyelviskola Ügynököknek! Link: http://g.co/maps/fcytw

http://ivetagr.com/Nyelvi-jatek-bemutato/69/

Mit gondol, milyen tudásra, képességre tud Ön szert tenni, ha részt vesz a programban? Új módszerek ismeretére, az eddigi tudás bővítésére, tapasztalatok átadására. Infokommunikációs eszközök terén több ismeret szerzésére. Korszerű technikai tudás bővítése a rendelkezésre álló online eszközök használatáról, tanácsadói attitűd, szerep új újragondolása. A fejlesztésnek, kapcsolati formának olyan új nyelvét, színterét és módszerét gondolom „birtokba venni”, amely a továbbiakban gazdagítja majd a megoldókészletemet. WEB2 eszközök új alkalmazása, játékfejlesztés, hálózati munkamód. Közösségi oldalak alaposabb ismerete, emberismeret. Magabiztosabban fogom használni a web2.0-ás eszközöket, valamint megtanulom a tanácsadás, illetve a segítés egy új, modernebb, innovatívabb módszerét Jobb számítógépes tudás, szakmai ismeretek bővítése

Mit gondol, milyen gyakorlati haszonnal jár a programban való részvétel a magánéletében? Ismeretségi köröm szélesedik, tudásom gyarapodik, ha segíteni tudok, az nekem jó érzést ad. Tapasztalataim alapján a „Similis simili gaudet” elv ilyen esetekben is érvényesül; minden bizonnyal remek emberekkel fogok megismerkedni, és ez személy szerint engem végtelenül tud inspirálni. És ez nagyon konkrét haszon  Empátia, másság, tolerancia fejlesztés. Önismeret fejlesztés Új szakmai és emberi kapcsolatok, új tudások, tapasztalatok, nemzetközi gyakorlat, nyelvi fejlődés rátermettség Kapcsolatok, kreatív ötletek Szakdolgozati téma, valamint bővülő kapcsolati tőke, és egy később is alkalmazható, fejleszthető módszer elsajátítása Reményeim szerint új ismerősökre, barátokra találok.

A1 nyelvi szint szempontjai Hallás utáni értés A1 Megértem a személyemre, a családomra, a közvetlen környezetemre vonatkozó, gyakran használt, egyszerű szavakat és szókapcsolatokat, ha lassan és tagoltan beszélnek hozzám Olvasás utáni értés A1 Megértem a nagyon egyszerű mondatokat, például hirdetésekben, plakátokon vagy katalógusokban az ismert nevek vagy szavak segítségével Társalgás A1 Képes vagyok egyszerű kapcsolatteremtésre, ha a másik személy kész mondanivalóját kissé lassabban vagy más kifejezésekkel megismételni illetve segíti a mondanivalóm megformálását. Fel tudok tenni és meg tudok válaszolni olyan kérdéseket, amelyek a mindennapi szükségletek konkrét kifejezésére szolgálnak. Folyamatos beszédA1 Egyszerű kifejezésekkel és mondatokkal be tudom mutatni a lakóhelyemet és az ismerőseimet Írás A1 Tudok képeslapra rövid és egyszerű (például nyaralási) üdvözletet írni. Ki tudom tölteni egyszerű nyomtatványon a személyi adataimra vonatkozó részeket, például a szállodai bejelentőlapon a nevemet, az állampolgárságomat és a címemet.

Nyelvi játék tapasztalatai (19 játékos visszajelzése alapján)

Nyelvi játék tapasztalatai olvasás utáni értésben írás készség kiegészítőként alkalmazható nyelvoktatók számára

Köszönöm a figyelmet!