Budapest, 2015. Neticle Technologies Online média elemzés Sony, Samsung, Panasonic Sótér-Schneider Kata, elemző

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan jutunk információkhoz az interneten
Advertisements

Republikon Tolerancia-kutatások
MONITORING ÉS TRENDELEMZÉS Február: fókuszban az évértékelők Mi zajlik az interneten? Ki uralja a virtuális médiateret? Kiről beszélnek a legtöbbet a Facebook-on?
MONITORING ÉS TRENDELEMZÉS Mi zajlik az interneten? Ki uralja a virtuális médiateret? Kiről beszélnek a legtöbbet a Facebook-on? Kivel foglalkoznak a legtöbbet.
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
MONITORING ÉS TRENDELEMZÉS Fókuszban az ellenzéki „futóverseny” Mi zajlik az interneten? Ki uralja a virtuális médiateret? Kiről beszélnek a legtöbbet.
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
A B2B e-kereskedelem sajátosságai Előadó: Dimitrova Dessislava Cégvezető, Alphasonic Kft Április 17.
Internet ismeretek II..
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Statisztika I. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Keresőmarketing stratégiák
Privatizáció, foglalkoztatás és bérek Hozzászólás John Earle és Telegdy Álmos tanulmányához Antal Gábor MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet Szirák 2012.
Készítette: Cselényi Szandra Nóra
OLDALSZERKEZET ELEMEK 1. A TAG A header taggel fejléc adható meg. Ez a rész tartalmaz bevezető információt a weboldalról vagy annak egy részéről (pl..)
Műszaki tudományok az interneten
{ Közösségi spammelés felismerése és eliminálása Kivonat – Pletser József.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Mitől jó a céges weboldal?
Csoportosan elkészített önálló feladat
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
Aki keres, az talál? Igen, talál. Ki ezt, ki azt, de egy szót beütve a google keresőbe (pl.) mindig ugyanazt, hacsak nem kerültek fel új honlapok az adott.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Gazdaság KKV felmérés szponzorációs ajánlat augusztus 2.
Szemantikus keresők.
Vida Andrea SZTE Egyetemi Könyvtár
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
2007. január 3. FORGALOM ÉS CSALÁDFA: A következő generáció.

HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Keresőrendszerek.
APRÓSÁG Specifikus apróhirdetési oldal
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Az internetes keresési módszerek
HTML ÉS PHP (Nagyon) rövid áttekintés. ADATBÁZISRENDSZEREK MŰKÖDÉSI SÉMÁJA Felh. interakció DB Connector MySQL ? A gyakorlaton:
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Keresés a weben Kulcsszavas keresés: Google (
Könyvtár- és informatikai alapismeretek kurzus október 1.
Tartalommarketing a Google Adwords-ben Hirdetésszövegek, melyek több és olcsóbb kattintásokat hoznak 7 tipp – garantált siker! Szaladják Linda.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
SEO-trendek. A keresőoptimalizálás legújabb trükkjei. Hogyan kövessük a gyorsan változó Google-trükköket? Éles László seosiker.hu Köszönti Önt!
Dr. Kocsis M. Tamás: Magyarország és a közösségi védjegyrendszer – egy elszalasztott lehetőség MIE Konferencia május Felsőtárkány.
Adatkeresés az interneten
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Google Scholar Wolfram Alpha Scirus Készítette: Varga Ádám.
A web története és statisztikái. World Wide Web előtti internet, internet előtti hiperszöveg.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Budapest, Neticle Technologies Neticle Social Listening Standard Szekeres Péter, vezető kutató
17 ISMERTESSE AZ INTERNETES KERESÉSI MÓDSZEREKET! KONKRÉT GYAKORLATI PÉLDA KERESÉSRE.(KERESÉS, TALÁLATI LISTA ÉRTELMEZÉSE, TALÁLT OLDAL MENTÉSE.) Készítette:
Keresési módszerek könyvtári katalógusokban. A könyvtári katalógus funkciója A könyvtár állományában meglévő dokumentumok feltárása Az egyes példány adatainak.
MIE Konferencia május Felsőtárkány
INFORMATIKA december 3. E1 előadó 2. alkalom
Mit változtass meg a Facebook marketingedben?
Vizsgaelőadás útmutató
Vizsgaelőadás útmutató
Vizsgaelőadás útmutató
Előadás másolata:

Budapest, Neticle Technologies Online média elemzés Sony, Samsung, Panasonic Sótér-Schneider Kata, elemző Vizsgált időszak: december

Budapest, MÓDSZERTAN A számszerűsítés alapja az egyik legpontosabb magyar nyelvre készített saját véleményelemző algoritmus, mely 80-85%-os pontossággal képes megállapítani egy említés véleményét. A pontszámozott említések folyamatos összegzésével véleményárfolyamot (WOI - Web Opinion Index) alkot a rendszer. A véleményárfolyam a Neticle saját mutatója, mely a web véleményét egyetlen dinamikusan változó mutatószámmal fejezi ki. Vizsgált források  Magyar nyelvű fő hírportálok  Magyar nyelvű blogok  Magyar nyelvű fórumok  Nyilvános Facebook posztok  Twitter posztok  Google+ posztok A Neticle rendszer a vizsgált időszak webes tartalmaiban keresi meg a kulcsszavak szinonimáit tartalmazó említéseket (cikkeket, blogokat, hozzászólásokat, közösségi média tartalmakat). A megtalált tartalmakat automatikusan feldolgozza és véleményelemzi: minden említés kap egy pontszámot, úgynevezett véleményindexet, mely jelzi, hogy az adott szöveg mennyire pozitív vagy negatív a kulcsszóra vonatkozóan.

TARTALOMJEGYZÉK Összefoglaló Webes jelenlét áttekintése Megjelenés gyakorisága, Napi véleményindex Említéstérkép Sony Említésfolyam Említésgráf Kulcs tulajdonságok, témák és a leggyakoribb kifejezések A legaktívabb weboldalak és szerzők Samsung Említésfolyam Említésgráf Kulcs tulajdonságok, témák és a leggyakoribb kifejezések A legaktívabb weboldalak és szerzők Panasonic Említésfolyam Említésgráf Kulcs tulajdonságok, témák és a leggyakoribb kifejezések A legaktívabb weboldalak és szerzők

Budapest, ÖSSZEFOGLALÓ december 1. és 31. között vizsgáltuk a Sony, a Samsung és a Panasonic említéseit a magyar weben. A konkurens cégek közül legtöbbször a Samsungot említették, új termékei és a fejlesztésekkel kapcsolatos bejelentések már magukban elegendőek lennének ehhez, a közösségi oldalak felhasználói azonban szintén nagyon aktívnak bizonyultak decemberben, számos találatot adott az ő véleményük / kritikájuk, az általuk hirdetett/keresett termékek. A Sony nem sokkal maradt el a Samsung találatainak száma mögött. Esetében nem csak a termékekkel kapcsolatban voltak találataink, a hacker-támadás és a The Interview c. film körüli botrány kapcsán sokat szerepelt a weben. A Panasonic két versenytársához képest jócskán lemaradt. Elsősorban fórumokon említették, karácsonyi akciója a Bazilika LED- kivilágításával is alig hozott említéseket a konkurensekhez képest.

Budapest, Webes jelenlét áttekintése Elemzésünkben a Samsung, a Sony és a Panasonic megjelenéseit vizsgáltuk a magyar weben, december 1. és 31. között. A legtöbben a Samsungot említették, különböző fórumokon és a Facebookon egyaránt sokat beszéltek a cégről év végén, akárcsak a Sonyról, aminek egyébként arányaiban több megjelenése volt cikkekben és címlapokon is. A Panasonic jócskán lemaradt versenytársaitól, ugyanakkor a legtöbbször ezt a céget említették pozitív szövegkörnyezetben (~22%). A három konkurens megítélése alapvetően semleges volt, a legkevesebb negatív találat (6,8%) a Panasonichoz, míg a legtöbb (17%) a Sonyhoz kapcsolódik.

Budapest, Megjelenés gyakorisága, Napi véleményindex A Napi véleményindex megmutatja, hogy április hónapban napi bontásban milyen polaritású említések jelentek meg az adott termékkel kapcsolatban. A három cég decemberi megjelenéseit áttekintve látható, hogy a Panasonic a hónapban folyamatosan kevés, pozitív- semleges találatot generált, szemben a Sony és a Samsung több, hullámzó véleményindexű említéseivel. Utóbbi kettő esetében egyébként izgalmas megfigyelni az említések mennyiségének és véleményindexének együttmozgását december között, illetve a karácsonyi időszakban. A 10-i héten a megjelenés gyakorisága és a Említések száma Napi véleményindex

Budapest, Említéstérkép A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. Sony Samsung Panasonic Az Említéstérképeken a három versenytárs megjelenéseit tartalomforma szerinti bontásban, a véleményindexet is figyelembe véve vizsgálhatjuk. A Sony esetében szembetűnő, hogy míg a közösségi oldalakon általában semlegesek a találatok, számos igen negatív hangvételű cikk és címlaptalálat volt decemberben, ezek főleg a hackertámadással és a The Interview c. filmmel kapcsolatban íródtak. A Samsung említései minden tartalomformában jobban szóródtak, általában látható, hogy a Facebookon pozitívabb szövegkörnyezetben említették a céget, mint a fórumokozók. A legpozitívabb tartalmak a Mobilaréna címlapján jelentek meg. A Panasonicot inkább fórumokon említették – szakmai fórumokon tesztelik és hasonlítják össze a termékeit, a Facebookon pedig eladó termékeket hirdetnek a felhasználók.

Budapest, Sony

Budapest, Sony - Említésfolyam A Sonyval kapcsolatos fontosabb eseményeket az említésfolyamon jelöltük: decemberben főként a cég elleni hacker-támadás, a The Interview c. film és a Play Station köré csoportosultak az említések. Emellett folyamatosan jelen voltak hirdetések, elvesztett, eladó telefonokról szóló bejegyzések, és további tartalmak termékek összehasonlításáról, új termékekről. Az Említésfolyam egy grafikonban összesíti a webes megítélést (véleményárfolyamot) és az említések napi gyakoriságát. A vékony vonal a megítélés alakulását (véleményárfolyamot) mutatja, a körülötte lévő halványabb sáv pedig a tartalom mennyiségét.

Budapest, Sony - Említésgráf Az Említésgráf megmutatja, hogy mely Kulcs Témákat (kék) és a Kulcs Tulajdonságokat(lila) említenek együtt (maga a kötés) milyen gyakorisággal említik együtt (az élek vastagsága) és milyen pozitív és negatív kifejezések kapcsolódnak még hozzájuk. Fórum- és Facebook hozzászólások: eladó termékek, vélemények, hirdetések. A Sonytól hatalmas mennyiségű adat szivárgott ki egy hacker-támadás miatt. Fórum- és Facebook hozzászólások: eladó termékek, vélemények, hirdetések, terméktesztek. The Interview c. film körüli botrány.

Budapest, Sony - Kulcs tulajdonságok, témák és a leggyakoribb kifejezések Kulcs tulajdonságok Kulcs témák A Sonyval kapcsolatban leggyakrabban említett tulajdonságok az ár, elérhetőség, állapot, függetlenség, ezek egyrészt a cserére, eladásra hirdetett telefonokról és más Sony- termékekről szóló tartalmakból származnak, a találatok között másrészt – ahogy az a kulcs témákban is látható – rengeteg említés foglalkozott a hacker-támadással és ennek kapcsán a The Interview c. filmmel. A kulcs témákat áttekintve az is látható, hogy a Sony termékei közül decemberben a telefonokról beszéltek a legtöbbet, a Play Station-ről pedig még a TV-nél is kevesebbet. Ugyanakkor a telefon, konzol, játék témákban magas a pozitív találatok száma, vagyis a Sony termékeinek inkább pozitív a megítélése. Leggyakoribb kifejezések A Kulcs témák grafikonon az adott kulcsszóval vagy kulcsszavakkal kapcsolatban legtöbbet említett témákat, a Kulcs tulajdonságok ábrán az adott kulcsszóval vagy kulcsszavakkal kapcsolatban legtöbbet említett tulajdonságokat tudjuk áttekinteni. A megnevezések mellett látható szakaszok mutatják a témához kapcsolódó vélemények mennyiségét és milyenségét.

Budapest, Sony - A legaktívabb weboldalak és szerzők Legaktívabb weboldalakLegaktívabb szerzők A Sony 2014 decemberében magyar weben a Facebook mellett legtöbbször a prohardver.hu oldalon szerepelt, ahol – akárcsak a többi tech fórumon – elsősorban a termékekről írt vélemények, összehasonlítások, eladó cikkek hirdetései olvashatók. A közösségi oldalak felhasználóinak aktivitása a szerzők listáján is látszik, ketten is megelőzték az MTI-t a Sonyval kapcsolatos említések számában – egyikük aktív fórumozó, másikuk a Twitteren osztja meg az újdonságokat. A híroldalak elsősorban a cég elleni hacker- támadással kapcsolatban jelentettek meg cikkeket.

Budapest, Samsung

Budapest, Samsung - Említésfolyam Az Említésfolyam egy grafikonban összesíti a webes megítélést (véleményárfolyamot) és az említések napi gyakoriságát. A vékony vonal a megítélés alakulását (véleményárfolyamot) mutatja, a körülötte lévő halványabb sáv pedig a tartalom mennyiségét. A Samsung említései - a találatok magas számából adódóan is – igen összetettek: a számos cikk- és címlapmegjelenésen túl a közösségi médiában és fórumokon is szóba került a cég. A közösségi oldalakon főleg eladó telefonokat hirdetnek, lopottakat vagy elveszetteket keresnek, akciókat osztanak meg.

Budapest, Samsung - Említésgráf Az Említésgráf megmutatja, hogy mely Kulcs Témákat (kék) és a Kulcs Tulajdonságokat(lila) említenek együtt (maga a kötés) milyen gyakorisággal említik együtt (az élek vastagsága) és milyen pozitív és negatív kifejezések kapcsolódnak még hozzájuk. Okostelefonokkal kapcsolatos találatok: cikkek, kérdések, vélemények, összehasonlítások, eladó termékek Milyen tabletet, TV-t érdemes vásárolni? Új termékekről szóló tartalmak A találatok tematizálása mellett az Említésgráf segít az egyes témák megítélésének meghatározásában is. A Samsung termékeivel kapcsolatban pl. az látható, hogy a telefon és a TV megítélése alapvetően pozitív a magyar weben.

Budapest, Samsung - Kulcs tulajdonságok, témák és a leggyakoribb kifejezések Kulcs tulajdonságok Kulcs témák A Samsung esetében decemberben a legnépszerűbb téma egyértelműen a telefon volt –különösen sokat beszéltek a telefonok és TV-k áráról, a garanciális lehetőségekről és a garancia idejéről, a telefon esetében a kártyafüggetlenség is központi kérdés volt. Használt termékek hirdetéseinél az állapot, a teszteknél pl. a működőképesség, sebesség (mennyire gyors az operációs rendszer), méret (pl. a telefon vagy a kijelző mérete) a meghatározó. A telefon és gyártás témában több negatív vélemény is volt a decemberi találatok között. A telefonok esetében főleg fórumozók rossz véleménye olvasható, hibás cikkekről, vagy olyan modellről, amit ők nem vásárolnának meg. A gyártás esetében a tabletek kapcsán negatívumként merült fel a gyártás helye (Vietnám), a Z1 telefon gyártásával kapcsolatban pedig nem értették a hozzászólók, miért titkolózik a cég. Leggyakoribb kifejezések A Kulcs témák grafikonon az adott kulcsszóval vagy kulcsszavakkal kapcsolatban legtöbbet említett témákat, a Kulcs tulajdonságok ábrán az adott kulcsszóval vagy kulcsszavakkal kapcsolatban legtöbbet említett tulajdonságokat tudjuk áttekinteni. A megnevezések mellett látható szakaszok mutatják a témához kapcsolódó vélemények mennyiségét és milyenségét.

Budapest, Samsung - A legaktívabb weboldalak és szerzők Legaktívabb weboldalakLegaktívabb szerzők A magyar weben legtöbbször a Facebook mellett a prohardver.hu fórumon szerepelt a Samsung, de a mobilarena.hu-n rengeteg címlap- találat volt decemberben. A fontosabb tech oldalakon folyamatosan szerepel. A szerzők elsősorban fórumozók, közösségi oldalak tagjai: ketten még a Samsung hivatalos magyar oldalát is „megelőzték”. PC és telefon fórumokon egyaránt sokszor említették a márkát, és a Twitteres jelenléte is erős.

Budapest, Panasonic

Budapest, Panasonic - Említésfolyam Az Említésfolyam egy grafikonban összesíti a webes megítélést (véleményárfolyamot) és az említések napi gyakoriságát. A vékony vonal a megítélés alakulását (véleményárfolyamot) mutatja, a körülötte lévő halványabb sáv pedig a tartalom mennyiségét. A Panasonic elsősorban termékei kapcsán szerepelt decemberben a magyar weben. A találatok jó része fórumos véleményekből, Facebook- bejegyzésekből, hirdetésekből származik. A legtöbb említés fórumokon és a Facebookon található, amikben főként a Panasonic TV-iről és fényképezőgépeiről van szó.

Budapest, Panasonic - Említésgráf Az Említésgráf megmutatja, hogy mely Kulcs Témákat (kék) és a Kulcs Tulajdonságokat(lila) említenek együtt (maga a kötés) milyen gyakorisággal említik együtt (az élek vastagsága) és milyen pozitív és negatív kifejezések kapcsolódnak még hozzájuk. Fotós fórumok: vélemények termékekről, összehasonlítások, eladó cikkek LED fénybe öltözteti a Szent István Bazilikát a Panasonic Fórum- és Facebook hozzászólások: eladó termékek, vélemények, hirdetések, terméktesztek. A Panasonic TV-iről pozitív a magyar web véleménye.

Budapest, Panasonic - Kulcs tulajdonságok, témák és a leggyakoribb kifejezések Kulcs tulajdonságok Kulcs témák A Panasonic-kal kapcsolatos leggyakoribb említések a TV-khez kapcsolódtak, ez látszik a kulcs témákban is: a tv, LED, plazma mind erre vonatkozik. A LED téma találatai között ugyanakkor a Panasonic karácsonyi akciójáról – mely során kivilágították a Bazilikát – szóló tartalmak szintén olvashatók. A kulcs tulajdonságok listája megerősíti ezt, a jelzők mind a Panasonic TV-kre és kamerákra/ fényképezőgépekre vonatkoznak, és általában pozitív megítélésűek. A garancia, ár, működőképesség tulajdonságok nem csupán többször szerepeltek az említésekben, de arányaiban több ezek között a pozitív találat is (itt fontos azt is megjegyeznünk, hogy az elégedett kommenteken túl a találatok között sok a hirdetés is, amik általában pozitív szövegkörnyezetben említik a Panasonicot). Leggyakoribb kifejezések A Kulcs témák grafikonon az adott kulcsszóval vagy kulcsszavakkal kapcsolatban legtöbbet említett témákat, a Kulcs tulajdonságok ábrán az adott kulcsszóval vagy kulcsszavakkal kapcsolatban legtöbbet említett tulajdonságokat tudjuk áttekinteni. A megnevezések mellett látható szakaszok mutatják a témához kapcsolódó vélemények mennyiségét és milyenségét.

Budapest, Panasonic - A legaktívabb weboldalak és szerzők Legaktívabb weboldalak Legaktívabb szerzők A Panasonicot magyar weben legtöbbször a Facebook mellett a prohardver fórumon és az index fórumán említették. A főleg a termékekkel kapcsolatos találatok (hirdetések, tesztek, vélemények) jórészt tech oldalakról származnak. A legaktívabb szerzők mind fórumozók: a Panasonic termékeit előnyben részesítő felhasználók.

Budapest, Neticle Technologies Neticle Technologies mitgondolaweb.blog.hu Neticle Sótér-Schneider Kata, elemző