Edzéselméleti témák Kiválasztás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportszocializáció.
Advertisements

Az alapoktól a totál özvegységig
ELTE Budai Sportoktató Akadémia AZ EDZÉS ELMÉLETE ÉS MÓDSZERTANA
Vesetranszplantált gyermekek és a sport
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
{ MSTT – Nyerges Mihály Emlékkonferencia Eredményjelző: Magyar sport 2012.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Téthelyzetben csúcsformában – sportpszichológia a gyakorlatban
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Ésszerűség - sportszerűség
Nappali ellátás célkitűzése: Mozgássérült emberek számára, komplex rehabilitációra irányuló szolgáltatások nyújtása, mely a társadalmi és munkaerő-piaci.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
ELTE Budai Sportoktató Akadémia AZ EDZÉS ELMÉLETE ÉS MÓDSZERTANA óra Előadó tanár: Dr. Bartha Csaba.
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Családi vállalkozás.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Élsportoló fiatalok vizsgálata szociológiai kontextusban
Képesség, készség, adottság, tehetség
Rendészeti vezető-kiválasztás
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Az UP-nevelés távlatai Magyarországon Dr. Szabó Tamás és csapata NUSI UP-nevelési Igazgatóság III. Országos Edzői Kongresszus, 2008.
Fogyatékkal Élők Sportszervezeteinek Magyarországi Szövetsége (FMSZ)
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Az iskoláskor küszöbén
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
EDZÉSTERVEZÉS.
Modern edzésmódszerek
A sportpedagógia a személyiségfejlesztés szolgálatában Dr. Poór Zoltán a neveléstudomány kandidátusa Triatlon-edzők szakmai továbbképzése Balatonboglár,
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Európai Önkéntes Szolgálat
KOCKÁZATVÁLLALÁS A SPORTÁGAK ÉS A VERSENYZÉS TÜKRÉBEN
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
KINCSKERESŐ TEHETSÉGKUTATÓ PROGRAM
Alkalmazkodás Edzettség - teljesítmény
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Edzéselméleti témák Kiválasztás Felkészítés – utánpótlás nevelés, élsport Képesség fejlesztés Mozgástanítás, koordinálás Stratégia-taktika Versenyzés – verseny taktika Edzői tevékenység Tervezés - értékelés

KIVÁLASZTÁS, Tehetséggondozás A sportolóvá érés folyamata, versenyzés

Kiválasztás – az egyének elkülönítése meglévő, vagy feltételezett jegyek alapján Alkalmas (kedvező adottságú) egyén keresése az adott tevékenységre Alapja: sportági profil – azon képességek, készségek és tulajdonságok összessége, amelyek az adott sportág magas szintű űzéséhez szükségesek

Kiválasztás – tudatos, tervezett folyamat - felmérési eljárások, tesztek próbák Kiválasztódás – véletlen bekerülés a sportágba – család, barátok, tömegkommunikáció, sikeres versenyek

A kiválasztás folyamata Szűrés – iskolában célszerű – sportra Kezdők – általános alapozó szakasz – megalapozás, koordináció, gyorsaság, állóképesség, sokoldalú fejlesztés Kiválasztás I. - sportágra (átirányítás!) Utánpótlás I. – speciális alapozó szakasz – sportági technika, képességrendszer, alaptaktika Kiválasztás II. – posztokra megfelelés Utánpótlás II. - speciális felkészítés, versenyek

SPORT VAGY CIVILÉLET Problémák Edzői felkészültség (példakép, felelősség) Sérülés Családi, tanulmányi háttér Egyéb kihívások Sikertelenség, későn érés Kritikus a serdülőkor – önállóság, labilis egyéniség, ellenkező nem felfedezése

ÉLSPORT és UTÁNA Teljesítmény centrikus – maximális kapacitások kihasználása Életmód, család, siker-sikertelenség, sérülés, tanulás, anyagiak, jövő Élsport után – levezetés a sportban Beilleszkedés a civil társadalomba, terhelés és esetleges kiegészítő szerek csökkenéséből adódó problémák

VERSENYZÉS Verseny – szabályok által korlátozott , irányított küzdelem Rövid idő Nagy tét, kockázat Teljesítmény orientált Változó, befolyásoló külső környezet Edzés – felkészülés a versenyre Hosszú idő Kockázatmentes Teljesítmény nem érdekes Megszokott környezet Technikai, képesség fejlesztő, taktikai, kiegészítő, edzés-verseny

VERSENY Versenyhelyzet – bizonytalanság, várakozási feszültség, szereplés versenyhelyzetben Versenyzési motívumok – teljesítmény, győzni akarás, önkifejezés, közösség, pénz Versenyzési konfliktusok – öregedés, sérülés, család, egyéb kihívások Verseny előkészületek – 1 hónap, hét, nap, óra Rajtállapot – rajtkészség, rajtláz, rajtapátia