-avagy hogyan fokozható egy szervezet eredményessége-

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

A tanári munka értékelése
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Péczeli Katalin előadása
Az információs társadalom jogi alapkérdései, alapfogalmai
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vezetés – Vezetési Stílusok
SZEMÉLYZETI MARKETING
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
A kulturális intelligencia
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Soft skills.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A team-munka elméleti alapjai
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
VII. Szervezeti kultúra
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Kultúra és kommunikáció
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

-avagy hogyan fokozható egy szervezet eredményessége- Az intelligens sportszervezet - a szervezeti magatartástudomány tükrében - -avagy hogyan fokozható egy szervezet eredményessége- Dr. Balogh László PhD. (c) Dr. Balogh László PhD. (c) 1

A (sport) szervezet közös célok interperszonális aktivitás koordinálása SZERVEZET hierarchia csapatmunka emberek egyesítése Dr. Balogh László PhD. (c) Dr. Balogh László PhD. (c) 2

Társadalomtudományok Vezetéslélektan Szociálpszichológia Vállalkozási és fogyasztói döntések Szervezeti viselkedés Hirdetés és közvéleménybefolyás Szervezetfejlesztés Fizetések, juttatások Üzlet és társadalom Kreativitás Ellenállás a változással szemben Szervezetpszichológia Természettudományok és Mérnöki tudomány Gazdasági és politikatudomány Ipari kutatás és fejlesztés Energia-elhasználás és takarékosság Valódi jövedelmek Nemzeti fejlődés A szervezetpszichológia összefüggésrendszere Bass (1965) nyomán, (id.Dobák, 2004) Dr. Balogh László PhD. (c) Dr. Balogh László PhD. (c) 3

Milyen a hatékony szervezet? Jellemzői: • Hatékonyan használja fel erőforrásait a teljesítmény érdekében • Sikeresen eléri a rövid és hosszú távú célokat • Megfelel az üzleti partnerek elvárásainak. Mi kell ehhez? • Világosan meghatározott célok • Teljesítmény, minőség, flexibilitás • Leadership • Motivált, elkötelezett dolgozók • Konstans újítás, javítás, fejlesztés • Gyors reagálás a veszélyekre és lehetőségekre + anyagiak Dr. Balogh László PhD. (c)

Szervezeti hatékonyság a sportban Üzleti terv teljesítése (nyereség, részvények, merchandising, nézőszám, piacnyitás stb.) Sportbeli eredményesség (sokszor flexibilis) Dr. Balogh László PhD. (c)

Intelligens… Lehetővé teszi, hogy az ember: Célszerűen cselekedjen Racionálisan gondolkodjon Eredményesen bánjon környezetével -az agy információkezelési hatékonyságának kifejeződése, problémamegoldó képesség Érzelmi intelligencia Nyelvi intelligencia Vizuális-térbeli intelligencia Mesterséges intelligencia Logikai-matematikai intelligencia Mozgási intelligencia Zenei intelligencia Interperszonális intelligencia Meta-kognitív intelligencia Szexuális~ Pénzügyi~ Vezetői~ Játék~ Dr. Balogh László PhD. (c)

Dr. Balogh László PhD. (c) Sigmoid görbe - szervezeti változtatás – szervezetfejlesztés (mikor, mit???) hullámhegy expanzió recesszió hullámvölgy Dr. Balogh László PhD. (c)

OD (szervezetfejlesztés) Hosszú távú fejlesztő beavatkozás, melynek célja, hogy a szervezeti kultúra alakításával növelje a szervezet probléma megoldási, alkalmazkodási és megújulási képességeit. (Harvey, Brown, 1996) Felső vezetés által vezetett és támogatott Hosszú távú erőfeszítés az alkalmazottak célmegvalósítási, alkalmazkodási, megújulási képességeinek fejlesztésére Szervezeti kultúra fejlesztésére Tanácsadói-facilitátori tevékenység, magatartástudományi ismeretek felhasználásával (French, Bell, 1995) Beckhard, 1969 alapján Dr. Balogh László PhD. (c) Dr. Balogh László PhD. (c) 8

Változtatásmenedzsment Ellenállás a változtatással szemben Kommunikáció Lewin: kiolvasztás – változás – befagyasztás Tapasztalati tanulás (Kolb): Cselekvés és tapasztalat Megfigyelés és reflexió Tanultak tesztelése Absztrakció és általánosítás

A szervezeti kultúra fogalma „A szervezetben megjelenő értékek, attitűdök, szokások, vélekedések, hiedelmek összefüggő rendszere, melynek közvetve és közvetetten tapasztalható részei vannak. Alakítja a szervezet atmoszféráját, befolyásolja a szervezet eredményességét, változásokhoz való alkalmazkodó képességét.”(Kovács és mtsai, 1995) Célja: belső integráció megteremtése, Külső alkalmazkodás támogatása A tagok bizonytalanságának csökkentése Schein (1985): jéghegy (artefaktumok + nem látható jel) Dr. Balogh László PhD. (c) Dr. Balogh László PhD. (c) 10

Schein: Jéghegy modell Dr. Balogh László PhD. (c) Dr. Balogh László PhD. (c) 11

Szervezeti kultúra Kotter , Heskett (1992):jól teljesítő szervezetek közös jellemzője: erős kultúra, mindenki által elfogadott közösen osztott érték és normarendszer Denison (1990):erős szervezeti kultúra Fokozza a szervezet céljaival való azonosulást Motiváló erejű a tagok számára Fokozott tanulási kompetencia jellemzi A közösen osztott értékek segítenek a célmeghatározásban és a cél elérésének módjában Dr. Balogh László PhD. (c) Dr. Balogh László PhD. (c) 12

Dr. Balogh László PhD. (c)

Dr. Balogh László PhD. (c) „Hogyhogy a lábad? Talán a Liverpool FC lába!” Dr. Balogh László PhD. (c)

Dr. Balogh László PhD. (c)

Dr. Balogh László PhD. (c)

Dr. Balogh László PhD. (c)

Dr. Balogh László PhD. (c)

Hatékony szervezet – a tanuló szervezet (Handy, 1989) Stratégia 6 Struktúra 7 Stílus érték rendszer 5 Rendszerek Készségek Munkatársak 8 Álllandóan kérdez, elméleteket gyárt, ellenőriz, módosít (Japán – kaizen, TQM,) Mik az erősségeim, gyengeségeim? Milyen szeretnék lenni? Miről szeretnék ismert lenni? Hogyan szeretném ezt elérni?stb. Képes a céljaihoz szükséges tudás folyamatos felismerésére, felkutatására, felhasználására és szervezeten belüli fejlesztésére, megosztására (Véry,2007) Dr. Balogh László PhD. (c)

Dr. Balogh László PhD. (c) Vagy, vagy… Kerülje a hibázás lehetőségét Azonnal eredményre törekedjen Növelje az ösztönzésre felhasználható pénzösszeget Kövesse a szabályokat Versenyezzen Vegye kézbe az irányítást Kapjon a kínálkozó alkalmon Javítsa a minőséget Újítson Hosszú távon gondolkodjon Csökkentse a költségeket Flexibilis legyen Együttműködjön Decentralizáljon Specializálódjon Olcsóbban „termeljen” Dr. Balogh László PhD. (c)

Az intelligens (sport) szervezet olyan, mint… Dr. Balogh László PhD. (c)