2009. szeptember 21–27.. Az alternatív vitarendezés, az érdekalapú tárgyalás és a resztoratív technikák bevezetése a szakképző intézmények működési és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szeretem a könyvtáram!.
Advertisements

Lean klub Budapest. Szabályismertetés 1.Kötetlen öltözék 2.Reklámmentesség 3.Tegeződés.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
Csináljunk üzletet! Avagy,
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Gyöngyös KISKUNMAJSA FEBRUÁR január. Uniós direktíva Az unió átlagára érvényes az úgynevezett 3 x 20-as direktíva, mely szerint 2020-ra :
A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell.
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Önismeret Horváth Renáta.
Motivációs kérdezés technikája
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
A szervezeti problémák kezelése
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
CARL ROGERS
Konfliktuskezelés - mediációval
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked
1 A CSOPORT NEHÉZSÉGEK KEZELÉSE A csoportmegbeszélés alatt, figyelj fel hogy mikor kezdenek a tagok eltávolodni a kijelölt témától. Egy csoport tag elkezd.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
Oxford Czinege Julianna Trinity Term Mi volt nehéz? Minden héten volt tutorialom, ami azt jelentette, hogy minden hétre kellett írnom egy dolgozatot.
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
A tanatológia oktatásának kihívásai
Pedagógiai személyiségértelmezések
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya TÁMOP – – 11/2 – A kincsesbányai Kazinczy Ferenc Tagiskola felkészülése a kistérségi.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
Szerdahelyi Emőke: Témavezető: Dr. Kálmán Anikó egyetemi docens
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
PORTFÓLIÓVÉDÉS június 5-6. Bogáthné Erdődi Judit.
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
FERENCES ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Innovációt támogató megoldások: „Halad, aki megindult” ZALAEGERSZEG, 2015.SZEPT.30. JÓ GYAKORLATOT MEGOSZTÓ KONFERENCIA.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
PORTFÓLIÓVÉDÉS június 20. Bogáthné Erdődi Judit.
Előadás másolata:

2009. szeptember 21–27.

Az alternatív vitarendezés, az érdekalapú tárgyalás és a resztoratív technikák bevezetése a szakképző intézmények működési és nevelési gyakorlatába Szerdahelyi Emőke szakmai programigazgató

Továbbképzési tapasztalatok

KÉPZÉSI TERV március júniustól folyamatosan szeptembertől Tájékoztató nap Resztoratív technikák a vitarendező eljárásban Mediáció Személyközpontú megközelítés alapjai Konfliktuskezelés és bevezetés a mediációba Konfliktuskezelés és az alternatív vitarendezés tanítása – multiplikátor képzés Esetmegbeszélés Szupervízió Covey tréning

Tervezett és tényleges csoportszámok képzési modulonként

A Projekt akkreditált tanártovábbképzéseiről…..

Indikátorok a program végére március 31.

Önreflexiós levelek-részletek „E három nap során úgy érzem, rengeteget tanultam magamról, és megerősített, segített a csoport abban, hogy egy konfliktus helyzettel szemben sokkal kevésbé reagáljak ösztönből, emocionálisan, mint ezt korábban tettem volna. Mégis az a furcsa érzésem, hogy ez nem a hideg racionalitásból ered.” „Először szeretném megköszönni mindazt amit tőled/tőletek hallottam, tanultam. Kiváló három napnak éltem meg az elmúlt „30 órát”.

„ A három napos képzésre a kitűzött témát nagyon vártam már az első modul 30 órája után. Az ott tapasztalt légkör, hangulat, társaság és a képzők által képviselt stílus mind pozitív élményt nyújtottak, s legalább olyan szintű képzésben, tréningen szerettem volna részt venni ismét. Az első napon az alapozó beszélgetések mentén még nem éreztem magam biztonságban a tekintetben, hogy a fentiek valóban meg is valósulnak, de már a második nap délelőttje rácáfolt az érzésemre. S a folytatást is hasonlóképpen sikeresnek és tartalmasnak éltem meg. Mind a játékok, mind azok megbeszélései tartalmasak voltak. S a harmadik napon visszatekintve egy kerek egészet alkotnak, s teljesen hibásnak látom az első nap végi megállapításaimat. „

„ Nagyon örülök, hogy részese lehetek a projektnek. Ezt az értékelések kapcsán mindig elmondom és törekszem kifejezni, mit is jelent ez nekem. Vártam a képzést, mert tudom, nincsenek véletlenek, segít azzá az emberré válnom aki régóta szeretnék lenni, eszközöket, kulcsot ad önmagamhoz, és ezáltal a körülöttem levőkhöz is.”

„A tréningen magunkévá tettük azt, hogy a kliens autonómiáját, gondolat – és érzésvilágát hogyan fogadjuk el. Világossá vált a számomra milyen szerencsés az ember, ha megengedheti magának azt, hogy meghallgathat másokat. Mindez akkor lehetséges, ha feltétel nélkül elfogadjuk a másikat, és időt, energiát, figyelmet szentelünk neki. Elengedhetetlen, hogy képesek legyünk másokat meghallgatni – értő figyelmet biztosítani számukra. A tréningen ezt gyakorolhattuk. Különösen értékelem azt, amikor megengedhetem magamnak, hogy megértsek másokat. A másoktól hallott megjegyzések nagy részét inkább értékeljük vagy megítéljük, mintsem megértjük. Amikor valaki egy érzést, hozzászólást vagy véleményt fejt ki, sokszor azonnal úgy reagálunk, hogy helyén való, hülyeség, képtelenség, értelmetlen, helytelen, kellemetlen. Nagyon ritkán engedhetjük meg magunknak, hogy pontosan megértsük, mit jelent a másik számára a szóban forgó kijelentés. „

„A tréning telve volt csenddel (akár Isten csendje), ami néha kínos volt, de utána megértettem, hogy a fejlődésemet szolgálja, vagyis rögzülnek az elhangzott információk. A tréning valószínűleg azért volt annyira új a számomra, mert a személyközpontú megközelítés elfogadása, megértése volt a cél.”

„ A szokványos viselkedést játékos feladatokkal megjelenítő, tapasztalásra építő tanítási módot igen hatásosnak találom. Kellemetlen érzésként éltem meg több esetben a szembesülést: ezt bizony nem így kell csinálni, mert amit teszünk, az zsákutcába vezet! A kudarcélmény azonban elgondolkodtatott. Néha nagyon hamar, máskor lassabban jutottam el oda, hogy a kellemetlen érzéseimet leküzdjem, és inkább a tanulságokra koncentráljak. Előbb-utóbb ez mégiscsak megtörtént. Újabb és újabb átgondolások, korábban átélt hasonló szituációkra való visszaemlékezések, elemezgetések következtek. Több esetben megértettem, miért nem tudtam saját konfliktusomat rendezni. Persze a kudarcélmények mellett pozitív érzéseket is átéltem. Többször éreztem azt is, hogy jó úton járok, ill. jó irányba megyek.”

Köszönöm megtisztelő figyelmüket !