IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) A kulturális idegen ábrázolásának kihívása 1. Hogyan ábrázoljuk az idegent, a másik kultúrát?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Természet Szöveg: ©Rába Ildikó Mariann Kép: ©Bauer Andrea.
Advertisements

Tolerancia határok nélkül, avagy határok tolerancia nélkül OTDK Konferencia április 15.
LEONARDO DA VINCI - ARÁNYOK
Sokszög pályázat Pompeii Sokszög pályázat Pompeii.
Elfogadható-e a holokauszt játékfilmes megközelítése?
A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
Az emberi jogok és a nyelvek Pécs, október 10. Szalayné Sándor Erzsébet Nyelv és jog – avagy a jogi nyelv és a nyelvi jog dilemmája Európában.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Szemiot i ka.
Képességszintek.
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
Az egyed-kapcsolat modell
Negyedik előadás Március 11
Hatalom interdiszciplináris megközelítésben. Szeged, 2004.
Anyanyelvi nevelés tematika
Gondolatok a művészet rendszeréről
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
Altbacker Vilmos Miklósi Ádám Topál József ELTE TTK Etológia Tanszék
Többdimenziós kockák síkbeli megjelenítése
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
Rasid Gannusi és a tunéziai iszlamista mozgalom diskurzuselméleti megközelítése OTDK 2011 Csiszár Esztella.
OTDK 2011 Szakra Attila Konzulens: dr. Majtényi György Társadalomtudományos és filozófiai válaszok a transzhumanizmus kihívásaira.
Jézus Krisztus filmsztár Jézus filmes reprezentációinak értelmezése vallástudományi megközelítésben.
World Issues Hagyj nyomot a világban
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
Egy posztmodern regény: Ottlik Géza: Iskola a határon
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Sámánizmus és népvallás 8.
Másodfokú függvények ábrázolása
A csoportvezető nehézségeinek forrásai és jellemző formái  A TAGOK MŰKÖDÉSI MÓDJÁBÓL ADÓDÓ NEHÉZSÉGEK- (VÉDEKEZŐ- MECHANIZMUSOK)  Elfojtás  Tagadás.
Mesék bűvöletében Az állatmese
Hatalom interdiszciplináris megközelítésben
Hatalom interdiszciplináris megközelítésben
Általános művészetpszichológia 1. I. rész Illés Anikó ELTE TáTK, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Szociálpszichológia Tanszék Művészetterápia.
vizuális kommunikáció
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Az élet igéje április „Testvérek, ne panaszkodjatok egymásra…” (Jak 5,9)
Az emberi agresszió.
Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)
Dr. Bolgár Judit ETIKAI DILEMMÁK MAGATARTÁS LÉLEKTANI ASPEKTUSA, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A KULTURÁLIS SOKKJELENSÉGRE Veszprém.
A gender-kutatások kritikai jellege Dr. Molnár László PhD egyetemi docens NYME FMK Tanárképző Intézet.
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
ISTEN IGÉJE ÉLETRE KEL. Mi is az a BIBLIODRÁMA? nincs definíció jellegű válasz „kísérleti spiritualitás” életre keltő, megelevenítő, játékban, testben.
Az olvasóvá nevelés (tév)útjai Jó és rossz példák iskolákból, könyvtárakból Gombos Péter Kaposvári Egyetem április 28.
Az igazságszolgáltatás szociológiája
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Sámánizmus és népvallás: Tárgyi világ (Viselet)
FÜGGŐLEGESEN REZGETETT INGA
HIPERKOCKA.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
A kommunikáció értelmezése
Összeállította: Nikli Károly
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
 Különböző „terek” szinte végtelen sora: › Természeti tér › Gazdasági tér › Társadalmi tér › Politikai tér › Hatalmi tér, stb.  Egy, a sokfajta osztályozás.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Szem.pont Takács Zsanett CEPU03 N.L.. Helyszín Budapest, Deák tér forgatag, sokaság, tömeg, idegenek, turisták – helyiek nézelődés – sietség, különbségek,
a kubizmus kubus = kocka
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Hillel prozbol-törvénye Bieber Mózes (hebraisztika, 1. évfolyam, közepes tanuló) 1. Bevezetés: Mi a prozbol? Miben segíti a zsidóság mai irányzatainak.
A konszekutív tolmácsolás oktatásának módszertani kérdései
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Minta prezentáció a régió és területfejlesztés kurzushoz
Előadás másolata:

IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) A kulturális idegen ábrázolásának kihívása 1. Hogyan ábrázoljuk az idegent, a másik kultúrát? 2. (Hogyan) érvelhetünk etnográfiai textus és „idegenfilm” egybevetése mellett? 3. „Modellirányt” haladva

IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) Hogyan ábrázoljuk az idegent filmen és képen?  Percepció „mélykulturális” függése  Befogadói értelmezések elsőbbsége, kognitív folyamatok szerepe  Nincs egyértelmű határ idegen és nem idegen észlelése között (az idegen a sajáttól való távolságban konstituálódik)  Az idegen és a saját világ valósága: diszkurzív gyakorlatok (a szerző problematikája, a reprezentáció mint hatalmi kérdés)

IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) Reprezentálja-e az idegenről szóló textus és „filmszöveg” az idegent?  Közelítés – távolítás dinamikája  Reprezentáció, olvasat, a tapasztalat összerende- zési kísérlete lép az idegen „valóságának” helyébe  Az idegen reprezentációja nem csak az idegent, hanem magát a társadalmi közegbe ágyazott médiumot is reprezentálja  Nincs képről való beszéd nyelv és más képek nélkül  Nincs jól meghatározható különbség idegenfilm és idegenszöveg között – azonos ismeretelméleti horizont?

IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) (Hogyan) érvelhetünk etnográfiai textus és idegenfilm egybevetése mellett?  Médiumhasználat  A szerző dekonstrukciója  A szövegelméleti kapcsolat  Film és szöveg mint egyenértékű reprezentáció: egy radikális megközelítés  A hatalom oldaláról: emlékezetformálás és reprezentáció kapcsolata

IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) „Modellirányt” haladva  Film és szöveg egymásra vonatkoztatása  Az egymásra vetítés tanulságai Cél: az (idegen)reprezentáció általános modelljének kialakítása KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Juhász Péter április - OTDK