A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Viselkedési szabályok
Advertisements

ISO FÓRUM XIX. Nemzeti Konferencia
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Viselkedésformák a csoportban
A testbeszéd többet árul el minden szónál
A demohoz a leggyakrabban kért feltételek. -A demo hosszúsága kb. 3-6 perc körül legyen. -tartalmazzon egy : - bemutatkozó szöveget -önéletrajzot -a különböző.
Verbális kommunikáció
A tudatos élet alapelvei
Diplomáciai protokoll és etikett
Etikett és protokoll 3 – Tóth Attiláné dr.
Olaszország Legfontosabb Protokolláris Sajátosságai
Protokoll A magatartás aktív összetevői Készítette: Gémes Yvett
Az állásinterjú legfontosabb „aranyszabályai”
Üzleti viselkedéskultúra Dr. Tóthné Igó Zsuzsanna
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Verbális kommunikáció
Viselkedéstechnikai aktívák
„Férfinak és nőnek teremtette”
Verbális és non-verbális kommunikáció
Dr. Tóthné Igó Zsuzsanna tanár Eszterházy Károly Főiskola
Illemtan tréning.
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Kommunikáció.
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
Szororigén pszichikus ártalmak
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Verbális kommunikáció
Verbális kommunikáció
Gabriel García Márquez
Kovács Kristóf Gábor Timon, a jegesmedve Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kar Konzulens: Surányi András április 15.
Gabriel Garcia Márquez: 13 jó tanács az élethez
Az illem, etikett, protokoll alapszabályai I.
Készítette: Antal Adrienn
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
Kommunikáció és tömegkommunikáció
Éntudat – identitástudat - énkép
Viselkedéskultúra.
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Összeállította: Dóber Valéria
Könyvtári protokoll Fodor Péter előadása október 6.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
„Reflektorfényben Te állsz”
Kapcsolataim a neten. Bemutatkozás a virtuális világban – magunkról a Facebook-on.
Nagy József : a protokollról
DIAGNOSZTIKAI ALAPISMERETEK
Az alapvető kommunikáció
Névjegy és névjegykártya használat
Üzleti etikett és protokoll az USA-ban
Görögország legfontosabb protokolláris sajátosságai
Vigyázat: minden üzenet!
A Legjobb Barát Hozzáállás
Hozzátartozók és szociális intézmények 2.rész
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
KONFLIKTUSKEZELÉS, KÉSZSÉGFEJLESZTÉS
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
Kommunikáció típusai.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
Előadás másolata:

A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA ÜZLETI ETIKETT

„Ez nem személyes. Ez szigorúan üzlet.” BUSINESS ETIQUETTE Külföldön: MIT? HOGYAN? Magyarországon: MIÉRT? Mindennapi viselkedéskultúra = Üzleti viselkedéskultúra „Ez nem személyes. Ez szigorúan üzlet.” Cégvezető : A cég arca – Személyes imázs (personal brand) – céges imázs Példakép - Ahogyan a munkatársak egymással bánnak Árnyék – „Ahogyan a munkatársaiddal bánsz, azt várhatod, hogy ők is úgy bánnak a vendégekkel.” (Isodore Sharp) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

A CÉG ARCA TISZTÁNLÁTÁS - KÉT ÉRZÉKENY KÉRDÉSBEN Rangsor Társalgási stílus AZ ELSŐ BENYOMÁS TUDATOS ALAKÍTÁSA Öltözzünk a sikerhez A nonverbális kommunikáció jelentősége Köszönés, bemutatkozás, bemutatás Kézfogás Névjegy Könnyed társalgás ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

„RANGSOR” Ki a „kitüntetett személy”? A szíve mélyén mindenki tudja és … Az üzleti élet „nem-semleges”, de… Köszönés - Bemutatkozás Férfi a nőnek Fiatalabb az idősebbnek Alacsonyabb rangú (pozícióban, beosztásban levő) a magasabb rangúnak Belépő a bent levőnek köszön előre, illetve mutatkozik be Bemutatás Férfit a nőnek Fiatalabbat az idősebbnek Alacsonyabb rangú (pozícióban, beosztásban levőt) a magasabb rangúnak Később érkezőt a már ott levőnek A vendégeket a díszvendégnek mutatjuk be. ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

! TÁRSALGÁSI STÍLUS Tegezés felajánlása: ÖN MAGA TE BIZALOM Tegezés felajánlása: Azonnal, a megismerkedéskor? Rangsor: Nő a férfinak Idősebb a fiatalabbnak (azonos neműek között) Magasabb rangú az alacsonyabb rangúnak … DE ÖN MAGA TE Legudvariasabb Legtávolság- tartóbb Hivatali /üzleti stílus „ A maga már eleinte sem fejezett ki különösen nagy tiszteletet (…) tehát már kezdetben is fölvette – a máig is érezhető – kevésbé udvarias, (…) jellegét.” (Deme László, Grétsy László, Wacha Imre: Nyelvi Illemtan) „…először a szív tegezzen, csak azután a száj.” „…aki mindenkivel tegeződik, azzal tegeződni nem érdemes.” (Az Új Idők Illemkódexe) ! Nem vonható vissza A felajánlott tegeződést elutasítani sértés A tegezés nem jogosít fel bizalmaskodásra, az udvariassági formulák elhagyására ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

AZ ELSŐ BENYOMÁS Személyes találkozás (3 s?; 10 s? 30 s? 4 min? )   Személyes találkozás (3 s?; 10 s? 30 s? 4 min? ) „A negatív információknak aránytalanul nagyobb szerepe van a benyomások meghatározásában, és a negatív benyomások sokkal ellenállóbbak a változtatásokkal szemben, mint a pozitívak.” (Forgách József: A társas érintkezés pszichológiája ) „Ha egyszer kialakult képünk van valakiről, vagy valamiről, akkor nehezen fogjuk az ennek ellentmondó tényeket nem hogy elfogadni, de észlelni is.” (Eliot R. Smith, Diane M. Mackie) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

ÖLTÖZZÜNK A SIKERHEZ! • Nem a ruha teszi az embert, de elárulja! • A tökéletes megjelenés: önazonos alkalomhoz illő makulátlan A sztereotípiák jelentősége Az öltözékünk meghatározza hogyan viselkedünk és azt is, miként viselkednek velünk ALULÖLTÖZÖTT TÚLÖLTÖZÖTT ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

EGY KIS TUDOMÁNY ALBERT MEHRABIAN 55 – 38 - 7 • 55% NONVERBÁLIS GESZTUSOKRA TESTBESZÉD, TARTÁS, GESZTUSOK, MOZDULATOK, ARCMIMIKA, GRIMASZOK, • 38% VOKÁLIS ÜZENET HANGHORDOZÁS, HANGSZÍN, BESZÉDRITMUS… • 7% VERBÁLIS ÜZENET AZAZ A SZAVAK JELENTÉSE MIRE ÉS MENNYIRE FIGYELÜNK? (Albert Mehrabian) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

MOSOLY ÉS SZEMKONTAKTUS! 55% MOSOLY ÉS SZEMKONTAKTUS! A mikor mosolyog nemcsak kedvesebbnek (rokonszenvesebbnek) és előzékenyebbnek (udvariasabbnak) tűnik, hanem hozzáértőbbnek is! (Ron Guttman) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

55% KÉZFOGÁS Főszabály: Kerülendő kézfogások A tökéletes kézfogás Nő a férfinak Idősebb a fiatalabbnak Magasabb rangú az alacsonyabb rangúnak nyújt kezet. Kerülendő kézfogások A tökéletes kézfogás Kézcsók? Csípő és derék közötti magasságban A test távolság felénél Laza kartartással Egyenes tenyértartás Teljes tenyér – nagyujjak újtőig érintkeznek A felajánlott kézfogást el nem fogadni – sértés! ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

38% 7% • VOKÁLIS ÜZENET • SZAVAK JELENTÉSE B+ Hangban a „tartás” 38% 7% • VOKÁLIS ÜZENET Hangban a „tartás” Mélyebb hang Dinamikus beszédmód (A nők jobban észlelik a hangszínváltozást.) • SZAVAK JELENTÉSE B+ Szóhasználat – szakzsargon? Ne spóroljunk Bók? ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

KÖSZÖNÉS Rangsor Állva – Ülve? Formulák + Jó Reggelt Jó Napot Kívánok Jó Estét Szia, Szervusz, Üdvözlöm ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

BEMUTATKOZÁS - BEMUTATÁS Rangsor Állva? Ülve? Mire figyeljen? Teljes név + cégnév +pozíció (a legformálisabb mód) A teljes nevet! „vagyok”, „hívnak” nélkül cím, rang, fokozat nélkül Bemutatást követően már nem kell bemutatkozni! A név megjegyzése Visszakérdezni a névre A Bemutató tudja a „koreográfiát” „ ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

NÉVJEGY Marketing eszköz?! Névjegytartó Átadás, átvétel, „tukmálás” Tilos: Áthúzás, javítás Ha a másik félnél nincs névjegy… ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

A TÁRSALGÁS MŰVÉSZETE Alapelvek Hallgasson figyelmesen! Érdeklődjön beszélgetőtársa iránt - Nyitott kérdések Mosolyogjon! Legyen tapintatos Ne vágjon közbe! Csak pozitívan! Miről nem beszélünk? (tabu témák) Pletyka (család, munkatársak, hírességek) Egészségi állapot Pénz Magánélet (család dolgai) Vallás, politika Miről beszélgessünk? (pl.): maga a helyzet éppen aktuális kulturális-, vagy sportesemény, (film, könyv) hobbi ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

POZITÍV ELSŐ BENYOMÁS!   „Ha egyszer kialakult képünk van valakiről, vagy valamiről, akkor nehezen fogjuk az ennek ellentmondó tényeket nem hogy elfogadni, de észlelni is.” (Eliot R. Smith, Diane M. Mackie) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna © 2015 www.erdosetikett.hu

VISZONTLÁTÁSRA! www.erdosetikett.hu Forgách József: A társas érintkezés pszichológiája 87. oldal (Kairosz Kiadó, 18. kiadás)