Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Friss diplomások a versenyszektorban
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A kulcskompetenciák.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A munka világával kapcsolatos tudás
Informatika tanítása ea.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
1 XI. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés Budapest, szeptember 5. SZAKMAI AKTUALITÁSOK - KÉRDÉSEK Előadó: dr. Ladó Judit MKVK Szakmai alelnök.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Magyar Szociológiai Társaság Változás. Válság. Váltás. Hu éves konferencia és közgyűlés november Debreceni Egyetem (4032 Debrecen, Egyetem.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kompetenciák.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
A munkakörelemzés 1 A munkakörelemzés fogalma és célja
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Érzelmi intelligencia
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Informatika tanítása ea.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban Avagy a sikeres pályakezdők titka a közszférában és magánszektorban SZAKÁCS ÉDUA – Phd. hallgató Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-tudományi Doktoriskola

Pályakezdők - 2014 TUDATOSSÁG TAPASZTALAT MOBILITÁS

ÖNIRÁNYÍTOTTSÁG KOMPETENCIÁI GVI Óbudai Egyetem ÖNIRÁNYÍTOTTSÁG KOMPETENCIÁI MÉLYVÍZ KOMPETENCIÁK SZAKÉRTŐI KOMPETENCIÁK JÖVŐ KOMPETENCIÁK MUNKÁT SEGÍTŐ EGYÉB KOMPETENCIÁK VEZETŐI KOMPETENCIÁK

Kompetenciaelvárások a közszolgálatban

+ + JÓ KATONA ÖNIRÁNYÍTOTT MUNKATÁRS SZAKÉRTŐ TÉR kompetenciák Etikus magatartás Szabálytudat és fegyelmezettség Szervezet iránti lojalitás + Teherbírás Pontosság Megbízhatóság Rendezettség ÖNIRÁNYÍTOTT MUNKATÁRS Együttműködés, csapatmunka Kommunikáció Problémamegoldás Teljesítményorientáció és motiváltság Integritás Változásokra való nyitottság Önállóság SZAKÉRTŐ Szakmai ismeretek alkalmazása + Szakmaiság Fejlődés

VEZETŐI ADATBANK FELMÉRÉS - 2012 „Önirányított munkatárs” „Jó katona” „Önirányított munkatárs” „Szakértő” Lila = JÓ KATONA ZÖLD = ÖNJÁRÓSÁG SÁRGA = SZAKMAISÁG és EGYÉB

UTÁNPÓTLÁS-KIVÁLSZTÁS - 2013 Döntés és felelősségvállalás Szakmai ismeretek alkalmazása Következetesség és kiszámíthatóság (határozottság, magabiztosság, szabálytudat és fegyelmezettség) Reális önismeret, önfejlesztési igény Rugalmas alkalmazkodó képesség Kreativitás, innováció

ÖNIRÁNYÍTOTT MUNKATÁRS JÓ KATONA KÖZSZOLGÁLAT – VERSENYSZFÉRA Megbízhatóság, etikus magatartás Együttműködés, csapatmunka Szakmai ismeretek és ezek alkalmazása Motiváltság Terhelhetőség Precíz munkavégzés Kezdeményező- készség, innováció Fejleszthetőség, önképzés igénye és képessége Önállóság Számítástechnikai ismeretek Idegen-nyelv használat Szabálytudat és fegyelmezettség Határozottság, magabiztosság Szervezet iránti lojalitás Elmondani melyiknek mi lehet az előnye, hátránya ÖNIRÁNYÍTOTT MUNKATÁRS JÓ KATONA

Karrierindítást segítő program Kompetencia-térkép Kompetencia-elvárások Kompetencia-megfelelés vizsgálata

FELHASZNÁLT SZAKIRODALOM Diplomás pályakezdők a versenyszektorban, Gazdasági- és Vállalkozáselemző Intézet, 2011. - http://gvi.hu/kutatasaink/diplomasok Tóthné Téglás Tünde – Dr. Hlédik Erika: Mit várnak el a nagyvállalatok a pályakezdőktől?, Vállalkozásfejlesztés a XXI. században, 2014. - http://kgk.uni-obuda.hu/sites/default/files/22_TothneTeglasTunde_HledikErika.pdf Veroszta Zsuzsanna: Friss diplomások 2012 – Diplomás Pályakövetési Rendszer országos kutatás záró tanulmánya, 2013. -http://www.felvi.hu/pub_bin/dload/Frissdiplomasok_2012_zarotanulmany_es_modszertan Bokodi M., Szakács É., Szakács G. (2012): A közszolgálat egyéni teljesítményértékelési rendszere - Módszertani kézikönyv a rendszert alkalmazó értékelő vezetők részére. Az Államreform Operatív Program -2.2.5.-2008-001 támogatásával kiadja: A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Személyügyekért Felelős Helyettes Államtitkárság Tájékoztató a vezető-kiválasztási eljárásról a humánerőforrás-gazdálkodásért felelős szakemberek számára, szerk.: Dr. Malét-Szabó Erika, 2014.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET SZAKÁCS ÉDUA – Phd. hallgató Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-tudományi Doktoriskola

A két vizsgált szektorrol kialakult sztereotíp kép A két vizsgált szektorrol kialakult sztereotíp kép. Mi vár a pályakezdőre a közszéfában és a magánszektorban… Az előadás vázlatát elmondani: Kik a mai pályakezdők, friss diplomások? Milyen kompetencia elvárásoknak kell megfelelniük a magánszektorban és a közszéfában? Melyek a két szektor közös és eltérő pontjai? Mit várnak a pályakezdők? Milyen intervenciós lehetősége vannak (beillesztés, karriertervezés)? Saját tervek ezzel kapcsolatban SZTEREOTÍPIA?!

KÖZIGAZGATÁS, REND- és HONVÉDELEM – 9,3% OKTATÁS – 17% HUMÁN, EGÉSZSÉGÜGY, SZOCIÁLIS ELLÁTÁS – 9,6%

Miért érdemes pályakezdőket foglalkoztatni? Új szellemiséget és ötleteket hoznak a vállalathoz – 72 % Könnyen alakíthatóak, könnyen alkalmazkodnak a vállalati kultúrához – 71% Már középtávon is nagyon értékes munkaerőt nyer velük a vállalat – 67% Jobban terhelhetőek – 63% Olcsóbban lehet őket alkalmazni – 51%

Kompetenciaelvárások a versenyszektorban 1. – GVI MUNKAVÉGZÉSHEZ SZOROSAN KÖTŐDŐ KOMPETENCIÁK II. SZAKTUDÁST és FEJLŐDÉST BIZTOSÍTÓ KOMPETENCIÁK III. A MUNKÁT SEGÍTŐ EGYÉB KOMPETENCIÁK Precíz munkavégzés – 95% Önálló munkavégzés – 91% Nagy munkabírás – 90% Csapatmunkához szükséges készségek – 89% Elméleti szakmai jártasság Képesség a tanulásra, önképzésre Technikai, szám.tech. eszközök alkalmazása Kitűzött célok megvalósításának képessége Szakmai, gyakorlati jártasság Kapcsolatteremtő és kommunikációs készség Elemzés és rendszerezés képessége Interneten való eligazodás Idegen nyelvű kommunikáció Társadalmi kérdésekben való jártasság 49%-ban 100 fő alatti kis- és középvállalatokat kérdeztek meg. Kutatás sorozat, az adatok 2011-ből vannak. Elvárt és valós kompetenciák nem felelnek meg egymásnak. Egyedül a társadalmi kérdésekben való jártasság területén teljesítenek a vártnál jobban a pályakezdők.

„VEZETŐI” KOMPETENCIÁK „MÉLYVÍZ” KOMPETENCIÁK Kompetenciaelvárások a versenyszektorban 2. – Óbudai Egyetem „VEZETŐI” KOMPETENCIÁK „MÉLYVÍZ” KOMPETENCIÁK Óbudai Egyetem – 83%-ban 250 fő feletti nagyvállaltokat vizsgált Csoport – mélyvíz kompetencia: problémamegoldó képesség, önálló munkavégzés és kezdeményezőkészség, együttműködés, etikus cselekedetek iránti elköteleződés, folyamatos tanulás képessége, felellősévállalás Csoport – a hosszútávú kiváló teljesítményt garantáló kompetenciák pl.: kreativitás, a nyitottság és rugalmasság, az információ és a változások kezelésének képessége (ebben különbözik más felmérésektől, ahol ezek a kompetenciák hátrébb kerültek) 3. Csoport vezetői kompetenciák – kevésbé fontosak pl.: prezentációs képesség, tárgyalás technika, menedzseri képességek, mások befolyásolása, irányítása képessége is „JÖVŐ” KOMPETENCIÁK

Kompetencia-megfelelés a versenyszektorban – GVI Kapcsolatteremtő, kommunikációs készség Írásbeli kifejező képesség Vállalkozó-szellem Társadalmi kérdésekben való jártasság Idegen nyelvű kommunikáció

MUNKAKÖRELEMÉS pilot – 2012/2013 MUNKAVÉGZÉST SEGÍTŐ EGYÉB ÖNIRÁNYÍTÁS SZOCIÁLIS MUNKAVÉGZÉST SEGÍTŐ EGYÉB