Létezik még kampány a kgfb-piacon? Az év végi váltási időszak tapasztalatai félidőben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
„A jegybank kamatcsökkentési hajlandósága” Hamecz István ügyvezető igazgató „Új kormányos – régi gondok” GKI konferencia november 25.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Biztosítások 2013 Dr. Honyek Péter Személyi Jövedelemadó Osztály.
Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja április 24.
KamatFix 2015 árfolyamvédett eszközalap. 2 Egyéni személybiztosítás fejlesztési csoport | KamatFix 2015 •Tőkevédelem •Hozamvédelem •Árfolyamvédelem.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
AEGONdirekt.hu Köszöntjük Önöket sajtótájékoztatónkon!
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Automatikus szállítási hűségprogram
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Aon – tények és számok Az Aon világ legnagyobb
Biztosítók. Bevezetés  Biztonság  A biztosítások célja, hogy előre nem látható, esetleg- vagy biztosan bekövetkező, anyagi következményekkel is járó.
Kötelező biztosítás 2010 Előadó: Marosvölgyi Péter, szakmai igazgató AEGONdirekt.hu Zrt.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
A BIZTOSÍTÁSOK ALAPGONDOLATÁT A KÖZÖS KOCKÁZATVISELÉS JELENTI. A BIZTOSÍTÁSOK KÖZÖS JELLEMZŐJE, HOGY.
E.ON – Versenyben Önökért!
14. Az infláció kezelésének lehetséges módjai
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Értékesítési tréning ésPAI+. Bárcsak...!... több információt kapnék a termékek elérhetőségéről!... mindig pontos információm lenne a rendelésem összértékéről!...
Értékesítési csatornák
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei
Biztosításgazdaságtan 9. téma
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
Piac és Profit Pénzünknél maradva! Követeléskezelés eredményesen! Megbízható partnerállomány és követeléskezelés az Opten segítségével!
Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
K&H trambulin tapasztalatok
A BIZTOSÍTÁSOK ALAPGONDOLATÁT A KÖZÖS KOCKÁZATVISELÉS JELENTI.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
15. Az inflációs díjemelés és a többlethozam-visszatérítés számítása
Titre de la présentation
Felszámolók Szakmai Felelősségbiztosítása
A szaktanácsadás támogatása között
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
Az államilag támogatott lakáshitel-rendszer ( )
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Zöld út Bemutatkozik a Groupama Garancia Biztosító
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Nyíregyháza, április 02. A kapcsolatok hálójában.
T. 1 KGFB kampány 2011 Nyerges Péter Területvezető Paragon szakmai nap november 10.
Budapest Egyensúly Alap Az alap kezelője Richter Pál portfoliómenedzser július Az alap jellemzői KategóriaKiegyensúlyozott Az alap indulása2014.
Debrecen szeptember 17. Hogyan kerüljük el a nemfizetés kockázatát? Piac & Profit.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
A magyar biztosítási piac helyzete Pandurics Anett MABISZ Konferencia október 14.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
2/18/2018 Marketingterv Név.
Üzleti terv bemutatása
Előadás másolata:

Létezik még kampány a kgfb-piacon? Az év végi váltási időszak tapasztalatai félidőben

 Év végi kontra évközi váltási időszak  Mire számítunk?  Érdektelenné vált a novemberi időszak  A év főbb fejleményei a kgfb-piacon  Az első félidő főbb tapasztalatai  Mire figyeljünk az év végi kampányban?  Határidők  e-kommunikáció  Almát az almával… (a baleseti adó a tarifákban) Aktuális témaköreink Piaci áttekintés - objektíven, direkt üzleti érdekektől mentesen

Az év végén váltók arányának változása Miközben az év végi évfordulóval rendelkezők száma feleződött, a biztosítót váltók száma a hetedére csökkent. Még mindig van olyan biztosító, amelyik kedvezőbb díjban részesíti az új ügyfeleket. Ezért a biztosítót váltókon kívül várhatóan további ezer autós a saját biztosítóján belül fogja felmondani és újrakötni – kedvezőbb feltételekkel – kgfb-szerződését.

Miért nincsen váltási láz?  Az autósok fele már év közben tud váltani  Csak óvatos (8-10 százaléknyi) átlagdíj-emelkedés következett be  Egyik biztosító sem jelentkezett extrém alacsony díjjal  Alacsony összegű megtakarítási lehetőségek – aki akarta, már a korábbi években olcsóbb kgfb-re váltott  Kevesebb biztosító kínál kedvezőbb díjat újonnan kötő ügyfeleinek, így nem éri meg ugyanott újrakötni  Kisebb marketingtevékenység a piacon, kevesebb autós figyelmét érik el a kampányüzenetek A „kampány” elnevezés mára okafogyottá vált Tényezők, amelyek gyengítik a szerződésváltási hajlandóságot

Milyen célcsoport érhető most el?  Legalább öt éve ugyanannál a tulajdonosnál lévő, többségében 10 évnél öregebb autók  Esetükben a kgfb sem cascóhoz, sem más termékhez nem igazán hatékony belépőtermék  10-ből 4 jármű B10-ben: minimális átlagos díjszint  Reklámmal egyre kevésbé hatékony az elérésük A mára fennmaradt év végi évfordulós járműpark összességében immár nem kiemelt üzleti célcsoport. Az elsődleges ok az elérhető célcsoport. Kik váltanak ilyenkor?

A fókusz immár az évközi időszakon van  Folyamatos manőverezés kisebb-nagyobb díjmódosításokkal Az ügyfél egész évben fontossá vált a kgfb-t kínáló biztosítók számára. Összes díjhirdetés száma / év 68 Egy biztosítóra jutó átlagos díjhirdetés 5,5 8 biztosító1-4 alkalommal 4 biztosító5-8 alkalommal 3 biztosító (Allianz, Generali, Wáberer) 9-10 alkalommal  Év közben százalékos díjemelés – lehetőség a kár/díj egyensúly megfelelő beállítására

A díjemelkedés szükségszerű A korrigált kárhányad továbbra is 90 százalék körül mozog Egy év alatt 5 százalékkal nőtt az üzemanyag-fogyasztás, és 4 százalékkal a személyi sérüléses balesetek száma A szolgáltatás minőségét kockáztatja a jelenlegi díjszint (növekedhet a kárrendezés átlagos ideje) A piaci verseny továbbra sem engedi elszaladni a díjakat.

Újdonságok 2014-ben  Évközi díjhirdetés lehetősége  Minden biztosító élt vele, átlagosan 5-6 alkalommal  Gyakorlatilag teljessé vált a piaci liberalizáció  Kármentességi kedvezmények, károkozói pótdíjak ismét február 1-jétől  Ismét érvényesül a szabad tarifaképzés elve  Július 1-jétől a korábbi üzemben tartón is behajtható a fedezetlenségi díj  Bezárult egy kiskapu  A MABISZ Elkülönített Szervezeti Egysége számára nyitottá vált lehetőség egy átlagos autó esetén is ezer forintos díjat jelenthet féléves elmaradás esetén

KGFB-átkötési időszak 2014 Az első tapasztalatok/1 Mennyivel nőtt az átlagdíj? Az idei, év végi időszakban lehet először érzékelhető díjnövekedésről beszélni. Ennek mértéke azonban mérsékelt, nem haladta meg a 8-10 százalékot. Elterjedt vélekedés szerint a biztosítók az idén kiemelten büntetik a károkozó autósokat Tény, hogy egyes károkozó autósok jelentős pótdíjjal szembesülnek. Egyes biztosítók eltérő stratégiák mentén alakítják ki veszélyközösségeiket. De ezekért az autósokért is folyik verseny: ahhoz a versenytárshoz lehet szerződni, amelyik a b ó nus z -m á lus z rendszerben való két szint visszalépésen kívül nem alkalmaz pótdíjat.

KGFB-átkötési időszak 2014 Az első tapasztalatok/2 Valóban nőtt idén az autósok rohama? NINCSEN semmilyen váratlan kiugrás az érdeklődésben, sőt, a tavalyinál érezhetően kisebb az érdeklődés. Egy kivételével minden piaci szereplő csökkenő időarányos szerződésszámról számol be. Flottadíjak Egyedi, cégre szabott flottadíjak (akár adószám alapján specifikálva): egyes biztosítóknál a hirdetések jelentős része ezt takarja Ismét kedvező, a kockázataránynak megfelelő díjak a jellemzőek Aki külön-külön próbál a flotta autóira kgfb-t kötni, azt pótdíjazzák

 A tarifatáblázatok nyomtatott formában már meg sem jelennek, így felértékelődött a teljes körű összehasonlítást nyújtó szolgáltatók szerepe  Az ügyféltámogatás további eszközei: o Együttkötési kedvezmények bemutatása, összehasonlítása o Teljes körű ügyintézés (kezdve az előző szerződések felmondásával ) o Támogatás a kárrendezésben (ügyfélérdekek képviselete a biztosítónál) o Kártörténeti lekérdezés problémája esetén segítség a helyes besorolás érdekében o Árgarancia Az idei kampányban is a szerződések négyötödét alkuszon keresztül kötik. Továbbra is alapvető az alkuszi csatorna szerepe

Amire az idei kampány során is fokozottan figyelni kell 1. Ne az utolsó napokra hagyjuk a mérlegelést ! A tapasztalatok szerint az autósok 40 százaléka az utolsó hétre hagyja a döntést 2.Továbbra sem egységes tartalmú díjértesítőt küldenek a biztosítók: egy részük a díjban feltünteti a baleseti adót, másik részük azonban nem! Ez félreértésekhez vezethet a díj- összehasonlítás során. 3.Az e-kommunikációt választó ügyfelek az indexdíjat csak e- mailben kapják meg!

Fontos határidők az év végi érfordulósoknak A későn beérkező dokumentumokat a biztosítóknak törvényi tiltás miatt nem áll módjában befogadni. Meghirdetik január 1-jei tarifákat a biztosítók. Az első kalkulátorok délután működésbe lépnek Minden év végi váltó kézhez kapja jövő évi díjértesítőjét Az alkuszok többsége legkésőbb november 30-ig fogadja be a felmondásokra vonatkozó megbízásokat. Az utolsó napi megbízások teljesítésére a legtöbb alkusz nem vállal felelősséget Éjfélig be kell érkezni a felmondást tartalmazó dokumentumoknak a meglévő biztosítókhoz A december 1-jéig érvényesen fel nem mondott szerződések automatikusan egy évvel hosszabbodnak meg. Meg kell kötni a következő évre vonatkozó új szerződést

2. Az online kalkuláció során figyeljünk az elérhető kedvezményekre!  Szánjunk időt a kalkulációra az online csatornákon is!  Tüntessünk fel minden releváns adatot a pontos eredmény érdekében  Ügyeljünk rá, hogy a kedvezményes együttkötéssel kínált termékek ne támasszanak speciális követelményeket, illetve ne nyújtsanak hiányos fedezetet!  Kétség esetén vonjuk be alkuszunkat!

3. Számoljunk a baleseti adóval! A baleseti adó az idén is 30 százalékkal növeli a fizetendő díjakat (mértéke évi forintig maximált) A kalkulátorok egy része csak az adómentes összeget jeleníti meg, másutt adó külön összegként van feltüntetve, de létezik bruttó díjas kalkulátor is A biztosítók egy része az indexdíj részeként tünteti fel a baleseti adót. Másik részük azonban csak a nettó összeget közli összegszerűen Figyeljünk oda arra, hogy „az almát az almával” hasonlítsuk össze!

4. e-kommunikáció A tavaly kötött szerződések jelentős részét (egyes becslések szerint a harmadát) az elérhető kedvezmény miatt e-kommunikációs feltétekkel kötötték E szerződések valamennyi dokumentuma – így az indexlevél is – en keresztül, és nem postai úton érkezik az ügyfélhez. Ha megváltozik a kapcsolattartáshoz megadott cím, azt – hasonlóan más, a szerződéshez kapcsolódó adathoz – haladéktalanul be kell jelenteni a biztosító felé! Az e-kommunikáció választásakor felmerülő főbb problémák: Van, aki egyszerűen nem tudja kezelni az internet nyújtotta lehetőségeket Használaton kívülre kerül a szerződésben megadott cím SPAM-szűrőn nem jut át az üzenet Az adott biztosító nem levelet küld, hanem csak a biztosító online felületén lehet tájékozódni, mivel ott folyik a hivatalos kommunikáció

Egy most születő év végi kampány  Kizárólag az év végéig megkötött szerződésekre vehető igénybe az idei adókedvezmény  A jelenlegi termékek TKM-szintje méltányos az ügyfelek számára (MNB-ajánlásnak megfelelő)  Nincsen kötési láz, de decemberben számos kisebb médiakampány is élénkíteni fogja majd a piacot  A jelenlegi termékek többségét az alkuszok is kínálják A helyes alkuszi hozzáállás: nem elég az érdeklődést felkelteni, a valós igényeket kell felmérni, és azokhoz megtalálni a megfelelő megoldást A nyugdíjbiztosításról röviden