A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
A gyakornokok beilleszkedése
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociális munka a börtönben
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai adjunktus Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai.
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Ahol a nők nincsenek hátrányos helyzetben Patai Ágnes humánpolitikai igazgató november 15.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
A szakmai szolgáltatás változásai; a megyei közoktatási közalapítványok szerepe… Hajdu Sándor
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Magyar Pénzügyi Közvetítő Zártkörű Részvénytársaság
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Hajléktalanok és társadalom Hajléktalanok és média Szántó Tamás.
Javaslat az egészségügyi ágazat szektor-semleges adatgyűjtési rendszerének megújítása Dr. Kincses Gyula.
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Mi is az a társadalmi integráció?
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Egészségfejlesztés és helyi ifjúsági munka. a) Az állítás helyes b) Az állítás helytelen c) Az állítás csak részben helyes d) Az állítás nem vonatkozik.
Dudás Zoltán Gyermekvédelmi és Gyámügyi Főosztály
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
Halász Levente Tudományos munkatárs Kodolányi János Főiskola
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
MUNKAHELYI JÓL-LÉT A TURIZMUSBAN JÓL-LÉT AZ UTAZÁSI IRODÁKBAN Dr. Kundi Viktória KJF Turizmus Tanszék Főiskolai adjunktus.
A MUNKAHELYI FOGLALKOZTATÁS JÓL-LÉTI KÉRDÉSEI A MUNKAÜGYI KÖZPONTOKNÁL, ÉS A KÖZMUNKAPROGRAMOKAT SZERVEZŐ FELNŐTTKÉPZŐ INTÉZMÉNYEKBEN PREZENTÁCIÓ CÍMSOR.
Jól-lét a médiában. A kutatásban részt vett: Magas presztízs Életkor 0-24 órás munka (a túlmunka normális) - Jellemző a menedzserszűrés Rossz vélemény.
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
Motiváció.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
KOMMUNIKÁCIÓS SZAKEMBEREK ÉS A STRESSZ SZONDY RÉKA.
KÖZNEVELÉSI ÉS FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN DOLGOZÓK MUNKAHELYI JÓL- LÉTÉNEK KUTATÁSA.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
TÁM-PONT A TESSÉK! Közhasznú Egyesület és a Törökbálinti Kórház mentálhigiénés segítő programja egészségügyi dolgozók számára.
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP /
Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld Alapítvány Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Az üzletek operatív működtetése
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE

A VIZSGÁLAT CÉLJA Melyek a munkahelyi stresszfaktort fokozó tényezők?

A VIZSGÁLAT gyermekotthon – javítóintézet - állami gyermekvédelmi központ - állami szenvedélybeteg segítő szolgáltatás - egyházi kistérségi alapszolgáltatási központ - állami nonprofit szektor fejlesztés – civil (alapítvány) szociális intézmény és egészségvédelmi központ - állami

EGÉSZSÉGI KOCKÁZAT KÉRDÉSEI A SZOCIÁLIS SZFÉRÁBAN VEZETŐ BEOSZTÁST BETÖLTŐK ESETÉBEN 1.A folyamatos kihívásokat valójában nem stresszként élik meg, hanem erős motivációnak 2.Reális fertőzésveszélyt egy kivétellel mindannyian jeleztek 3.A munkahelyi a foglalkozás-egészségügyi ellátás megfelelőnek tartották 4.Rendszeresen mozognak, sportolnak, igyekeznek egészségesen táplálkozni 5.Többségük a kötelezőn túl egyéb szűrővizsgálatokon is részt vesz 6.Egyik megkérdezett sem él az immunerősítő védőoltás lehetőségével

SZAKMAI KOCKÁZAT KÉRDÉSEI A SZOCIÁLIS SZFÉRÁBAN VEZETŐ BEOSZTÁST BETÖLTŐK ESETÉBEN 1.A társadalmi megbecsültség kérdése megosztott a válaszadókat - „Ha megtudják, mely ágazatban dolgozok, akkor lesajnálják az embert” 2.A „képzési kényszer” kifejezést mindegyik válaszadó visszautasította, belső igényként, önfejlesztésként, folyamatos megújulásként fogják fel 3.A kiszolgáltatottság érzése - a mindenkori hatalom, a bürokrácia, a fenntartó jelentik ezeket a nehézségeket 4.A gyakori jogi és irányítási változásokat minden válaszadó természetesnek tartja

MUNKAHELYI KOCKÁZAT KÉRDÉSEI A SZOCIÁLIS SZFÉRÁBAN VEZETŐ BEOSZTÁST BETÖLTŐK ESETÉBEN TÚLMUNKA Természetes, rendkívüli vagy váratlan helyzet okán, illetve nem ritka, hogy a konkrét intézményvezetői feladatok mellett más pozíció, tisztség is feladatokat jelent JAVADALMAZÁS A megkérdezettek többsége elégedett a javadalmazásával SIKER ÉS ELISMERÉS A siker, elismerés kivívását mindannyian nehéznek, sőt rendkívül nehéznek ítélik MUNKATÁRSAK ÖSZTÖNZÉSE Csak az erkölcsi megbecsülés adódik eszközül FEGYELMEZŐ ESZKÖZÖK Csak a fele állítja, hogy elégséges, amit a jogszabályok, munkahelyi szabályok lehetővé tesznek MOTIVÁLATLANSÁG, KIÉGÉS AZ IDŐSEBB MUNKATÁRSAKNÁL Kezelhetőnek tartják MUNKATÁRSAK SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁINAK SZINTJÉNEK MEGÍTÉLÉSE „átlagon felüli, kiváló, jó” – ezek a főbb jelzők PROBLÉMAKEZELÉS nyílt kommunikációval, csapatépítéssel illetve egyéni, személyes problémakezeléssel oldják meg

A DOLGOZÓI ON-LINE KÉRDŐÍV EREDMÉNYEI

PÉNZÜGYEK MENEDZSELÉSE A munkahelyek több mint a felénél nem igazán figyelnek erre A SZERVEZET MŰKÖDÉSÉNEK JOGI ÉS ETIKAI KÉRDÉSEI A munkahelyek harmadában valamilyen szinten csorbul a feladatok minden szempontból szabályos és etikus ellátása

ÖSSZEGZÉS A munkahelyekhez fűződő lojalitás (ez jól megfigyelhető volt a vezetői interjúk kapcsán is) mindezek ellenére eléggé határozott. Feltételezhető, hogy ez a konformnak ítélhető magatartás összefüggésben van azzal, hogy a szociális szférában dolgozók meghatározó része számára ez a tevékenység elsősorban hivatás.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! JANKÓ JUDIT FŐISKOLAI ADJUNKTUS KJF SZOCIÁLIS TANULMÁNYOK INTÉZETI TANSZÉK