MúLT JeLeN egyáltalán minek is? / vásárlói oldal Hiteles termelői élelmiszer hiánya: minőségbiztosítás, eredetgarancia (családlátogatás, leinformálás)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
MARKETING.
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
Zöld Városok titka Beliczay Erzsébet Design Center,
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Bagolyvár Étterem Készítette: Fenyvesi Krisztina Sánta Roberta Bálizs Renáta.
GÖDÖLLŐI HELYI ÉLELMISZER TANÁCS: együttműködés a lokális élelmiszertermelés és -fogyasztás elősegítésére augusztus 30. csütörtök Balázs Bálint Környezeti.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Helyi termék értékesítés adózási tanácsadása – műhelymunka őstermelők, kistermelők, kézművesek, agroturisztikai szolgáltatók, és civil szervezetek részére.
A KÖZVETLEN KERESKEDELEM. Közvetlen kereskedelem típusai  Helyi, fenntartható rendszerek (általában kisméretűek)  Fair Trade – Méltányos kereskedelem.
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
Völgy Vidék Vidékfejlesztési Közösség
A vállalkozások környezete
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Budapest mint világváros
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Előnyök és alkalmazási területek
A nemzeti számlák rendszere
III. A logisztika jövője
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
Pillanatkép a nagyatádi vásárcsarnok piacozóiról Társadalmi, gazdasági helyzetük és piacozáshoz fűződő viszonyuk elemzése OTDK előadás április 15.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
A pénzügyi megtakarítások makrogazdasági hatásai H amecz István „ Miért fontos a lakossági pénzügyi megtakarítás?” konferencia BÉT Nov. 25.
A marketing piac tartalma
Rövid élelmiszerláncok és helyi termék rendszerek
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Klauzál Gábor és kora Apja: Klauszal János Anyja: Babarczy Ágnes.
© 2004 KPMG LLP, a UK limited liability partnership and the UK member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. The KPMG logo.
Gyimesvölgye, tejjel mézzel Letenyei László. Vázlat Letenyei, László  I. Helyzetfeltárás  II. Veszélyek  III. Kitörési pontok  IV. Egy példa: Fügés-tető.
A Közös Agrárpolitika reformja és a magyar vidékfejlesztés Podmaniczky László Szent István Egyetem, Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat “A magyar vidékfejlesztés.
TÁMOP ÉLELMISZER-BIZTONSÁGI ISMERETEK Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
Gondoljunk másokra is!. Milleniumi fejlesztési célok 2000 szeptemberében az ENSZ kibocsátotta milleniumi nyilatkozatát. A nyilatkozat alapján, nyolc Milleniumi.
A mezőgazdaság és az élelmiszeripar kapcsolata a fenntartható fejlődés érdekében Kaposvár 2009 április 28. Sándor István Földművelésügyi és Vidékfejlesztési.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
EUKÓNA 2008/ /c szakiskolai osztály. FENNTARTHATÓ FOGYASZTÁS Egészséges életmód Egyéni szükségletek Megváltozott vásárlói szokások A mai gazdasági.
Fenntartható élelmiszerfogyasztás Avagy az vagy amit megeszel Spéder Ferenc Zöld Akció Egyesület Miskolc.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
Mitől innovatív egy vállalkozás? Új célterületek, jelentős támogatás az új Uniós pályázatokban Fókuszban az informatika.
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
Az ivóvíz ellátás hatása a világ migrációs folyamataira
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
A BKF tudástranszfer modellje a
Irány a felhő Előnyök, tapasztalatok Sárdy Tibor
Be SMART – az új generáció vállalkozásai Budapest, november 20. Szalai Piroska.
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
III. Greennovációs Nagydíj pályázat – 2014 Felelős kertművelés program – miért jó almának lenni Derecskén?
Dél Baranya Határmenti Települések Egyesülete Siklós, A Közös Agrárpolitika jövője Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató.
Biyovis Üzleti Modell. Biyovis Üzleti modell A Biyovis Üzleti modell Ft-os befektetéssel indul, viszont semmilyen rizikóval nem jár! Csatlakozási.
SPAR-Präsentation A SPAR ÉS AZ ÁLLATVÉDELEM A SPAR ÉS AZ ÁLLATVÉDELEM Laber Zsuzsa, SPAR Magyarország kft. Kommunikációs vezető, CSR szakértő.
A magyar gazdaság helyzete 2009 őszén MKIK, 2009 október 14
Pogány András stratégiai igazgató
Zöld reklámok.
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
„Szegénységcsökkentési programok Afrikában –
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
Értékesítés, kereskedelem
A BÁCSALMÁSI ÖNKORMÁNYZATI KÖZSZOLGÁLTATÁSI KÖZHASZNÚ NONPROFIT KFT
GLOBÁLIS CÉLOK A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉSÉRT Global Goals.
Előadás másolata:

MúLT

JeLeN

egyáltalán minek is? / vásárlói oldal Hiteles termelői élelmiszer hiánya: minőségbiztosítás, eredetgarancia (családlátogatás, leinformálás) Kiürülő, diszfunkcionális vasárnapi belváros: családi program (‘kvázi-pláza’) Budapesti piacok, vásárcsarnokok siralmas helyzete (figyelemfelkeltés)

FőVáRoSi VáSáRCSaRNoKoK Fehérvári úti Fény utcai Garay téri piac Nagyvásárcsarnok Rákóczi téri Klauzál téri Batthyány téri

egyáltalán minek is? / termelői oldal Gazdálkodás és ‘piacozás’ megítélésének, értékének totális eróziója: cool-sági faktor hozzárendelése Átlátható Fair Trade szituáció: hazai, helyi, termelői, háztáji (+bio) termékek valós értéktöbbletének belátása és megfizetése Kistermelők helyzetbe hozása: közvetlen, piaci értékesítés mint kitörési pont; viszonylag egyszerű, evidens lehetőség

miért itt, miért így? Konszenzusteremtés: város/vidék globál/lokál nemzeti/nemzetközi egységes befogadó platform

leszűrt tapasztalatok napi gyakorlat a jogi szabályozás előtt jár, de a távolság leküzdhető fővárosi ‘helyi piac’ = fából vaskarika, mégis hiánypótló szükséglet tisztán üzleti alapon NeM üzemeltethető MéLTáNYoS közvetítő kereskedelmet nem biztos, hogy kiiktatni kell az élelmiszerláncból termelők innovatívak és fejlődőképesek, de alulinformáltak és tanácstalanok környező országok termelői?

JöVő / fejlődési irányok AZÉRT 7 Önkormányzat Szimpla Háztáji Catering Kiszállítós bolt Aprócska Szimpla Biogazdaság és Baromfitelep

KöSZöNeT a TeRMeLőKNeK éS a VáSáRLóKNaK!