Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Tudás, közösség, hatalom
2. előadás.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Minőségmenedzsment alapelvek
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A személyiség.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
Szervezeti kultúrák „A kultúra embercsoportok viselkedési formáit meghatározó közös értékrendszer és gondolkodásmód… A szervezet mint közösség egyedi arculata.
Társadalmi és kulturális tényezők hatásai a munkáltatók szociális tevékenységére Dr.Kópházi Andrea Ph.D egyetemi docens Humánmenedzsment előadás
„Tanszéki” struktúra vs. „Department” struktúra Hoffmann Judit Turi Katalin Nevelésszociológiai doktori program 1. évf április.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
A szervezetek elemzésekor felvetődő kérdések A szervezetek strukturális és funkcionális kérdései (a szervezetek felépítettségére vonatkozó kérdések). A.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
A kulturális intelligencia
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A szervezeti felépítés definíciója
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A vidéki tér sikertényezői
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
BFH Európa Projektfejlesztő és Tanácsadó Kft.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
Vállalkozásmenedzsment I.
A társadalmi és a non-business marketing kihívásai, kutatási kérdései
A külső környezet elemzése
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kultúra és kommunikáció
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában Dr.CSc.Chaudhuri Sujit egyetemi docens Sportmenedzsment Tanszék

Üzleti-közszolgálati paradoxon Dinamikus turbulens környezet Kulturális kihívások Stratégiai szemlélet és kultúra Üzleti-közszolgálati paradoxon Kultúra-manifeszt szint Tudatosan megérthető szint Tudattalanul létező szint

Üzleti-közszolgálati paradoxon Üzleti szektor és a közszolgálati szektor viszonyának két javasolt felfogása: alapvetően más jellegűek sok közös vonással rendelkezik

Üzleti-közszolgálati paradoxon Üzleti szektor és a közszolgálati szektor alapvetően más jellegűek: Közszolgálati tevékenység politikai legitimitáson alapszik. Közszolgálati tevékenységnek jogos és megfelelően védhető kell hogy legyen, mivel társadalmi elszámolással tartozik. Közszolgálati tevékenység akár erővel érvényre juttathatja a különböző közérdekeket, közakaratot.

Üzleti-közszolgálati paradoxon Üzleti szektor és a közszolgálati szektor alapvetően más jellegűek: Az érintettek érdekeit érvényesíti Magán érdekeket valósít meg és néha figyelmen kívül hagyja a közérdeket. a termék megkülönböztetésre és piaci pozicionálásra összpontosít. Vezetők nagyobb rugalmassággal hozhatnak stratégiai döntéseket.

Üzleti-közszolgálati paradoxon Üzleti szektor és a közszolgálati szektor sok közös vonással rendelkezik: Jelentős bürokrácia és kis méretű vezetési struktúrák. Hasonló döntési folyamatok és kulturális elemek. Ugyanabból a lakosságból toboroznak. Közszolgálat is egyre inkább összpontosít a versenyképességre. Közszolgálati szektor hasznos tanulságokat vonhat le üzleti szektor erőfeszítéseiből. A technológia közös nyelvezet.

Stratégiai szemlélet és kultúra A stratégiai menedzsment koncepciója nem mindig beépíthető a közszolgálati szervek kultúrájába. A központi és helyi államigazgatás hatalmi szerkezete megnehezítheti a stratégiai szemléletek adaptációját. Stratégia menedzsment filozófiája jobban érvényesíthető nyitott szervezetek esetében, eredményes személyzetfejlesztéssel és változtatási kompetenciákkal.

MANIFESZT SZINT Külvilág számára látható szervezeti viselkedési formák Szervezeti írott és beszélt nyelv(zsargon) Iroda berendezése Öltözködési szabályok Munkahelyi hangulat

TUDATOSAN MEGÉRTHETŐ SZINT Külvilág számára látható szervezeti viselkedési formák Szervezet életével kapcsolatos történetek Szervezeti értékek és elvek Szervezeti szabályok Szervezeti gondolkodásmód,hozzáállás

TUDATTALANUL LÉTEZŐ SZINT Egyéni szemléletmódok és alapértékek Szervezeti írott és beszélt nyelv(zsargon) Szervezeti tagok és környezet viszonya Közösség összetartó ereje Vezetői alapattitűdök és beállítódások

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!!