Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Mezei Cecília tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
Aktuális pályázati lehetőségek
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Gazdálkodó Családokért Kht szerepe az EQUAL-projektben.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Önkormányzati vagyongazdálkodás Kundi Viktória PhD hallgató november 19.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK A települési.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Megbecsülést az idős embereknek! Adósságtörlesztés és méltányosság a nyugdíjemelésben 2002.
Integrált közösségi szolgáltató terek
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 4. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Cím. Komlóska Község Önkormányzat nevében tisztelettel köszönti Önöket Köteles László Polgármester! Sajtótájékoztatónk témája: Közel 70 millió forint.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
„REHABILITÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK FEJLESZTÉSE AZ ÉSZAK-ALFÖLDI RÉGIÓBAN” ÉAOP-4.1.2/C Debrecen, 2013.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Az önkormányzatok évi finanszírozása
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
Biztos Kezdet Gyerekházak
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETFEJLESZTÉSI REFORMJA ÁROP-1.A LAKOSSÁGI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS.
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
MFB Rt. a hazai bankszektorban – A tulajdonos, a tulajdonjog gyakorló – A Bank társadalmi szerepvállalása – A Bank tevékenysége 2.
Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell ( ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Pályázatok 2011 Vas Megye és Szombathely Város Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítványa Babós Csaba, ügyvezető igazgató.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Családtámogató ellátások
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
12 ezer milliárd forintos keret
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal
II. Országos Állatvédelmi- és Állatjóléti Konferencia
Előadás másolata:

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Kisújszállásról röviden 2014. Január 1-jén az állandó népesség 11 617 fő volt. Enyhén csökken a lakosságszám. Identitását, kultúráját tekintve Nagykun település, amely kulturális hagyományokra építettük a turisztikai fejlesztéseinket is. A 4-es számú főút áthalad a város területén, 2011-től el is kerüli. A Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonal mentén fekszik. Mezőváros, jelentős agrár nyersanyag termeléssel, minimális élelmiszer iparral. A gépgyártás, fémipar, faipar, textílipar a jelentősebb ipari ágazat. A szolgáltatás és kereskedelemben is jelentős a foglalkoztatás.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az önkormányzat küldetése Az önkormányzat küldetése olyan, a város értékeire épülő, dinamikusan fejlődő élhető város működtetése, mely alkalmas az anyagi és szellemi jólét kiteljesítésére, épít a lakosság szerepvállalására, a helyi gazdálkodók, civil és egyházi szervezetek aktív részvételére.   A város fejlesztésében az önkormányzat támaszkodik az általa létrehozott költségvetési és gazdálkodó szervezetek hatékony, a lakosság igényeit kielégíteni képes működésére, az ott dolgozók alkotóképességére, ötletességére és elkötelezettségére.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 A projektről röviden 2013. októberben bírálták el a pályázatot és 19.484.188.- Ft támogatást ítéltek oda. A projekt 2013. november 4-én kezdődött el és 2014. december 31-éig tart. A projekt célja a megváltozott feladat-ellátási rendszerhez igazítani az önkormányzat szervezeti struktúráját, feladat-ellátási rendszerét. A projekt keretében elemeztük a 2012-2013-ban végrehajtott változtatásokat és újakat is vezettünk be. Ezen változtatások közül szeretnénk megismertetni Önöket azokkal, amelyek más településen is hasznosíthatóak. Természetesen ezek egy része település specifikus, de a megismerése adhat ötleteket.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Helyi különlegességek a feladatellátás terén: Úgy spóroltunk a műszaki ellenőri költségeken, hogy ezeket a főállású alpolgármester látja el. (Ha van megfelelő szakember hivatalon belül, akkor úgy is megoldható.) Saját pályázatíró csoportunk van, így a legtöbb pályázatot magunk készítjük és sok estben a megvalósíthatósági tanulmányt is elkészítjük, ha van hozzá szakemberünk. Az energetika terén nem mozgunk otthonosan, így ez kivétel ez alól. Saját kiadványszerkesztő és rendezvényszervező csoportunk is van, ők a helyi hírlevelet helyben tördelik nyomdai előállításhoz, a helyi kiadványok szerkesztik és a protokolláris városi ünnepségeket is szervezik.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Helyi különlegességek a feladatellátás terén: 2012-ben minden oktatási, nevelési intézményt egyházi fenntartásba adtunk, ebből eredően speciális helyzetben vagyunk, ők üzemeltetik az épületeket is és a gyermekétkeztetést is ők biztosítják. Utólag elemezve jó döntés volt. Az egyik egyházi fenntartó az épületek korszerűsítésére több, mint százmilliót költött pályázatból és saját forrásból. Az önkormányzatnak csak a művészeti iskolához és a gyermekétkeztetéshez kell hozzájárulnia. Ez évi 20 millió Ft-ra tehető. 2011-ben még 344,5 millió Ft önkormányzati kiegészítő támogatást kellett a hat intézmény részére biztosítani.

Helyben a levelek kézbesítésére saját kézbesítőt foglalkoztatunk. Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Helyi különlegességek a feladatellátás terén: Helyben a levelek kézbesítésére saját kézbesítőt foglalkoztatunk. A Kisújszállási Térségi Szociális Otthon és Alapszolgáltatási Központ, mint gazdaságilag önálló intézmény a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás fenntartásában van. Szolgáltatásai: 120 férőhelyes idősek otthona, 36 férőhelyes bölcsőde, 55 férőhelyes nappali ellátás (idősek, pszichiátriai és szenvedélybetegek), házi gondozás, szociális étkeztetés, családsegítés, gyermekjóléti ellátás.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: Az egészségügyi feladatokat kiszerveztük a Kumánia Gyógyfürdő Kft.-be, amelyet egészségturisztikai célból hoztunk létre. A cég alaptevékenysége, amire létrehoztuk: fürdő, hotel, ifjúsági szálláshely üzemeltetés, fizioterápia és fürdőgyógyászati ellátások nyújtása. Ez kiegészült: UH-diagnosztika, védőnői ellátás, gyermekorvosi ellátás, iskolafogászat támogatása, rendelők üzemeltetése. A Magyarhertelendi ifjúsági tábor is átkerült, így az azonos típusú feladatok egy helyen vannak, amely hatékonyabb feladatellátást tesz lehetővé: egészségügyi ellátás, szálláshely szolgáltatások.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: Mindenkit érintett az ivóvíz és szennyvíz szolgáltatás átszervezése. Meg kellett szüntetnünk a Kisújszállási Vízmű Kft. úgy, hogy itt maradt az általuk végzett hó- és síkosságmentesítés és belvízelvezető rendszer üzemeltetés. Az ittmaradt két feladatot átadtuk a Kisújszállási Városgazdálkodási Kft.-nek, akik több városüzemeltetési feladatot addig is elláttak: hulladékszállítás, parkgondozás, lakások és helyiségek üzemeltetése, építőipari tevékenység. A korábban a hivatal által üzemeltetett gyepmesteri telepet és piacot is átadtuk üzemeltetésre, így a hulladékszállítás és az üzletek (helyiségek) üzemeltetése egy kézbe került. A két veszteséges tevékenységhez azóta nem kell pénzt hozzátenni.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: Az útfelügyelői feladatokat korábban külső megbízott látta el, ezt a hivatal átvette. Az önkormányzati fenntartású/tulajdonú intézményeket és cégeket elkezdtük egyetlen telefonflottába szervezni, amely a mérete miatt jó tárgyalási alapot képez a kedvezmények eléréséhez. Megszüntettük a könyvtári feladatokat ellátó intézményt és a feladatokat a közművelődési intézményünk vette át. Az összevonás révén csökkent a bérköltség és a hasonló jelegű irányítási feladatok egy kézbe kerültek, így költséghatékonyabb a feladatellátás.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: Az életkezdési támogatást, a méltányossági ápolási díjat megszüntettük, így a munkanélküliség elől ápolási tevékenységbe menekült embereket visszahelyeztük olyan ellátásokba, amelyeket az állam támogat. A tapasztalatok alapján a méltányossági ápolások nem voltak indokoltak, az ápoltak képesek voltak önmaguk ellátására. E két lépéssel évi 17 millió Ft-ot takarítunk meg. A 70 év feletti, egyedülálló személyek hulladékszállításának támogatása (ingyenessége) esetében a nyugdíjminimum 3-szorosának megfelelő jövedelemhatárt bevezettük, így évi 5 millió Ft-ot takarítunk meg.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: A korábban szennyvízcsatornázás elősegítésére létrejött két társulást megszüntettük és a kintlévőségek kezelését átvette a hivatal adócsoportja. Ugyanez történt a megszüntetett vízmű kintlévőségeivel is, amelyet egy követeléskezelő cég végzett. A tapasztaltok alapján az adócsoport sokkal hatékonyabban tudta ezeket behajtani, amely részben a szakszerűbben megfogalmazott leveleknek, részben pszichológiai okokra vezethető vissza. Továbbá a lakásfenntartási támogatás kifizetésekor az érintetteket a pénztáros megkérte, hogy szíveskednek helyben rendezni a tartozást, aminek az ügyfelek többsége eleget tett.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: Sok közkifolyó található a városban, amelyekből azok is sok vizet vesznek, akiknek van ivóvíz bekötésük. Közkifolyónként 25 m3/hó átalányt kell fizetnünk, ami közel 100 000 Ft évente. Az ivóvíz nélküli lakóházakat 45 000 Ft-os önrész mellett rákötöttük a hálózatra és a közkifolyók többségét megszüntetjük. A beruházás 2-3 év alatt megtérül, így évi 1,3-1,4 millió Ft-ot takarítunk meg, amit a viziközmű fejlesztésére fordíthatunk.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: A földgáz beszerzés során az oktatási intézmények átadásáig szindikátuson keresztül közbeszerzésen szereztük be 25 m3/óra feletti fogyasztási helyek gázát. Az átszervezést követően a szociális intézmény és a hivatal maga szerezte be a földgázt, az előbbi a közbeszerzési törvény alapján mentes, az utóbbi nem éri el a közbeszerzési határt. Egy-egy cégekből álló beszerzési csoporthoz csatlakoztak, így közel 12 %-os árcsökkentést tudott a két intézmény realizálni 2014. július 1-jétől. Földgáz esetében a közbeszerzés alkalmazásával nem tudtunk eddig ekkora kedvezményt elérni.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: A közterületek karbantartását néhány lakos elhanyagolja és vállalkozótól sem rendeli meg. Rendeletben szabályoztuk, hogy aki a felszólítás ellenére ezt nem teszi meg, annak a költségére az önkormányzat kijelölt cége ezt elvégzi. Részletesen szabályoztuk ezek díját viszonylag magas értéken, amely jelentős ösztönző erőt jelent a lakosság számára. Ha a cégünktől megrendelik olcsóbb, mint megvárni a kényszerintézkedést.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: Jelenleg 48 kameránk üzemel, amelyeknek korábban nem volt egységes üzemeltetése. Emiatt gyakran nem üzemeltek. Sikeres beszerzés révén kiválasztottunk egy céget, amely átvette mind a háromféle kameratípus üzemeltetését és velünk közösen elkezdte apránként egységesíteni őket kameracserével. Ez havi 190 ezer Ft-ba kerül, de azóta minden kamera folyamatosan működik és ritkábban fordul elő üzemzavar, de azt is azonnal elhárítják. A változás révén hatékonyabb lett a kamerák üzemeltetése, amely ár-érték arány szempontjából kedvező döntés volt. Több eset megoldásában is segítette a rendőrséget.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: A településrendezési terv kockázatait felülvizsgáltuk és több hosszú távú cél esetében építési vonal meghatározásával éltünk, így új építés esetén kötelező beljebb építeni az ingatlant, azaz hosszú távon az előkertek kisajátításával létrejöhet az út szélesítés. Ezzel a lépéssel számos lakossági kártérítési igényt megelőztünk, illetve folyamatban lévőket is okafogyottá tettünk. A projekt keretében az iparűzési adóbevallást elektronikussá tettük és összekötöttük az iktatórendszerrel. Így csökkent a munkaerő igény, ezáltal a munkatársak leterheltsége.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: A projekt keretében a szociális ellátásokra olyan új szoftvert vezettünk be, amely az iktatórendszerrel össze van kötve, így automatizálva a folyamatot. Itt is csökkent a munkatársak leterheltsége. Közterület-felügyeleti rendszert vezettünk be, amelyet okostelefonon használhatnak és egy googlemap alapú térképre szerkeszti az intézkedéseket. Így több időt tölthetnek közterületen és az egyes intézkedések összeköthetőek, összekapcsolhatóak. A csomag része volt egy körzetesítő rendszer is, amellyel egy-két hetes munkát 2-3 óra alatt el lehet végezni. A BM lakcímnyilvántartása van térkép alá töltve, ez a lelke a rendszernek.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 Az átszervezés legfontosabb elemei: A régi pénzügyi szoftverünk támogatása megszűnt, ezért újat kellett bevezetnünk. Ennek egyik előnye, hogy a párhuzamos vagyonkataszteri és pénzügyi hasonló célú nyilvántartás egyesíthető volt, megszüntetve a párhuzamos munkafolyamatot. A két gyermekorvosi rendelő felújításával együtt, uniós támogatással kialakítottuk a központi orvosi ügyelet feltételit, így a szolgáltató már nem harmadik féltől bérelt ingatlanban látja el a feladatot, amely révén önkormányzatunk évi 1,2 millió Ft bérleti díjbevételhez is jut és a projekt áfáját el tudta számolni.

Kisújszállás Város Önkormányzat szervezetfejlesztési reformja ÁROP-1.A.5-2013-2013-0031 középtávú hatékonyságnövelő célok Megfogalmaztuk az energiahatékonyság növelését, ennek lépései: közvilágítás korszerűsítése LED technológiával, önkormányzati üzemeltetésű épületek energiahatékonysági fejlesztése, megújuló energiaforrások hasznosítása, új termálkút gázának hasznosítása (áram termelés, hőhasznosítás és hűtés). Az egyirányú utcát jelentő turizmusfejlesztés folytatása is szükséges. Az adóköteles vendégéjszakák évi 400-500-as darabszáma az elmúlt négy évben évi 10 000 fölé nőtt. A cél, hogy 2020-ig ez legalább megduplázódjon, hosszú távon 2020-2030 között a négyszeresét szeretnénk elérni.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!