„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Szűts József Általános Iskola
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
A gyakorlatvezető mentor
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Iskolánk futó projektjei
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
A szaktanácsadó segítő szerepe
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
főosztályvezető-helyettes
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”

Főpályázó: Erzsébetvárosi Kéttannyelvű Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola (Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola és Vendéglátó Szakiskola) konzorciumi partnerek: Artemisszió Alapítvány Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet

A PROJEKT INDOKOLTSÁGA: A migráns tanulók jelenléte - állandó pedagógiai feladat Szükségessé vált: - pedagógiánk fejlesztése, korszerűsítése - a hatékony tartalmi, módszertani disszemináció, - az érintett állami, társadalmi és civil szervezetekkel való együttműködés erősítése.

A PROJEKT CÉLJA: Hosszú távú: A migráns hátterű tanulók nevelésének, oktatásának, beilleszkedésének és a többséggel való harmonikus együttélésének megteremtése Budapesten és a Közép-magyarország Régióban.

A PROJEKT CÉLJA: Közvetlen: rendszerezni és elemezni a magyar és a külföldi gyerekekkel történt együttes foglalkozás eddigi tapasztalatait (2) „jó gyakorlat”-ok felkutatása és adaptálása (3) a kidolgozott, már működő „jó gyakorlat” folytatása, a felhalmozódott tapasztalat és értékek megerősítése (4) tapasztalatok továbbadása, eszmecsere folytatása hasonló összetételű intézményekkel

FELADATOK és VÁRHATÓ EREDMÉNYEK: A, egyéni segítségnyújtás a sikeres integrációhoz B, saját kultúra tiszteletben tartása, ápolása, értékként való szemlélete C, tanárok továbbképzése D, disszemináció: jó gyakorlatok továbbadása

A, egyéni segítségnyújtás a sikeres integrációhoz: a magyar nyelvtudás fejlesztése a sikeres tanulás és beilleszkedés érdekében: magyar mint idegen nyelv tantárgyorientált segédlet kidolgozása: magyar, környezet, matematika tantárgyakhoz egyéni fejlesztési tervek kidolgozása, tanulói értékelési szempontrendszer kidolgozása komplex művészeti program kidolgozása (1-2. osztály): önkifejezés segítése a zene, a mozgás, a művészeteken keresztül

B, saját kultúra tiszteletben tartása, ápolása, értékként való szemlélete Interkulturális csoportfoglalkozások diákjaink számára Multikulturális napok szervezése: más országok kultúrájáról, hagyományairól való ismeretszerzés: a megismerés és elfogadás, mint érték megjelenése Mentor-program beindítása: szülők – iskola - civil szervezetek közötti együttműködés megerősítése Szakácskönyv összeállítása

C, tanárok továbbképzése Interkulturális akkreditált képzésben való részvétel új továbbképzési program (MID tanítása iskolás korban) kifejlesztése és akkreditációra benyújtása 1 szaktanácsadói 30 órás interkulturális oktatáshoz kapcsolódó továbbképzés anyaga, és képzés

D, disszemináció: jó gyakorlatok továbbadása Interkulturális audit: tanulmány ennek eredményeiről Konferenciák szervezése, bemutató órák biztosítása Hírlevelek átdolgozott (interkulturális) Pedagógiai program, Intézményi Minőségirányítási Program, SzMSz, Házirend, Alapító okirat „jó gyakorlatok” adaptációs tanulmány/útmutató készítése

Projekt vége: 2011. augusztus 31. MEGÍTÉLT ÖSSZEG: 8.437.028.-Ft Projekt vége: 2011. augusztus 31.

Pedagógiai irányelvünk a projekt végeztével is megmarad: - tanulóink értékként éljék meg az állampolgárságuk, anyanyelvük közötti különbözőséget, - olyan nevelési környezetben éljék mindennapjaikat, ahol szabadon megélhetik identitásukat, megtanulják megérteni és elfogadni másokét.