Tanító Tér Budapest, 2011. 11. 03 TÁMOP 3.1.1. 6.7.2 Az eredményes iskola és tanulásfejlesztés infrastrukturális feltételeinek meghatározása, tanuláscentrikus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
A tanári munka értékelése
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Fenntartó nemzedék, fenntartható élet dr
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
COMENIUS school partnership Together for our planet! project OROSHÁZA, HUNGARY Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
A Magyar Köztársaság kormánya
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Regional Office for Europe and Central Asia FAO Információs Hálózatok Hatékony tudásmegosztással a gazdák és partnereik érdekében az Európai Térségben.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
Digitális, vagy információs? Műveltség! Koltay Tibor.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Natura 2000 területek fenntartási tervei
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

Tanító Tér Budapest, TÁMOP Az eredményes iskola és tanulásfejlesztés infrastrukturális feltételeinek meghatározása, tanuláscentrikus útmutató megalkotása iskolatervezők számára Réti Mónika

Mitől „jó”? MINŐSÉGI KRITÉRIUMOK

Minőségi kritériumok az eredményes tanulási környezet kialakításában 1.Keretrendszerünk: a tanulási környezet modell 2.A kutatás menete 3.Eredmények Minőségi kritériumok 4.Összegzés

A tanulási környezet modell 1. fizikaihelyiszociálistechnikai Jyri Manninen és mtsai (2007): Environments that support learning. An introduction to the learning environment approach. Helsinki: Finnish National Board of Education didaktikai

A tanulási környezet modell 2. didaktikai fizikaitechnikaiszociálishelyi virtuális Lippai, Réti, Gáspár (2010):A fenntartható infrastruktúra mint atudásmenedzsment eszköze ésterméke.Komarno

A kutatás menete 1.Szakirodalmi háttér: a)Kritériumok épületekről b)Minőségi kritérium-rendszerek tartalomelemzése 2.Intézménylátogatások: sikertörténetek elemzése – térhasználat 3.Intézménylátogatások: interjúk 4.Szakértői kerekasztal 5.Online kérdőívek, kiegészítő vizsgálatok

A kutatás menete 1. a Szakirodalom elemzése – például: megtérülés  Mit nevezünk eredménynek? –Tervezési koncepció – partneri (résztvevő)tervezés! –Épület állaga: tanulás, viselkedés, attitűd, morál –Tőkebefektetés: fizikai jólét, IKT –Felhasználó bevonása – inkluzív design  szerkezeti / kozmetikai tényezők minőségi kritériumok

A kutatás menete 1.b/1  CABE (2007): Being involved in school design. A guide for school communities, local authorities, funders and design and construction teams. CABE, London, Nagy-Britannia  Earthman, Glen I (2004).: Priorization of 31 criteria for school building adequacy. Virginia Polytechnic Institute & State University, American Civil Liberties Union Foundation of Maryland  Tschapka, J. et al (2005): school:FREE. Recommendations for the Design of Schoolgrounds, SEED, ILA - Institute for Landscape Architecture, Department for Space, Landscape and Infrastructure, University of Natural Resources and Applied Life Sciences Vienna, Vienna  Lackney, J. A. (2008): 12 Design Principles Based on Brain-based Learning Research. Based on a workshop facilitated by Randall Fielding, AIA

A kutatás menete 1.b/2 Minőségi kritériumok  Fizikai jólét  Biztonság  Egyénre szabottság  Közösségi terek  Tanulás támogatása  Olvashatóság  Azonosulás  Alkalmazkodó készség  Fenntarthatóság

A kutatás menete 2. Példa: a közlekedő helyiségek szerepe  folyosók avagy folyosótlanítás  Fizikai jólét  Biztonság  Egyénre szabottság  Közösségi terek  Tanulás támogatása  Olvashatóság  Azonosulás  Alkalmazkodó készség  Fenntarthatóság

A kutatás menete 3. Példa: a közlekedő helyiségek szerepe  folyosók avagy folyosótlanítás

A kutatás menete 4. Szakértői műhelyek – víziók az oktatási intézményekről  Biztonsági kérdések (például: tűzvédelem)  Szabványok  Tanulás szerepe, helye, folyamata  Nyitás és zárás kérdése  Terek kolonializálása  Sziget? Híd? Piactér?

A kutatás menete 5. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, n=35  participáció, minőségi kritériumok NYME Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ, n=1196

Eredmények összegzése didaktikai fizikaitechnikaiszociálishelyi  Fizikai jólét  Biztonság  Egyénre szabottság  Közösségi terek  Tanulás támogatása  Olvashatóság  Azonosulás  Alkalmazkodó készség  Fenntarthatóság virtuális

Fizikai jólét  testi szükségletek  figyelem fenntartása  egészséges munkakörnyezet, ergonómia Eredmények 1.

Biztonság  elhatárolás  láthatóság  közlekedés, zsúfoltság kerülése  akadálymentesítés  felkészülés vészhelyzetekre Eredmények 2.

Egyénre szabott tér  kuckók  kényelmes terek  egyéni díszítés  különbségek tisztelete Eredmények 3.

Közösségi tér  kiállítóhely, színház, ünnepségek  sportcentrum  internet-pontok (wifi-burok)  szertár, raktár  könyvtár  informális közösségi élet Eredmények 4.

Tanuló környezet  tanórai igények  közösségi részvétel  speciális terek  változatos tevékenységek Eredmények 5.

Olvasható épület  átlátható  tanulható  tanít Eredmények 6.

Azonosulás  ethosz  azonosságtudat  helyi igények  büszkeség  időtlenség Eredmények 7.

Alkalmazkodókészség  „long life – loose fit”  térelválasztás, felületek (nyílászárók!)  bútorok és anyaghasználat  rövid-, közép- és hosszú távon is! Eredmények 8.

Fenntarthatóság  környezeti tudatosság  hatékony technológiák  díszítőelemek  anyaghasználat  élőlények Eredmények 9.

Összegzés Stratégiai gondolkodás Ember-, környezet- és technikai tudományok és gyakorlat kapcsolata Pedagógiai tervezés megelőzi az egyéb tervezési folyamatokat Résztvevő tervezés: iskola teljes keresztmetszetének bevonása Lehetőség a megújulásra: kitekintés! A tanuló szervezetek jó tanulási környezeteket hoznak létre. A jó tanulási környezet tanuló szervezetek kialakulását segíti elő.

Fizikai vetület  az épület nevel, szocializál Koppenhága, DániaBristol, Anglia Tanulási környezetek

Technikai vetület  Mi kell a hatékony tanuláshoz? Tanulási környezetek

Szociális vetület  nyelvi és kulturális közösség - bevonódás London Tanulási környezetek

Helyi vetület  kapcsolódás a hagyományokhoz, lehetőségekhez  partnerség Badung, Bali Tanulási környezetek

Didaktikai vetület  A tevékenység hat a tervezésre és a tervezés hat a tevékenységre Tanulási környezetek