TANULÁSI KÖRNYEZETEK Bibó István Gimnázium – Kiskunhalas
Innováció? Pénz nélkül? Minden ráfordítás energiaigényes. Az energia pénzbe kerül… és egyre többe. Miért lenne ez másként az oktatásban?
Ötlet Az iskolaépület kihasználtságának felmérése Olyan tér kijelölése az épületen belül, ahol az anyagi ráfordítás a legkisebb, de még vállalható Erőforrásigény (emberi és anyagi) felmérése Megvalósíthatósági terv Terv megbeszélése Megvalósítás
Ha terem nincs… A tanulási terekkel szemben támasztott követelmények - lehetőségekhez képest minél jobb - megvalósítása volt elsődleges szempontunk.
Hát akkor hol is? Hogyan? Az egyik lehetséges helyiség az aula egy békésebb „sarkának” kihasználása A könyvtár bejáratához közel alakítottunk ki egy „sarkot”, ami a tanulási terek több fontos kritériumának megfelel (csendes, kevésbé forgalmas).
„Tanulási tér” 1.0b
Közösségi „nemvirtuális” tér 1.0b
A könyvtárban is bővítettük a lehetőségeket
Az ergonómián még javítanunk kell
Mi azért a diákokkal együtt örülünk…
Tanulási tér, projekt összegzés A diákok használják és kihasználják az új lehetőséget Javukra válik, és ötleteikkel segítik a megvalósítás folyamatát Előkészületben van a „tanulási tér” továbbfejlesztése 2.0-ás verzióra (külső segítség igénybe vételével)
Készítette: Karaszi Csaba – Varga Csaba Kiskunhalas, április 22-én