TANULÁSI KÖRNYEZETEK Bibó István Gimnázium – Kiskunhalas.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Állattartás mindenkinek. Mi a probléma? • Nagyon fontos lenne állatot tartani, mivel – Több, mint 2 millió kutya van Magyarországon – Ez előfutára lehet.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Kiss-Tóth Marcell Flash és PHP? De még mennyire!
Egy kezdő debreceni startupper tapasztalatai Zajdó Csaba.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Baczkamadarasi-Kis Gergely Református Gimnázium
Kölyökkuckó Napközi Mekényes
1 Egy nyertes pályázat nyomán Infrastruktúrafejlesztés a Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtárában Informatio Medicata szeptember Beke Gabriella.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Könyvtárhasználati verseny
Az összevont intézmények helyzetéről, működéséről Egy év végi vizsgálat alapján Fehér Miklós Gödöllő,
KÖZBESZERZÉSEK ÁTLÁTHATÓSÁGA Transparency International Magyarország Eger, szeptember 29. the coalition against corruption.
Az ötlettől a projekttervig
Molnár András bemutatja.
A gimnázium centenáriumi ünnepségén megjelent öregdiákokról
FENNTARTHATÓ ÉPÍTÉSZET
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
A projekttervezés alapjai A „jó projekt” ismérvei
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
3. Szakmai műhelykonferencia Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
Oktató Városok Nemzetközi Szövetsége Közép-Európai Iroda (Budapest) 3-as rendezvény: „Lendületben a város” – regionális konferencia Végrehajtó Bizottsági.
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
Önindító, motor, karosszéria?! Az önkormányzatok katalizátor szerepe a megújulókra való áttérésben Bozzay Balázs, alelnök
as tanév 1. félév beszámolója.
AZ AVASI GIMNÁZIUM ÁLLATHÁZA
ELEMÉR
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Flash és PHP? De még mennyire! Kiss-Tóth Marcell
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Innováció-ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban CLEAR.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
Projektzáró rendezvény.  Szó esik arról, hogy mit csináltunk  Mi Youthpass?  A Youthpass tanúsítványok átadására is sor kerül  Vendéglátással kedveskedünk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Csimag.hu Bemutatkozó.
Diáktalálkozó Dél-alföldi Zöld Diákparlament I. ülése 2009-ben az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola szervezésében célunk, hogy a Zöld Diákparlament.
Építészeti műszaki rajz
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
SZAKTANÁRI SEGÉDLET TANULÓI MUNKAFÜZET DIGITÁLIS TANANYAG ÁLTALÁNOS ISKOLA 7. ÉVFOLYAM 112 ÁLTALÁNOS ISKOLA 8. ÉVFOLYAM 112.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Kihívások az ötlettől a megvalósításig
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Készítette: Hundzsa Ferenc Jenei István Szombati Sándor Felkészítő tanár: Borbola Tímea Erkel Ferenc Gimnázium, Gyula.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Internet a családban Székely Levente –
INNOVÁCIÓ A GYAKORLATBAN Alapellátás új minőségben
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
EIP Kálmán Tímea Nagyvázsony, április 22.. Európai Innovációs Partnerség (EIP) a VP-ben.
SPORTISMERETEK EDZÉSELMÉLET CSIK FERENC ÁLTANÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM KÉSZÍTETTE: LEITNER JÓZSEF.
A tüzelőanyag cella, mint az energia tárolás és hasznosítás eszköze Készítette: Nagy Linda Konzulens: Dr. Kovács Imre.
Open Szeged – egy megaprojekt koncepciója Bézi Balázs SZTE GTK Z. Karvalics László SZTE BTK Könyvtár-és Humán Információtudományi Tanszék.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
MODELLKÍSÉRLETI PROGRAM AZ ALAPSZOLGÁLTATÁSOK FUNKCIONÁLIS ÖSSZEKAPCSOLÁSÁRA TÁMOP /1 Készítette: Horváth Éva.
Készítette: Juhász Attila
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Az ötlettől a projekttervig
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Előadás másolata:

TANULÁSI KÖRNYEZETEK Bibó István Gimnázium – Kiskunhalas

Innováció? Pénz nélkül?  Minden ráfordítás energiaigényes.  Az energia pénzbe kerül… és egyre többe.  Miért lenne ez másként az oktatásban?

Ötlet  Az iskolaépület kihasználtságának felmérése  Olyan tér kijelölése az épületen belül, ahol az anyagi ráfordítás a legkisebb, de még vállalható  Erőforrásigény (emberi és anyagi) felmérése  Megvalósíthatósági terv  Terv megbeszélése  Megvalósítás

Ha terem nincs…  A tanulási terekkel szemben támasztott követelmények - lehetőségekhez képest minél jobb - megvalósítása volt elsődleges szempontunk.

Hát akkor hol is? Hogyan?  Az egyik lehetséges helyiség az aula egy békésebb „sarkának” kihasználása  A könyvtár bejáratához közel alakítottunk ki egy „sarkot”, ami a tanulási terek több fontos kritériumának megfelel (csendes, kevésbé forgalmas).

„Tanulási tér” 1.0b

Közösségi „nemvirtuális” tér 1.0b

A könyvtárban is bővítettük a lehetőségeket

Az ergonómián még javítanunk kell

Mi azért a diákokkal együtt örülünk…

Tanulási tér, projekt összegzés  A diákok használják és kihasználják az új lehetőséget  Javukra válik, és ötleteikkel segítik a megvalósítás folyamatát  Előkészületben van a „tanulási tér” továbbfejlesztése 2.0-ás verzióra (külső segítség igénybe vételével)

Készítette: Karaszi Csaba – Varga Csaba Kiskunhalas, április 22-én