Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Az úgy kezdődött, hogy… Tavalyi előadás a digitális tankönyvekről :
Matematika kompetencia
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Megértési értelmezési folyamatok
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Fontosabb fogalmak Képesség :
Szűts József Általános Iskola
Matematika kompetenciaterület
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében október 19. Kojanitz László u.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
„C” típusú programcsomag bevezetése
OK! Tanársegéd Online Könyvek
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Balesetvédelem, Házirend, A tanév rendje
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében augusztus 24. Móricz Zsigmond Gimnázium.
Biológia emelt szintű érettségi - Kleininger
Általános iskolai német sorozatok
Projektorientált matematikaoktatás
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Középiskolai német sorozatok
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Nemzeti Köznevelési Portál
A digitális kompetencia fejlesztése
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6 Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5.-6. évfolyam

Az átdolgozás fő szempontjai Az 51/2012 EMMI rendelet A és B típusú kerettantervet írt elő az 5.- 8. évfolyamban. Az átdolgozott tankönyvek az A verzió szerint készültek. Az átdolgozás, a forgalomban lévő tankönyveket használó tanárok, bírálók és lektorok kéréseit figyelembe véve készült.

Tartalmi változások A kitűzött feladatok, a problémafelvetések alkalmazkodnak a legújabb kompetenciamérésekhez A megértést és gyakorlást segítő feladatok száma növekedett Bekerültek ajánlások páros és csoportmunkára Utalások szerepelnek az internet használatára

Formai változások A könyv- és feladatgyűjtemény külön kötetben jelent meg, mindkettő A4-es méretű A könyvbe nem lehet dolgozni (tartós tankönyv) A feladatgyűjtemény egyben munkafüzet is Az új piktogramok segítik a tankönyvben való eligazodást Az új ábrák és képek figyelemfelkeltőek, alkalmazkodnak a korosztály igényeihez A geometriai ábrák áttekinthetők, alkalmasak a képi látásmód fejlesztésére

Az új jelölésrendszer

Az 5-es tankönyv szerkezete

A 6-os tankönyv szerkezete

Egy-egy fejezet 2-3 órán feldolgozható témakörökből áll A kidolgozott példák rámutatnak a témában szereplő problémára, eljárásokat, algoritmusokat mutatnak be A fontos ismeretek, tanulnivalók tónusos hátérrel vannak kiemelve

A kidolgozott példák didaktikai célja Bemutatja a kollégáknak a tananyag feldolgozásának módszertanát Segíti a tanulókat az otthoni felkészülésben Támogatást nyújt a szülőknek a tanórai munka követésében

Részletek a tankönyvekből Kidolgozott példák

5. osztály: Törtek

6. osztály: Osztás tizedes tört alakú számmal

Matematikatörténeti szemelvények Részletek a tankönyvekből Matematikatörténeti szemelvények

5. osztály: Az egész számok

6. osztály: Műveletek egész számokkal

Tanulói mellékletek segítik a tananyag megértését Részletek a tankönyvekből Tanulói mellékletek segítik a tananyag megértését

5. osztály: Alakzatok

6. osztály: Nyitott mondatok, egyenletek, egyenlőtlen- ségek

A valóságból „merítjük” a geometriát Részletek a tankönyvekből A valóságból „merítjük” a geometriát

5. osztály: Ponthalmazok

6. osztály: Háromszögek, négyszögek, sokszögek

Bőséges feladatanyag van a gyakorlásra, elmélyítésre Részletek a tankönyvekből Bőséges feladatanyag van a gyakorlásra, elmélyítésre

5. osztály: Törtek szorzása természetes számmal

6. osztály: Számelmélet

Részletek a tankönyvekből Tanulás játékkal

5. osztály: Törtek

6. osztály: Számelmélet

Digitális tananyag segíti az elmélyítést, szemléltetést

5. osztály digitális tananyag: Törtek

6. osztály digitális tananyag: Tengelyes tükrözés

A központi kompetenciamérésekre felkészítő feladatok Párosítások elvégzése Pénzügyi kompetenciákat is tartalmazó, hosszabb szöveg értelmezése Önértékelést segítő feladatok Konstruktív feladatok Feleletválasztós feladatok Kiegészítendő kérdések

Párosítás

Párosítás: 5. osztály

Párosítás: 6. osztály

Pénzügyi kompetenciákat, hosszabb szöveg értelmezését fejlesztő feladatok

5. osztály: Tizedes törtek

6. osztály: Arány, százalék

Önértékelést segítő feladatok

5. osztály: Tizedes törtek

6. osztály: Számelmélet

Konstruktív feladatok

5. osztály: Helymeghatározás

6. osztály: Számelmélet

Feleletválasztós feladatok

5. osztály: Tizedes törtek

6. osztály: Műveletek törtekkel

Kiegészítendő kérdések

5. osztály: Törtek

6. osztály: Háromszögek, négyszögek, sokszögek

A tankönyvcsaládhoz tartozó taneszközök Feladatgyűjtemény Felmérők (a feladatgyűjteményben) Kézikönyvek (tanterv és kompetencia alapú tanmenet, módszertani útmutatók, játékleírások, a kitűzött feladatok részletes megoldása, elsőbb matematikai szakmai kiegészítők

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!