Üzleti etika a Providentnél

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Márkaépítés – Hitelesség
Etikai Kódex.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Szervezetfejlesztési Program
Kisvállalkozások fejlesztése a MagNet Magyar Közösségi Bank finanszírozásával Dakó Andrea Piac&Profit Konferencia_BKIK.
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A Kiválóság Útja ‪ „Ha kis változást akarsz elérni, változtass a cselekedeteiden, ha ugrásszerű változásra vágysz, változtass a paradigmáidon!” ‪ /Stephen.
TÁRSADALMI IGAZSÁGOSSÁG INDEX: Pénzosztók és Adományozók figyelmébe Előadó: Dr. Hegyesi Gábor.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Családi vállalkozás.
CSR.
Új ügyfél nélkül mit érek én? Január 30.. Tartalom 1.Bemutatkozás 2.Értékesítés. Hatékonyan. 3.Jelzőlámpa az üzleti élet forgatagában 4.Több, mint.
© Polycom, Inc. All rights reserved. Gyors és hatékony ügyfélkezelés Videókommunikációs megoldások a KKV szektor számára Tohai Tibor| HRP Europe Kft.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Minőségdíjak.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A vállalatok szerepe környezetük fenntartható fejlődésében
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
International Assessment of Novatory Organisations
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Zöld út Bemutatkozik a Groupama Garancia Biztosító
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
CSR.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Út az etikus bank felé – az Ökobank projekt Kapitány Ákos Tanácsadók a Fenntartható Fejlődésért.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
FÜGGETLENSÉG Készítette: Szabó Gabriella. Nemzetközi szabályozás A Könyvvizsgálók Nemzetközi Szövetsége (IFAC) által kiadott Könyvvizsgálói Etikai Kódex.
Növekedés a tőzsdével ELITE Program, együttműködésben a BÉT-tel
Biztos jelen, közös jövő!
CSR.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Vállalati felelősségvállalás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
12. óra Kenőpénz és korrupció.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Előadás másolata:

Üzleti etika a Providentnél

Stabil értékek egy változó világban. Sir Joshua Kelley Waddilove 1841-1920

A Provident -- kik vagyunk? IPF: londoni tőzsdén jegyzett anyavállalat (FTSE 250) 130 év, 8 ország, 2,5M+ ügyfél, 35.000 dolgozó 99/100 pont az FTSE ESG iparág-specifikus tesztjén Provident: 3.800 dolgozó, 300e+ ügyfél 90%+ ügyfél-elégedettség  Felelős Ügyfélkezelés Program 8 (!) db reklamáció a felügyeletnél 2012-2013-ban iparági átlag: 400/év 1 (egy) esetben találtak mulasztást 70.000 önkéntes munkaóra a dolgozóktól jótékonysági szervezeteknek

Elismerések az elmúlt évekből Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban (4x) Arany Fokozatú Call Center (Gfk) Legjobb Munkahely (Aon) Best Workplace Award (világ top 30, Gallup) Fogyatékosságbarát Munkahely Sokszínű és Családbarát Szervezet (mtd) Superbrands MAF „Felelős Támogató” védjegy 2013 Véradóbarát Munkahely European CSR Awards 2013 (osztott II. díj) OHSAS/MEBIR, ISO 9001, ISO 14000 Önkéntesség Nagykövete (HBLF ) …

Hogyan állunk az etikához? Erkölcsi szempontok ÉS üzleti szükségszerűség erkölcsi: IPF, the „Human face of finance” üzleti: kockázatkezelő és teljesítményfejlesztő funkciók „Mit várnak el az érintettjeink?” felelős, etikus hitelezés dolgozók, tulajdonosok, beszállítók, stb. specifikus elvárásai A vállalati kultúra része – minden dolgozót bevonunk

Provident stakeholderek Mi mindent várnak el az érintettjeink? Tulajdonosok: profitabilitás, fenntarthatóság, átláthatóság, … Ügyfelek: minőségi kiszolgálás, felelős hitelezés, … Szabályozók: megfelelés, együttműködés, … Dolgozók: juttatások, korrektség, fejlesztés, bevonás, … Társadalom: etika, jótékonyság, körny.véd., … Versenytársak: közös érdekvédelem, tisztességes verseny, … Állam: adók, munkehelyteremtés, befektetések, … Beszállítók: RSCM (responsible supply chain mgmt)

Mi a tét? Elfogadottság („Licence to operate”)  Támogatottság Minden nagyvállalatnak megvan a saját „harca”:

Provident üzleti etika program

Háttér és eszközök Anyavállalati szintű kezdeményezés Nemzetközi műhelymunka (IPF + Institute of Business Ethics) Program szponzorok: a vállalatvezetők A magyar Provident húzóerő a nemzetközi programban Legfontosabb eszközök Mérések, kutatások, kockázati térkép Kommunikáció Etikai Kódex Képzések és vizsgák – E-LEARNING!

Üzleti Etika – vállalati bevezetés Awareness Launching Embedding

Üzleti Etika – vállalati bevezetés Előkészítés Kiemelt fontossággal bír a vezetők bevonása már a kezdeti stádiumban A program sikeréhez elengedhetetlen a vezetői példamutatás

Üzleti Etika – vállalati bevezetés Előkészítés Bevezetés Etikai Kódex és a kapcsolódó program bemutatása workshop-ok keretében Vállalati kommunikáció, e-learning bevezetése

Üzleti Etika – vállalati bevezetés Előkészítés Bevezetés Elmélyítés Figyelem felkeltése a vállalati hierarchia minden szintjén Üzleti Etikai irányelvek beépítése a képzésekbe E-learning modulok és teszt folyamatos használata Etikai Kódex alapelveire épülő üzleti folyamatok Üzleti Etikai Munkacsoport

Üzleti Etika – vállalati bevezetés A program bevezetésének értékelése Fejlesztendő területek beazonosítása Üzleti Etika Előkészítés Bevezetés Elmélyítés

1,7 Üzleti etika kutatás 2013. Mért területek: A 130 vezetőnk közül 111 kitöltötte (nem volt kötelező) 45 lehetséges, és számunkra releváns etikai tényező előfordulási valószínűségét értékelték 1-10-ig a szervezetben Mért területek: felelős hitelezés ügyfélkapcsolat felelős munkaadói magatartás jogszabályi megfelelés transzparencia esélyegyenlőség Kockázati átlag: 1,7

Te kire hallgatsz inkább? Kommunikáció Te kire hallgatsz inkább? Dönts etikusan! Megéri! 

Etikai Kódex Értékek Érintettek Tisztelet Felelősség Őszinteség Ügyfelek Dolgozók Beszállítók Tulajdonosok Eszközök Belső bejelentések vonal Szankciók Társadalmi befektetések …

Képzések E-learning (ld. később) Az üzleti etika választható „tantárgy” is a belső képzési programunkban első képzés 2013. szeptemberben részletes, „haladó” képzés Belső konferenciák, workshopok board, leadership, staff

E-learning: hogyan néz ki?

E-learning: Hogyan működik? A felhasználók egyedi azonosítót és beléptetőt kapnak A tananyag az iPad-eken kívül minden vállalati eszközön fut (PC, laptop, tablet, okostelefon) A tananyagot a résztvevők tetszés szerinti tempóban és időpontban dolgozzák fel, akár megszakításokkal Amint a résztvevő felkészült, kétszer próbálkozhat elérni a záró teszten a 80%-ot A teszt 20 véletlenszerűen összeválogatott dilemmából áll, melyekre a legetikusabb választ kell kiválasztaniuk a felkínált megoldások közül. Ha a vizsgázó nem éri el a szinthatárt két próbálkozásból, a követlen vezető értesítést kap, és az esetet a teljesítményértékelés során kell megvizsgálni A sikertelen vizsgázók újrafelkészülés után 3 hónap múlva próbálkozhatnak ismét. A rendszer egyéntől vállalatcsoport szintig képes riportokat generálni a kollégák aktivitásáról. Ha szükséges, az eredmények alapján fejlesztésekre kerül sor. 2014-től minden munkatársnak évente le kell tennie az etikai vizsgát. Az S4G fejlődésének függvényében a tananyagot továbbfejlesztjük.

Felhatalmazás A felhatalmazó vezetés etikus vállalati környezetben működik igazán jól. több felhatalmazás = több felelősség több felelősség = több üzleti kockázat etikus vállalati kultúra = alacsonyabb üzleti kockázat alacsonyabb üzleti kockázat = több profit Franklin-Covey módszertan: „a bizalmatlanság ára” az etikus dolgozókban rejlő profit