Felelősen, egészségesen, biztonságosan

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nehéz ügyfél-e a fiatalkorú?.  Fegyelmi eljárások  Elhúzódhat  Kérdéses a hatékonysága  Büntet  Tanult tehetetlenség  „Alternatív költsége van”
Advertisements

Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Szuverenitás az Európai Unióban mint szerződési probléma Az új intézményi közgazdaságtan nézőpontja „Az állam szuverenitása: eszmény és/vagy valóság” konferencia,
Konfliktus és kooperáció
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
A mediáció módszere Dr. Kardos Ferenc Kapcsolat Alapítvány
Tartalom 4.1 Tartalmi dimenziók 4.2 Érzelmi dimenziók
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE A KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉSEK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Dr. Juhász Gábor.
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Konfliktus és konfliktuskezelés
Családi vállalkozás.
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az átalakulási formák felé mutató döntések célszerűsége a gazdálkodás, befektetés, működtetés, vagyoni érték szempontjából.
Egyéni döntések a szervezetben
Szervezetfejlesztési Program
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon (1.) november 21.
1 Érdekegyeztetés és mediáció az Európai Unióban 4. az osztrák szociális partnerség © kurtán sándor 2011.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
1 az osztrák szociális partnerség © kurtán sándor 2011 mediáció és érdekegyeztetés az eu-ban
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
Konfliktuskezelés - mediációval
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
A közvetítői eljárás pártfogó felügyelői tapasztalatai
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Konfliktusfelismerés fáziskéséssel (meghalljuk-e a másik vészjelzéseit…)
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL – 1868 Intézményi nyilvántartási.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A projekt szervezeti formái
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
A Mediáció.
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
A Körös-menti TDM Egyesület a „Szarvasért” Alapítvány, és a Szarvasi Város-, és Környezetvédő Egyesület megállapodása.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Alkalmazott humán erőforrás menedzsment
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Mediátorképzés Büntető mediáció.
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
Az alternatív vitarendezés, az érdekalapú tárgyalás és a resztoratív technikák bevezetése a szakképző intézmények működési és nevelési gyakorlatába.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
Konfliktuskezelő eljárások és módszerek a Pártfogó Felügyelői Szolgálat tevékenységében Biró Balázs pártfogó felügyelő, mentor közvetítő.
A tanácsadás szerepe és jellemzői a munkaügyi mediációban 2013.március 21.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A mediáció szerepe a büntető igazságszolgáltatásban
Idősek az idősekért Győrben
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
VEZETŐI DÖNTÉSEK „Navigare necesse est” dönteni mindenkinek kell.
Előadás másolata:

Felelősen, egészségesen, biztonságosan

Előadó: Geskó Sándor elnök Konszenzus Alapítvány Budapesti Szervezete www.konszenzus.org e-mail cím: konszenzusbp@konszenzus.org Telefonszám: 1/335-6463

Alternatív konfliktuskezelés

Alternatív konfliktuskezelés “Cselekedeteink következménye a tett elkövetésének pillanatában éppoly valóságos, mint később, csak ezt ’akkor’ nem vesszük figyelembe…” /A. Miller/

Alternatív konfliktuskezelés A konfliktus emberek, vagy emberek csoportjai közötti versengés egy formája. Akkor lép fel, ha két, vagy több személy verseng olyan célokért, vagy korlátozott javakért, amelyek ténylegesen, vagy az ő észlelésük szerint nem érhetőek el mindannyiuk számára. (Boulding, 1962)

A konfliktusok két alapvető megközelítésmódja: Alternatív konfliktuskezelés A konfliktusok két alapvető megközelítésmódja: Jelenségszintű megközelítés Lehetőségszintű megközelítés.

Alternatív konfliktuskezelés A KONFLIKTUSKÖR ÉRTÉKEK ÉRDEKEK INFORMÁCIÓK STRUKTÚRÁK KAPCSOLATOK ÉRDEKEK

Alternatív konfliktuskezelés

A KONFLIKTUSKEZELÉS HÁROM PARADIGMÁJA Alternatív konfliktuskezelés A KONFLIKTUSKEZELÉS HÁROM PARADIGMÁJA 1. paradigma: A konfliktuskezelés tudatos tevékenység Minden konfliktuskezelési tevékenység alapjellemzője a tudatos cselekvés Legfőbb elemei: a konfliktus okainak feltárása; a konfliktus fázisainak feltérképezése, elemzése a helyzettel kapcsolatos érzelmek kordában tartása; 2. paradigma: A konfliktuskezelés során nem azt keressük, kinek van igaza, hanem hogy miként lehet megoldani a problémát. 3. paradigma: A konfliktuskezelő mindig pártatlan, soha nem állhat a konfliktus valamelyik résztvevőjének oldalára!

GYŐZELEM ÉS MEGOLDÁS-ORIENTÁLT KONFLIKTUSKEZELÉS Alternatív konfliktuskezelés “Saját győzelem” Közös megoldás SAJÁT ÉRDEK kompromisszum ”vesztes-vesztes” ”Másik győzelme” MÁSIK ÉRDEKE

GYŐZELEM ORIENTÁLT KONFLIKTUSKEZELÉS Alternatív konfliktuskezelés GYŐZELEM ORIENTÁLT KONFLIKTUSKEZELÉS A vitázó partnerek a kapcsolatfelvétel előtt kialakítják pozíciójukat, A konfliktusban állók a minél nagyobb győzelem érdekében nyitó pozíciójukat magasan határozzák meg (ebből engednek azután) gyakran elhallgatnak lényeges információkat a másik fél elől ha nem nyerhetnek, megfenyeget(het)ik a partnert A pozicionálás alapú tárgyalásnak gyakran ”vesztes-vesztes” kimenetele van. A helyzetre rávetül a „jövő árnyéka”, a „vesztes” egy következő adódó alkalommal revansra törekszik !

MEGOLDÁS ORIENTÁLT KONFLIKTUS KEZELÉS Alternatív konfliktuskezelés MEGOLDÁS ORIENTÁLT KONFLIKTUS KEZELÉS A felek együtt törekszenek a minden fél számára kielégítő megoldás megtalálására. Nem a másik fél legyőzése, hanem a probléma megoldása kap elsőbbséget. Az érdekalapú tárgyalás előnye, hogy a megoldás minden érdekelt fél számára megfelel, és a bizalom megteremtésével lehetővé válik a felek közötti kapcsolatok javulása és akár a hosszú távú kooperáció. A kölcsönös információáramlás megteremtése és a bizalom kialakítása azonban hosszú időt igényel.

KONFLIKTUS-MEGOLDÁSI FORMÁK Alternatív konfliktuskezelés KONFLIKTUS-MEGOLDÁSI FORMÁK a konfliktus elkerülése informális megbeszélés, probléma megoldás tárgyalás - formális megbeszélkés facilitált megbeszélés mediáció, közvetítés resztoratív eljárások arbitráció v. választott bírósági megoldás jogi megoldás erőszak - jogon kívüli megoldás

Alternatív konfliktuskezelés M E D I Á C I Ó - KÖZVETÍTÉS Mi a mediáció ? A mediáció egy olyan közvetítési/tárgyalássegítő eljárás, melynek során egy külső pártatlan közvetítő segíti a vitás feleket abban, hogy: a./ vitás ügyüket, konfliktusaikat tárgyalásos úton próbálják rendezni b./ e tárgyalások során mindkét fél számára elfogadható, tartós megállapodás szülessen (A mediációs eljárás során a mediátor soha nem hoz döntéseket a résztvevők helyett, hanem segíti őket olyan helyzetbe kerülni, amelyben a felek maguk hozhatnak megállapodáshoz vezető döntéseket.)

A MEDIÁCIÓS FOLYAMAT SZAKASZAI Alternatív konfliktuskezelés A MEDIÁCIÓS FOLYAMAT SZAKASZAI A mediáció szakaszai Első szakasz : előkészítés Második szakasz: mediációs ülés Harmadik szakasz: utánkövetés

A MEDIÁCIÓS ÜLÉS FÁZISAI Alternatív konfliktuskezelés A MEDIÁCIÓS ÜLÉS FÁZISAI A mediációs ülés fázisai Első fázis : Bevezetés / A megbeszélésre vonatkozó alapszabályok közös meghatározása Második fázis: Monológ - a felek ismertetik álláspontjukat a mediátorral Harmadik fázis: Közvetlen, segített eszmecsere - törekvés a kölcsönös megértés javítására Negyedik fázis: Megoldási javaslatok; megállapodás kidolgozása Ötödik fázis: A megállapodás formába öntése Hatodik fázis: Lezárás

a kontroll a felek kezében marad Alternatív konfliktuskezelés A MEDIÁCIÓ ELŐNYEI a kontroll a felek kezében marad a partnerek a kölcsönös előnyök elérésére törekszenek, szemben a ”győztes-vesztes” dinamikával a konfliktusok más megvilágításba kerülnek, ezzel új megoldások elősegítői lehetnek időtakarékos költség kímélő az információk bizalmasak, nem kerülnek harmadik fél kezébe