PRESSLEY RIDGE Program Dr. Schiffer Csilla
A modellt az 1960-as évek végétől kezdődően dolgozta ki és alkalmazza a Pressley Ridge. 2003 óta Magyarországon A Pressley Ridge Magyarország Alapítvány 2006 Az alapítvány célja : a magatartási és érzelmi zavarokkal küzdő gyerekek és fiatalok életminőségének javítása, a társadalomba és a munkaerőpiacra való produktív beilleszkedésük esélyének növelése, a számukra, illetve a családjaik számára nyújtott szolgáltatások és programok minőségének javítása
A PROGRAM Alapja az úgynevezett re-education (magatartási- és viselkedésminták újra tanítása) nevelési alapfilozófia. A re-ed a gyerekek és fiatalok ökológiáját szem előtt tartó és az erősségekre koncentráló komplex intervenciós rendszer. A modell bevezetésével az intézmény olyan intenzív, rövid időtartamú, átmeneti (átlagosan 2 év) oktatásra és nevelésre válik alkalmassá, amely képes érzelmileg zavart és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekeket eljuttatni arra a szintre, hogy sikeresen vissza tudjanak integrálódni hagyományos tantervvel és módszerekkel működő iskolába.
ROMA PROGRAMOK A romák társadalmi kirekesztettségének csökkentéséhez vezető programok Nyílt Társadalom Intézet Roma Kulturális Programjával együtt készítették el a Roma Mentor Projektet, és felkészítették a projektben részvevő önkéntes roma mentorokat a gyerekekkel való munkára
KÉPZÉSEK Élménypedagógia Krízis- és agressziókezelés Csoportban nevelés Magatartás-menedzsment RE-Educatio
Intézmények Ferencvárosi Dominó Általános Iskola Kornis Klára Gyermekotthon és Szakiskola, Budapest Bóna Kovács Károly Általános Iskola és Diákotthon, Salgótarján Kossuth Lajos Általános Iskola, Győr
IRODALOM Pressley Ridge Magyarország Alapítvány (2008): Tanítani a Taníthatatlant: Élménypedagógiai Kézikönyv, Budapest PRIMA – élménypedagógiai hírlevél http://www.pressleyridge.hu