BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat Szántó Ferenc A városi közösségi közlekedés irányítása
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás minden végponton, teljes üzemidőben menetrend = keret operatív indítás teljesítmény-nyilvántartás vezetése
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás minden végponton, teljes üzemidőben menetrend = keret indítás operatív teljesítmény-nyilvántartás vezetése
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás minden végponton, teljes üzemidőben menetrend = keret indítás operatív teljesítmény-nyilvántartás vezetése
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás minden végponton, teljes üzemidőben menetrend = keret indítás operatív teljesítmény-nyilvántartás vezetése
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás minden végponton teljes üzemidőben menetrend = keret indítás operatív teljesítmény-nyilvántartás vezetése
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás minden végponton, teljes üzemidőben menetrend = keret indítás operatív teljesítmény-nyilvántartás vezetése
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás
Forgalomirányítás régen I. Decentralizált menetirányítás HÉV
Forgalomirányítás régen II. Vonalközi forgalomirányítás végpontok közötti szabályozás zavarelhárítás
Forgalomirányítás régen II. Vonalközi forgalomirányítás végpontok közötti szabályozás zavarelhárítás
Forgalomirányítás régen II. Vonalközi forgalomirányítás végpontok közötti szabályozás zavarelhárítás
Forgalomirányítás régen II. Vonalközi forgalomirányítás körúti vonalközi irányítás: Petőfi híd Mester u. Blaha Lujza tér Nyugati pu. Margit híd, budai hídfő zavarelhárítás kommunikáció: URH
Forgalomirányítás régen II. Vonalközi forgalomirányítás körúti vonalközi irányítás: Petőfi híd Mester u. Blaha Lujza tér Nyugati pu. Margit híd, budai hídfő zavarelhárítás kommunikáció: URH
Forgalomirányítás régen II. Vonalközi forgalomirányítás körúti vonalközi irányítás: Petőfi híd Mester u. Blaha Lujza tér Nyugati pu. Margit híd, budai hídfő zavarelhárítás kommunikáció: URH
Forgalomirányítás régen III. Átalakulási folyamat önindítós viszonylatok felfűzött járatok végállomások magára hagyva
Forgalomirányítás régen IV. Jelenlegi helyzet önindítás munkalap alapján területi forgalomirányítás szabályozások központi zavarkezelés
A Fődiszpécseri Csoport helye a BKV ZRt. szervezetén belül
Fődiszpécseri Csoport a BKV ZRt. legfelsőbb forgalomirányító szerve felelős a teljes forgalom lebonyolításáért, személy- és vagyonbiztonság megóvásáért kapcsolatot tart a társaságon belüli és kívüli szervezetekkel szakszerű és tényszerű tájékoztatást nyújt hivatali időn túl vezérigazgatói átruházott jogkörrel rendelkezik változások a Fődiszpécseri Csoport tevékenységében felgyorsult információáramlás zavarelhárítói kapacitás megnövekedett Forgalomirányítási Kódex Elektronikus Forgalmi Jelentés utastájékoztatási feladatkör jelentősen bővült
Fődiszpécseri Csoport feladatai I. a forgalom megfigyelése figyelemmel kíséri a közösségi közlekedés menetrend szerinti forgalmának lefolyását
Fődiszpécseri Csoport feladatai II. zavarok kezelése leggyakoribb eset a külső ok miatt keletkező forgalmi zavar cél a forgalom mielőbbi megindítása
Fődiszpécseri Csoport feladatai II. zavarok kezelése a külső okok közül kiemelt probléma a beparkolás hatósággal való együttműködés
Fődiszpécseri Csoport feladatai II. zavarok kezelése előfordul belső ok miatti zavar is társasági szakszolgálatokkal való hatékony együttműködés
Fődiszpécseri Csoport feladatai III. utastájékoztatás közvetlen utastájékoztató diszpécser telefonon és megállóhelyi hangosító rendszeren keresztül közvetett más szolgálatok által végzett tevékenységek forgalmi zavarok esetén rendelkezések kiadása utastájékoztatás koordinálása
Fődiszpécseri Csoport feladatai IV. egyéb feladatok nincs lehetelen, mindent meg kell oldani
Elektronikus Forgalmi Jelentés egységes, megújult menetirányító felület és zavarnaplózás korábban is a rendszerben meglévő adatokra építve forgalmi teljesítmények és folyamatok hatékonyabb kezelése 2007. december 3-tól próbaüzem
Különleges helyzetek kezelése 2006. augusztus 20. A 21 óra után pár perccel jelentkező vihar miatt kitépett fák, leszakadt felsővezetékek 16 villamosjárat 6 trolibusz vonal közlekedése bénult meg A vonalak egy részén - ahol lehetőség volt rá - rövidebb útvonalon jártak a kötöttpályás járművek, de sok járatot autóbusszal pótolt a közlekedési társaság.
Különleges helyzetek kezelése 2006. augusztus 20. Másnap reggel: néhány vonalon még rövidebb közlekedéssel és autóbuszpótlással indultak be a járatok (2-es, 3-as, 17-es, 19-es, 62-es villamosok, 70-es, 74-es, 78-as, 83-as trolibuszok és a Margit-szigeti 26-os autóbusz). A metró és a HÉV közlekedésében különösebb akadályozás nem volt.
Különleges helyzetek kezelése 2006. augusztus 20. Augusztus 21. 10:30-kor: A 70-es és 78-as trolibuszok rövidebb útvonalon, a Kossuth tér helyett a Kálmán I. utcáig járnak. A 3-as és a 62-es villamosok is szintén rövidebb útvonalon, a Liget térig járnak, a fennmaradó szakaszon autóbuszok közlekednek. A 83-as trolibuszt bár reggel még autóbuszok pótolták, 10:11-től már teljes vonalon újra járnak a trolik. (forrás: BKV közlemény)
Különleges helyzetek kezelése Leváltásos pihenők
Köszönöm a figyelmet!