A közötti időszak pályázati forrásai a tervezőasztalon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Határon átnyúló pályázati lehetőségek, változások január 1-től
Advertisements

Nyugat-Pannónia – határon átnyúló együttműködések, és a as fejlesztési időszak előkészítése Készítette: Győrffy László Gábor.
Úton a ‚zöld’ Olimpia-, és a Smart-City-vé válás felé
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Dr. Nyikos Györgyi. ami kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy csökkentené a jövendő generációk képességét, hogy kielégítsék a saját szükségleteiket.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Budapest, július 4. Mit várhatunk a következő tervezési ciklusban?! AFIOE VI. Országos Konferencia július 4.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
területi tervezési és értékelési referens
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Kiváltás projektszemmel, a jövő
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Foglalkoztatási Programok Főosztály
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A közötti időszakra vonatkozó Vidékfejlesztési Program tervezési folyamata Pócsi Gabriella NAKVI MTO tervezési referens Hatékonyság, Innováció,
Strukturális és Kohéziós Alapok
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
A magyar-szlovák program tervezésének állása Tata, február 21.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
A vidékfejlesztés helye és szerepe Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében Baracsi Endre Terület- és Vidékfejlesztési Bizottság.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen 2014
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Ibrányi András – Dorogi Zoltán Tervezési menedzserek
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
KAP reform, az agrártámogatások új rendszere. Vidékfejlesztési Támogatások.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Az új Vidékfejlesztési Program
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP Pályázati lehetőségek – jövő évi pályázatok.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Tájékoztató Fórum. Alapdokumentumok 1. EURÓPA 2020 _ A BIZOTTSÁG KÖZLEMÉNYE Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája NEMZETI.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
A határtérség.
Magyar Útügyi Társaság
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
Előadás másolata:

A 2014-2020 közötti időszak pályázati forrásai a tervezőasztalon Sturcz Annamária 2013. Május

Vanessia Magyarország Pályázatkészítő és Projektmenedzsment Kft. 2000 óta a pályázati piacon 26 főállású pályázati szakember 4 külsős tanácsadó Több mint 2000 nyertes pályázat 90% feletti sikerarány Országos lefedettség: Budapest, Debrecen, Pécs

Amiben a Vanessia Magyarország Kft. segíthet Önöknek: a fejlesztési igények és szükségletek elmélyült felmérése a fejlesztési célokat leginkább szolgáló projektterv körvonalazása átgondolt forrástervezés, megvalósítható és fenntartható projekt a pályázati kiírásnak megfelelő, magas szinten kidolgozott pályázati dokumentáció

„Intelligens és inkluzív növekedés" – 491 mrd € •162,6 milliárd € a konvergencia régióknak; • 38,9 milliárd € az átmeneti régióknak; • 53,1 milliárd € a versenyképességi régióknak; kohéziós • 11,7 milliárd € a területi együttműködésre; kiadások • 68,7 milliárd € a Kohéziós Alapnak • 80 mrd € kutatás és innováció • 40 mrd € európai összekapcsolódási eszköz (energiaszektor, közlekedés, IKT)

Új fejezetek a 2014-2020-as pénzügyi keretben európai összekapcsolódási eszköz "átmeneti régió" Horizon 2020 termelők közvetlen kifizetéseinek 30%-át környezeti célokhoz kapcsolja

2014-2020-as fejlesztési időszak 2012 - Magyarország: Nemzeti, ágazati, területi stratégiai dokumentumok megújítása – Nemzeti Vidékstratégia (NVS), – Magyar KFI Stratégia, Wekerle Terv, Külgazdasági Stratégia – Új Széll Kálmán Terv és az Új Nemzeti Reformprogram 2013 - Magyarország: Nemzeti, ágazati, területi programozás – 2012 júliusban megindult a 2014-2020-as fejlesztési időszak tervezési és felkészülési folyamata! – OTK felülvizsgálata – „NEMZETI FEJLESZTÉS 2020/2030”

Főbb változások 2014-től • Felülről vezéreltebb (Brüsszelből) tervezés, erőteljesebb tematikus fókuszokkal • Meghatározott forrás-allokció • Határozottabb számonkérés • Új térségi integrációs eszközök: – Integrált térségi beruházások (ITI) – megyei lépték – Közösségvezérelt helyi fejlesztések (CLLD) – jelenlegi LEADER kiterjesztése • Átalakuló intézményrendszer (szakpolitika alá rendelt irányítás)

Operatív programok - A Kormány 1600/2012. (XII. 17.) Korm. határozata

2014-2020-as nemzeti fejlesztési prioritások Átfogó cél a fenntartható, magas hozzáadott értékű termelésre és a foglalkoztatás bővítésére épülő gazdasági növekedés: 1. a gazdasági szereplők versenyképességének javításán és nemzetközi teljesítményének megerősítésén, 2. a foglalkoztatás növelésén, 3. az energia- és erőforrás-hatékonyság javításán, 4. a társadalmi felzárkóztatáson és a népesedési kihívások kezelésén, 5. a gazdasági növekedést segítő helyi és térségi fejlesztések megvalósításán alapszik.

Operatív Programok és lebonyolítás Rendelkezésre álló forrás kb. 7000 mrd Ft Előtérbe kerül a gazdaságfejlesztés (60%) Egyszerűsített eljárásrend Önerő minimalizálása Kis számú, több évre előre tervezhető felhívások Fejlesztési cél orientáltság (OP-k között szinergia) ERFA-ESZA eszközök komplexebb felhasználása

• Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretösszeg 2668 mrd Ft versenyképes kis- és középvállalkozási szektor, ipari termelés, szolgáltatások és hálózatok – 17,5% kreativitás és tudásgazdaság fejlesztése, innováció és kutatás-fejlesztés (K+F) – 14% infokommunikációs technológia fejlesztése – 9% rekreációs, egészségügyi szolgáltatások és turizmusfejlesztés – 14% kiemelt térségi és közösségi gazdaságfejlesztés – 12,5% foglalkoztatás ösztönzése és üzleti környezet fejlesztése – 17,5% pénzügyi eszközök – 14% technikai segítségnyújtás – 1,5%

Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretösszeg 250 mrd Ft versenyképes KKV szektor, rekreatív és alternatív gazdaságfejlesztés – 14,25% intelligens és tudásalapú növekedés – 14,25% integrált települési infrastruktúra-fejlesztés – 15,41% pest megyei térségi integrált közösségvezérelt fejlesztési programok pest megyei városokra és térségeikre – 7,55% közösségi infrastruktúra-fejlesztés – 15,41% Társadalmi Befogadást Szolgáló Programok – 15,41% tudásgazdaságot és Foglalkoztathatóságot Szolgáló Programok – 16,22% technikai segítségnyújtás – 1,5%

Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Keret 1090-1100 mrd Ft megyei szintű decentralizált gazdaságfejlesztési, közszolgáltatás-fejlesztési és speciális térségi programok nagyvárosi térségek integrált településfejlesztési, foglalkoztatási és életminőség javító programjai kisváros-térségi közösségvezérelt fejlesztési programok (CLLD típusú programok) decentralizált társadalmi befogadást és foglalkoztathatóságot szolgáló programok technikai segítségnyújtás

Környezeti és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) keret 1000 mrd Ft a klímaváltozásra történő felkészülés, a viziközmű szolgáltatás fejlesztése, a vízvédelemmel, a hulladékgazdálkodással, a levegőminőséggel és a zajvédelemmel kapcsolatos fejlesztések, a természetvédelmi és élővilág-védelmi fejlesztések, a megújuló energiaforrások alkalmazása, energetikai és energiahatékonysági fejlesztések az energetikai, környezetügyi kutatás-fejlesztés és innováció (K+F+I), szemléletformálás, a technikai segítségnyújtás

Intelligens Közlekedésfejlesztés Operatív Program (KOP) keret 930 mrd Ft a nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javítása, a nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi úti elérhetőség javítása, a regionális közúti elérhetőség és közlekedésbiztonság javítása, a regionális vasúti elérhetőség és energiahatékonyság javítása, integrált, fenntartható elővárosi mobilitási rendszerek fejlesztése a nagyvárosokban, technikai segítségnyújtás

Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) keret 740-750 mrd Ft az infrastrukturális beruházások a társadalmi befogadás területén, a fejlesztések a társadalmi befogadás érdekében, az infrastrukturális beruházások az oktatás és kultúra területén, az oktatási, kulturális fejlesztések, a közigazgatási infrastruktúra feltételeinek javítása, a kutatási fejlesztések, technikai segítségnyújtás

Vidékfejlesztési Program (VOP) Keret 1200 mrd Ft a tudásátadás és az innováció előmozdítása a mezőgazdáságban, az erdészetben és a vidéki térségekben, a versenyképesség fokozása a mezőgazdasági termelés valamennyi típusa esetében és a mezőgazdasági üzemek életképességének javítása, az élelmiszerlánc szervezésének és a kockázatkezelésnek a mezőgazdaság terén történő előmozdítása, a mezőgazdaságtól és az erdészettől függő ökoszisztémák állapotának helyreállítása, megőrzése és javítása, az erőforrás-hatékonyság előmozdítása, valamint az alacsony széndioxid kibocsátású és az éghajlatváltozás hatásaihoz alkalmazkodni képes gazdaság irányába történő elmozdulás támogatása a mezőgazdasági, az élelmiszer-ipari és az erdészeti ágazatban

Magyar Halászati Program (MAHOP) a fenntartható és erőforrás-hatékony halászat és akvakultúra előmozdítása, beleértve az ezekhez kapcsolódó feldolgozást is, az innovatív, versenyképes és tudásalapú halászat és akvakultúra előmozdítása, beleértve az ezekhez kapcsolódó a közös halászati politika végrehajtásának előmozdítása, a foglalkoztatás és a területi kohézió növelése, technikai segítségnyújtás

Tematikus célkitűzések az EU 2020 Stratégiával összhangban Az  innováció,  technológiai  fejlesztés  és  kutatás  erősítése; A  kommunikációs  technológiákhoz  való  hozzáférhetőségének   használati  sebességének  és  minőségének  emelése; KKV‐k  versenyképességének  növelése,  valamint  a   mezőgazdasági,  halászati  és  vízgazdálkodási  szektorok  fejlesztése; Az  alacsony  széndioxid  kibocsátású  gazdaság  irányába  való   elmozdulás  támogatása; A  klíma  változáshoz  való  alkalmazkodás  és  kockázat     megelőzés  és  menedzsment  elősegítése; Környezetvédelem  és  az  erőforrások  hatékony  felhasználása ;  

Tematikus célkitűzések az EU 2020 Stratégiával összhangban Fenntartható  szállítmányozás  elősegítése  és  a   kulcsinfrastruktúrákban  a  szűk  keresztmetszetek  feloldása; A  foglalkoztatás  bővítése  és  a  munkaerő  mobilitásának   támogatása; A  társadalmi  befogadás  előmozdítása  és  a  szegénység   elleni  küzdelem ; Beruházás  az  oktatásba  és  a  képzésbe;   Az  intézményi  kapacitás  javítása  és  hatékony  közigazgatás 2011. január 19.

Vanessia Magyarország Kft. Sturcz Annamária Regionális igazgató Telefon: +36 1 319 2707 Mobil: +36 30 416 9489 E-mail: annamaria@vanessia.hu Internet: www.vanessia.hu Cím: 1118 Budapest, Maléter Pál utca 4/G. 2. lh. IV/4. Cím: 4024 Debrecen, Batthyány utca 1. 1. em. 9. ajtó Cím: 7624 Pécs, Budai Nagy Antal u. 1. Sikeres pályázást kívánunk!