Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Pályaválasztás 2014/2015-ös tanév KnéKE.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
1 AZ ÁTALAKULÓ SZAKKÉPZÉS FŐVÁROSI PEDADÓGIAI NAPOK 2OO4.november 15. Dr. Szenes György igazgató.
A 2014/15. tanévben a vasvári középiskolába lehet tanulni. Vas megyében az elsők között hirdetjük meg a nappali és ingyenes képzést.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
program minden kedves résztvevőjét !
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
NAK, Szakképzési Igazgatóság
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Felnőttoktatási tájékoztatója
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Pályaválasztás 2015/2016-os tanév KnéKE.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
A BKF tudástranszfer modellje a
Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kar Nemzetközi Gazdálkodás Gulyásné Dr. Csekő Katalin egyetemi docens tanszékvezető.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
Pályaválasztás 2016/2017-es tanév 1. 2 RÖVIDEN AZ ISKOLÁRÓL Iskolánk 130 éves múltra tekint vissza Legfőbb célkitűzése, az érettségi és a szakiskolai.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
A szakképzés jövője.
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Tudnivalók a szakmai gyakorlatról
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Duális logisztikai menedzsment mesterképzési program
Tudnivalók a szakmai gyakorlatról
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés

A 2013/2014-es tanév csatlakozás a Kecskeméti Főiskola duális képzéséhez. Miért? ► utánpótlás-képzés (a vállalat igényeinek megfelelően) ► vállalati kiválasztás lehetősége Főiskolai duális képzés

■ Feltételek megteremtése ► vállalati képzőhely, munkaterület kialakítása ► szakmai felelősök kiválasztása ■ Három műszaki menedzser, három gépészmérnök hallgató felvétele ■ Szerződéskötések ► Hallgatói munkaszerződés ► Együttműködési megállapodás (Kecskeméti Főiskola) Főiskolai duális képzés

Gyakorlati képzés – I. félév Vezérfonal: Tantárgyi adatlapok (főiskolai tanmenet alapján) Gyakorlati képzés – II. félév 5 hét gyakorlat 10 hét elmélet Általános bevezetés a vállalat gyártótevékenységébe (szerelési gyakorlat, részvétel az év végi leltározásban) 15 hét gyakorlat 10 hét elmélet Részvétel konkrét projektekben

Kérdések vonatkoznak többek között ■ szakmai fejlődés alakulására ■ elméleti oktatás tartalmára ■ szakmai felelős által nyújtott támogatásra ■ gyakorlati tudás alkalmazhatóságára Hallgatói kérdőív – I. évfolyamon végzettek számára Visszacsatolás

■ vállalati kiválasztás ► jobb képességű, motiváltabb hallgatók ■ munkaszerződés ► érdemi munka végzése ■ aktív részvétel a munkafolyamatokban ► mélyebb szakmai tudás elsajátítása ■ rendszeres munkavégzés ► erősödő elkötelezettség a vállalat irányába Tapasztalatok

■ Folyamatos kommunikáció a főiskolával a képzés minőségének javítása érdekében. ■ Német duális képzés folyamatos figyelemmel kísérése, további tapasztalatok gyűjtése. ■ A jól működő módszerek átültetése a helyi specialitásokat figyelembe véve. Teendők a jövőben

Duális szakmunkásképzés 2014/2015-ös tanévtől duális formában folytatjuk a szakmunkásképzést ■ Szakképzési egységcsomagok készítése ■ Tanműhely kialakítása Szakmunkásképzés több mint 10 éve vállalatunknál IX. évfolyam – 6 nap elmélet, 4 nap gyakorlat (vállalati tanműhelyben, szakoktatóval) X-XI. évfolyam – 5 nap elmélet, 5 nap gyakorlat (vállalatunk egyes üzemeiben)

Jelentkezés a duális szakmunkásképzésre Jelentkezés a duális főiskolai képzésre Szakma tanulása a vállalatnál, sikeres szakmai vizsga (3 év) Életpálya modell Munka a vállalatnál Sikeres felvétel a szakiskolába Általános iskola Munkakör: pl. műszerész, Érettségi megszerzése (munka mellett, 2 év) Sikeres felvétel a főiskolára Szakmai gyakorlat a vállalatnál Jelentkezés a vállalathoz diplomásként Sikeres felvétel a vállalathoz Munkakör: pl. gépészmérnök

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr. Nagy Zoltán ügyvezető igazgató