Kifizetési igénylések feldolgozása során felmerült problémák, gyakorlati tapasztalatok Javaslatok, Tippek, Tudnivalók az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
Advertisements

Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
IMIR monitoring és információs rendszer
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
TARKA-BARKA Szászvár Főtér
Közép-Magyarországi Operatív Program Szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások infrastrukturális fejlesztése KMOP és Szociális.
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
Projektek pénzügyi elszámolása
NEA támogatások elszámolása
Magyar Vívó Szövetség Állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásrend.
Az Európai Területi Társulások évi támogatására kiírt pályázat (A pályázat kódja: ETT-14) Szilágyi Orsolya Támogatási Főosztály Közigazgatási és.
Projekt Partneri Jelentés készítése
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Pénzügyi lebonyolítás és a Pályázó- tájékoztató felület
Előadó: Kocsik Zsuzsanna
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Tájékoztató az e-kifizetésről Molnár Balázs, projektmenedzser Völgy Vidék Közösség LEADER HACS Vál,
III. Tengely – I. forduló Térségünk nyertesei számára szervezett szeminárium Március 10. Páliné Keller Csilla.
Tájékoztató fórum Március 30. Őriszentpéter.
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
Fejlesztések, változások a pénzügy modulban. Jogcímhez rendelés.
Kifizetési kérelmek összeállítása (ÚSZT)
Technikai és gyakorlati segítségnyújtás Kifizetési kérelem feltöltéséhez Pályázati Tájékoztató felület az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita.
FINANSZÍROZÁS - TÁMOP I. RÉSZ FINANSZÍROZÁS - TÁMOP POLGÁR ÉVA ESZA Kht.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
TÁMOP Projektindító nap PÉNZÜGYi elszámolás II.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
- Regisztrációs útmutató - Participant Portal (URF)
Kis kitérő a Pályázati Tájékoztató felület titkai.
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP /C- Telephelyfejlesztés Projekt finanszírozás Harsányi Andrea KDRFÜ Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit.
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
KDOP-4.2.1/B-11 Önkormányzati tulajdonú belterületi utak fejlesztése.
Monitoring tájékoztató nap július 8. Budapest TÁMOP /1/A és TÁMOP /2/A/KMR Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel.
KDOP-4.1.1/F-11 Környezetfejlesztési akciók a fenntartható településekért.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Szakdolgozatok kezelése a MIDRA adatbázisban. 1. lépés Feltöltés Az elkészült, végleges szakdolgozatot a szerző, vagy megbízottja feltölti a MIDRA adatbázisba.
2016-os újdonságok ! Készítette: Puska Tamás.
Önértékelési projektterv
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
Koordinátori képzés A 2016-os Erasmus+ pályázatok intézményi záróbeszámolójának elkészítése (KA103) szeptember 21. Györke Julianna.
Tájékoztató Fórum Kifizetési kérelem
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

Kifizetési igénylések feldolgozása során felmerült problémák, gyakorlati tapasztalatok Javaslatok, Tippek, Tudnivalók az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita Tamás pénzügyi projektmenedzser KDRFÜ Közhasznú Nonprofit Kft.

Kifizetési igénylés benyújtása, beérkezése HP előtt/után, speciális esetek Formanyomtatványt nem kell papír alapon beküldeni - aláírás megszűnt PAPÍR alapon beküldendő továbbra is: Alvállalkozói nyilatkozatok - Érintett ütem bontásra kerül - Érintett számla adott részét visszatartásba helyezzük - Alvállalkozói nyilatkozat beérkezése után fizetjük ki /2-es csomagban (a dokumentumot KSZ scanneli) Előlegigénylések - Letölthető formanyomtatvány + alátámasztó dokumentumok Biztosítékkal kapcsolatos dokumentáció -Eredetiben Egy Beszámoló/ Több Kifizetési igénylés - Megosztás, gyorsabb feldolgozás, folyamatgyorsítás

Kifizetési igénylés benyújtása, beérkezése 2. HP előtt/után, speciális esetek HP előtt és HP utáni beküldés - „Alátámasztó dokumentumok papír alapú benyújtásának kérvényezése” funkció hiánypótlás alatt nem módosítható! - Ha eredetileg a Kedvezményezett jelezte a Papír alapú benyújtást, és küldött is be anyagot, DE a hiánypótlás benyújtásához nem szükséges/nem kíván papír alapon dokumentumot beküldeni, akkor szükséges egy nyilatkozat felcsatolása arról, hogy a HP során csak elektronikusan csatolta fel dokumentumokat, papír alapon nem szándékozik beküldeni semmit. EU Önerő elszámolásának jelölése a formanyomtatványról eltűnt - A Fejlesztőt tájékoztattuk a problémáról, várható a javítása – Frissítve: fejlesztés kész, tesztelés alatt - Külön nyilatkozatban/kísérőlevélben jelezni szükséges a felhasználást - Az érvényesítésbe bevont, elszámolni kívánt számla(k) Megjegyzés rovatában fel kell tűntetni a igényt Tisztázó Kérdés - Csak ben - max. 3 nap adható

Alátámasztó dokumentumok Javaslatok, tapasztalatok Minőség - Digitális Útmutató átolvasása - Scannelés után visszanézés: olvashatóak az adatok? - Rossz minőség esetén újrascannelés vagy papír alapú benyújtás javasolt Fájlnév: - lehető legpontosabb leírás (egyértelmű beazonosíthatóság) Hitelesítés - Eredeti dokumentum scannelése; lehetőség szerint színesben (nem előírás, csak javasolt) - Kedvezményezett által nyomtatott anyag hitelesítése/aláírása cégszerűen (NAV igazolás, Netbankár/eBank felületről nyomtatott bankkivonat, számlarészletező, egyéb nyilatkozat) Összesítők: (új logós nyomtatványminták a HELP menüpont alatt) - Két példányban: 1. eredeti.XLS formátum 2. nyomtatott, aláírt példány scannelve (egyezés!) - Elszámolási időszak (legkorábbi fizikai teljesítés – legkésőbbi pénzügyi teljesítés) - Teljesítés dátuma Pály.Táj. Felületen (=legkésőbbi fizikai teljesítés) - Előforduló hiba: „Igényelt támogatás” oszlop összesen sora NULLA - ÁFA összesítő: Elszámolási időszak vége=ÁFA megfizetésének napja=ÁFA összesítő kelte=Pály.Táj. számla kelte

Elszámolási levelek Hiánypótló/Elfogadó Hiánypótlás kiküldése: - Azonnali értesítés - Számlák státusza „hiánypótlás alatt” - Kézbesítési vélelem (7 nap) Letöltés az Online felületről (HP levél): - Beszámoló felületéről csak a levél tölthető le - Projekt(Kommunikáció)/Értesítések menüpontból „Dokumentum megtekintése” link - Elszamolas_level_erintett_szamlak.xlsx tartalmazza a számlákkal kapcsolatos HP-t - Karakterszám probléma - EMIR-be írt szöveg vs. Excel cellatartomány (Fejlesztés alatt) Értesítés a Kedvezményezett felé (bizalom) Elfogadó levél: - Azonnali értesítés - Egyéb tájékoztató adatok (dátum, támogatás bontása, EU Önerő) rögzítése jelenleg nem lehetséges – Fejlesztés alatt!

Kérdések – Válaszok Kérdés: A feltöltendő dokumentum neve hol legyen pontosan megnevezve? Válasz: Annak a fájlnak (pl.:.xls,.pdf,.jpg formátum) az elnevezése legyen pontosan meghatározva, ami feltöltésre kerül a rendszerbe. (pl.: 2014/09_KDRFÜ Kft._1.részszámla; KDRFÜ KFt_végszámla_telj.igazolás) 2. Kérdés: Az elszámolás elkészítését követően elég ha csak lezárjuk, ezzel beküldésre kerül az elszámolás? Válasz: A kifizetési igénylés lezárása (7. műveleti lépés) nem egyenlő annak beküldésével. Tehát szükséges a beszámoló csomag beküldésének funkciógombjára is kattintani (8.műveleti lépés), ahhoz hogy áttöltődjön a MIR rendszerbe. 3. Kérdés: A felscannelt alátámasztó dokumentumokat kell-e hitelesíteni? Válasz: Csak abban az esetben szükséges a kedvezményezett képviselőjének vagy annak meghatalmazottjának aláírása, ha a dokumentum jellege miatt azt hitelesíteni szükséges. Például: Számlarészletező; NAV honlapjáról nyomtatható köztartozásmentes igazolás; Netbankárból nyomtatott bankkivonat. 4. Kérdés: Egy elszámolás beküldésekor dönthetek-e úgy, hogy a dokumentumok egy részét feltöltöm, másik részét postán küldöm be? Válasz: Igen, akár egy dokumentumot is beküldhet postán a kedvezményezett. Ebben az esetben ennek a dokumentumnak a postai beérkezésétől számítódik az ellenőrzési határidő.

Kérdések – Válaszok Kérdés: Ha az elszámolás benyújtásakor a kedvezményezett nem választja a papír alapon történő dokumentumbeküldést, a hiánypótlás során van-e lehetősége mégis a papír alapú benyújtásra? Válasz: Nincs. A papír alapú benyújtás opcióját a hiánypótlás során nem módosíthatja, így ha csak elektronikus beküldést választott a kedvezményezett, a hiánypótlás során is csak elektronikusan tölthet fel dokumentumot. 6. Kérdés: Hova kerüljenek feltöltésre az általános, nem konkrét számlához kapcsolódó dokumentumok? Válasz: Az általános, de az elszámolást érintő dokumentumok is valamelyik számla tételéhez kerüljenek feltöltésre, ne a, egyértelműen jelölve a feltöltött fájl nevét. 7. Kérdés: Az elektronizálás érinti-e a projekt egyéb eljárásrendi lépéseit (pl.: TSZ módosítás)? Válasz: Nem. Csak és kizárólag a Beszámoló/Elszámolási csomag eljárásrendi folyamatát (beküldés – hiánypótlás) érinti.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Gombita Tamás