IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Mitől sikeres egy intézményi szakkönyvtár? Dr. Palotai Mária - ESKI Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár június 18. „Vállalati könyvtárak tegnap.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E ÖTVÖS L ORÁND T UDOMÁNYEGYETEM B ÖLCSÉSZETTUDOMÁNYI K AR K ÖNYVTÁR - ÉS I NFORMÁCIÓTUDOMÁNYI I NTÉZET.
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Hunya Márta módszertani szakértő
Mesterképzés az EKF-en
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
Hipermédia tanulási források az interneten
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
e-Learning a tanárképzésben
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Minerva projekt és digitalizálási tapasztalatok Moldován István OSZK MEK Osztály NDA Konferencia december 14.
OSZK - Tudományos Ülésszak, 2002 Nemzeti könyvtárak - archiválás, Internet - ? Országos Széchényi Könyvtár Tudományos ülésszak december 9. Renkecz.
OAIS. Megőrzés feladatai Viability –Meg kell őrizni a bitfüzér változatlanságát és olvashatóságát a tároló eszközön Rendbebility –Meg kell őrizni a bitfüzér.
E-learning Kovácspál Eszter.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
IKT struktúra.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Digitális, vagy információs? Műveltség! Koltay Tibor.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
GE Consumer Finance – Budapest Bank Knowledge Center – Tudásközpont Missziónk: az információval és a tudással a kollégák kompetenciáját növelni és az üzleti.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Az Internet.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
KÖNYVTÁRAK MINT TUDÁSKÖZPONTOK. Yoneji Masuda, 1988 információ tengelyű gazdaság felosztása.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
Személyes információszervezés a gyakorlatban JÁVORKA BRIGITTA ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR – KÖNYVTÁRI INTÉZET.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magnetic Miskolc Gergely Virág
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Internet források használata az orvostudományban
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Social Renewal Operational Programme
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
Előadás másolata:

IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár

Tudásalapú társadalom - információs műveltség

Tudásalapú társadalom - információs műveltség A képzés struktúrája  Nappali tagozat  Levelező tagozat  Távoktatásos tagozat

Tudásalapú társadalom - információs műveltség A képzés tartalmát meghatározó dokumentumok  200/2000. (XI.29.) Korm. rendelet (kreditrendszer)  129/2001. (VII.13.) Korm. rendelet (képesítési követelmények)

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Az IKT-képzés tartalmát befolyásoló uniós határozatok  június 19. e-Europe akcióterv  január 21. a kultúra és az információs társadalom információs társadalom  július 13. e-Learning  december 19. interaktív médiatartalom Európában médiatartalom Európában

Tudásalapú társadalom - információs műveltség E-Learning On-line Európa megteremtése Új tanulási környezet Képzés minden szinten Multimédiás szolgáltatás és tartalomfejlesztés Virtuális campusok létrehozása

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Specializációs lehetőségek 1.  Könyvtárostanár Pedagógiai információforrások Kommunikáció a felhasználókkal Gyermek- és ifjúsági irodalom Szakmenedzsment

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Specializációs lehetőségek 2.  Információbróker Vállalkozói információforrások Szakmenedzsment Vállalkozási ismeretek Üzleti kommunikáció

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Az IKT hatása  az információhordozókra  az információátadás közegére  a tanár-tanuló kommunikációra  az oktatás/tanulás módszerére  a tanulás környezetére  a hallgatókra

Tudásalapú társadalom - információs műveltség E-Europe Gyorsabb és biztonságos Internet Minden európai polgárnak rendelkeznie kell az információs társadalomban való élethez és munkához szükséges készségekkel Az oktatási és képzési rendszernek meg kell felelnie a tudáson alapuló társadalom követelményeinek

Tudásalapú társadalom - információs műveltség A könyvtár az 5. K+F Keretprogramban A könyvtár az információs társadalom stratégiai tényezője

Tudásalapú társadalom - információs műveltség A tanterv általános informatikai vonatkozásai Számítógépes konfigurációk Algoritmizálás alapjai Ügyviteli alkalmazások Adatbázis-kezelés Számítógépes hálózatok Médiaismeret Európai információmenedzsment Multimédiafejlesztés

Tudásalapú társadalom - információs műveltség A virtuális campus WebCT

Tudásalapú társadalom - információs műveltség

Tudásalapú társadalom - információs műveltség

Tudásalapú társadalom - információs műveltség

Tudásalapú társadalom - információs műveltség

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Scientific communication Information selection User and media studies Information studies The crucial elements of the curriculum II.

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Scientific communication Communication between ResearchersPractitioners, Students and „Ordinary" people

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Information studies I. Concept of information Scientific and social communication systems Evaluation of retrieval systems All types of media Development of document representations (surrogates) Information and communication structures

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Document types in all domains and all media (including specific media, e.g. homepages on the Internet) Information-related problems Information studies II.

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Studies of interactive information retrieval Hypertext functionality in information systems Selected types of online information systems: Traditional bibliographic systems Network-based dynamic multi-media systems, e.g. the Internet, World Wide Web Digital libraries

Tudásalapú társadalom - információs műveltség A legfontosabb kérdés Kik lesznek a tudás társadalmának hivatott képviselői? az IKT készségszintű ismerői

Tudásalapú társadalom - információs műveltség The crucial elements of the curriculum I. Information retrieval Knowledge organisation Culture, literature and media Research methods Organisation and finance History of books and libraries

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Information retrieval Reference Databases CD-ROM Internet Search strategy

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Knowledge organisation Representation Cataloguing Classification indexing

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Culture, literature and media cultural theory media policy children and adults lifestyle

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Research methods scientific theory data collection analysis

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Organisation and finance Management Communication Quality Leadership

Tudásalapú társadalom - információs műveltség History of libraries and books Cultural outlook TechnologyDevelopment

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Information selection Purpose Needs Finance Quality

Tudásalapú társadalom - információs műveltség User and media studies Researchers Children and young people MusicFilm Childrens literature CD-ROM

Tudásalapú társadalom - információs műveltség Thank you for attention!