IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár
Tudásalapú társadalom - információs műveltség
Tudásalapú társadalom - információs műveltség A képzés struktúrája Nappali tagozat Levelező tagozat Távoktatásos tagozat
Tudásalapú társadalom - információs műveltség A képzés tartalmát meghatározó dokumentumok 200/2000. (XI.29.) Korm. rendelet (kreditrendszer) 129/2001. (VII.13.) Korm. rendelet (képesítési követelmények)
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Az IKT-képzés tartalmát befolyásoló uniós határozatok június 19. e-Europe akcióterv január 21. a kultúra és az információs társadalom információs társadalom július 13. e-Learning december 19. interaktív médiatartalom Európában médiatartalom Európában
Tudásalapú társadalom - információs műveltség E-Learning On-line Európa megteremtése Új tanulási környezet Képzés minden szinten Multimédiás szolgáltatás és tartalomfejlesztés Virtuális campusok létrehozása
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Specializációs lehetőségek 1. Könyvtárostanár Pedagógiai információforrások Kommunikáció a felhasználókkal Gyermek- és ifjúsági irodalom Szakmenedzsment
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Specializációs lehetőségek 2. Információbróker Vállalkozói információforrások Szakmenedzsment Vállalkozási ismeretek Üzleti kommunikáció
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Az IKT hatása az információhordozókra az információátadás közegére a tanár-tanuló kommunikációra az oktatás/tanulás módszerére a tanulás környezetére a hallgatókra
Tudásalapú társadalom - információs műveltség E-Europe Gyorsabb és biztonságos Internet Minden európai polgárnak rendelkeznie kell az információs társadalomban való élethez és munkához szükséges készségekkel Az oktatási és képzési rendszernek meg kell felelnie a tudáson alapuló társadalom követelményeinek
Tudásalapú társadalom - információs műveltség A könyvtár az 5. K+F Keretprogramban A könyvtár az információs társadalom stratégiai tényezője
Tudásalapú társadalom - információs műveltség A tanterv általános informatikai vonatkozásai Számítógépes konfigurációk Algoritmizálás alapjai Ügyviteli alkalmazások Adatbázis-kezelés Számítógépes hálózatok Médiaismeret Európai információmenedzsment Multimédiafejlesztés
Tudásalapú társadalom - információs műveltség A virtuális campus WebCT
Tudásalapú társadalom - információs műveltség
Tudásalapú társadalom - információs műveltség
Tudásalapú társadalom - információs műveltség
Tudásalapú társadalom - információs műveltség
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Scientific communication Information selection User and media studies Information studies The crucial elements of the curriculum II.
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Scientific communication Communication between ResearchersPractitioners, Students and „Ordinary" people
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Information studies I. Concept of information Scientific and social communication systems Evaluation of retrieval systems All types of media Development of document representations (surrogates) Information and communication structures
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Document types in all domains and all media (including specific media, e.g. homepages on the Internet) Information-related problems Information studies II.
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Studies of interactive information retrieval Hypertext functionality in information systems Selected types of online information systems: Traditional bibliographic systems Network-based dynamic multi-media systems, e.g. the Internet, World Wide Web Digital libraries
Tudásalapú társadalom - információs műveltség A legfontosabb kérdés Kik lesznek a tudás társadalmának hivatott képviselői? az IKT készségszintű ismerői
Tudásalapú társadalom - információs műveltség The crucial elements of the curriculum I. Information retrieval Knowledge organisation Culture, literature and media Research methods Organisation and finance History of books and libraries
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Information retrieval Reference Databases CD-ROM Internet Search strategy
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Knowledge organisation Representation Cataloguing Classification indexing
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Culture, literature and media cultural theory media policy children and adults lifestyle
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Research methods scientific theory data collection analysis
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Organisation and finance Management Communication Quality Leadership
Tudásalapú társadalom - információs műveltség History of libraries and books Cultural outlook TechnologyDevelopment
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Information selection Purpose Needs Finance Quality
Tudásalapú társadalom - információs műveltség User and media studies Researchers Children and young people MusicFilm Childrens literature CD-ROM
Tudásalapú társadalom - információs műveltség Thank you for attention!