Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

SZÉLSŐJOBBOLDALI HALLGATÓI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA Sőrés Anett A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája, Miskolc,
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Gyermekkönyvtárak kialakulása
A modern szabadidő gender-szempontú vizsgálata hallgatói mintában
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Múzeumi könyvtárak Magyarországon. Szakfelügyelet A szakfelügyelet sajátosságai –2000-től a Múzeumi főosztály megbízásával –2006-tól könyvtári osztály.
Veszettség elleni védekezés tapasztalatai Magyarországon
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
SZÉLSŐJOBBOLDALI HALLGATÓI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA Sőrés Anett A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája, Miskolc,
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Olvasás a határon Egyetemi és főiskolai hallgatók olvasási szokásai egy határ menti régióban Kóródi Márta Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi.
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Művelődés és szórakozás
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
The Relationship of NCC and Internet Safety Education, Cyber Awareness on Various Scenes A NAT és a biztonságos internetoktatás kapcsolata, kibertudatosság.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Könyvtári informatika I.
A DEENK szervezete, munkafolyamatai
A magyar kortárs gyermekirodalom elterjedése az iskolában
Statisztikai módszerek áttekintése módszerválasztási tanácsok Makara Gábor.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Kecskemét május 9 – 10. Ligetvári Ferenc DSc Debreceni Egyetem EGYETEMEK, FŐISKOLÁK KÖRNYEZETVÉDELMI OKTATÓINAK V. ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A KÖRNYEZETVÉDELEM.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
Báró Wesselényi Miklós Városi Könyvtár Kézdivásárhely Olvasási és kölcsönzési szokások 2006, 2014 Vántsa Judit Szentendre,
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
Középiskolások pénzügyi kultúrája felmérés eredményei Dr. Kovács Péter
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Személyes információszervezés a gyakorlatban JÁVORKA BRIGITTA ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR – KÖNYVTÁRI INTÉZET.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
folytatott bibliográfia elemzéséről
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Előadás másolata:

Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010

2 Olvasásszociológiai vizsgálatok  Hazai (Gereben, Nagy, Kamarás, Hunyadi, Ifjúság 2000, 2004, 2008)  Regionális (határon túli) (Gereben, Nagy, Mozaik 2001)  CHERD keretében (Pusztai, Kóródi, Herczegh, Bocsi)

Olvasásszociológia a TERD-ben TERD (OTKA szám: 69160) kutatás témakörei:  Tanulás  Munka  Művelődés (kultúrafogyasztási szokások, olvasási szokások, internetezési és könyvtárhasználati szokások)

Módszerek - a minta Kérdőíves kvantitatív kutatás (Mit? Mennyit?)  MA (2010 tavasz)  N= 602 fő  Kutatás helye: Partium A minta leírása:  Nemek aránya: 26,4 % férfi, 73,6 % nő  Középiskola fenntartója szerin: - Állami: 87,9 % - Egyházi: 10,4 % - Alapítványi: 0,7 %

Vizsgált kérdések - változók Nemi különbség Középiskola fenntartója Tudományte- rület Vásárolt könyvek száma Olvasással töltött idő

+ további érdekességek:  Mit olvas az Interneten?  Mi alapján választ könyvet?  Könyvtári szolgáltatások igénybe vétele?  Milyen műfajú / témájú könyveket olvasnak?  Kik a legolvasottabb szerzők?

Hány könyvet / tankönyvet vásárolnak? (db / nemek szerint)

Középiskola fenntartója - könyvvásárlás

Tudományterületek és könyvvásárlás

Nemek – olvasással töltött idő

Középiskola típusa – olvasással töltött idő

Mennyi időt tölt olvasással? (naponta)

Mit olvas az Interneten?

Mi alapján választ könyvet?

Könyvtári szolgáltatások igénybe vétele nemek alapján

Mit olvasnak a hallgatók?

Kedvenc szerző

Összegzés és kitekintés  KVALITATÍV KUTATÁS SZÜKSÉGESSÉGE!!!  AZ OLVASÁS TARTALMÁNAK ÉS FORMÁJÁNAK MEGVÁLTOZÁSA  További lehetőség: CAMPUS-LÉT (OTKA) KUTATÁS

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!