Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010
2 Olvasásszociológiai vizsgálatok Hazai (Gereben, Nagy, Kamarás, Hunyadi, Ifjúság 2000, 2004, 2008) Regionális (határon túli) (Gereben, Nagy, Mozaik 2001) CHERD keretében (Pusztai, Kóródi, Herczegh, Bocsi)
Olvasásszociológia a TERD-ben TERD (OTKA szám: 69160) kutatás témakörei: Tanulás Munka Művelődés (kultúrafogyasztási szokások, olvasási szokások, internetezési és könyvtárhasználati szokások)
Módszerek - a minta Kérdőíves kvantitatív kutatás (Mit? Mennyit?) MA (2010 tavasz) N= 602 fő Kutatás helye: Partium A minta leírása: Nemek aránya: 26,4 % férfi, 73,6 % nő Középiskola fenntartója szerin: - Állami: 87,9 % - Egyházi: 10,4 % - Alapítványi: 0,7 %
Vizsgált kérdések - változók Nemi különbség Középiskola fenntartója Tudományte- rület Vásárolt könyvek száma Olvasással töltött idő
+ további érdekességek: Mit olvas az Interneten? Mi alapján választ könyvet? Könyvtári szolgáltatások igénybe vétele? Milyen műfajú / témájú könyveket olvasnak? Kik a legolvasottabb szerzők?
Hány könyvet / tankönyvet vásárolnak? (db / nemek szerint)
Középiskola fenntartója - könyvvásárlás
Tudományterületek és könyvvásárlás
Nemek – olvasással töltött idő
Középiskola típusa – olvasással töltött idő
Mennyi időt tölt olvasással? (naponta)
Mit olvas az Interneten?
Mi alapján választ könyvet?
Könyvtári szolgáltatások igénybe vétele nemek alapján
Mit olvasnak a hallgatók?
Kedvenc szerző
Összegzés és kitekintés KVALITATÍV KUTATÁS SZÜKSÉGESSÉGE!!! AZ OLVASÁS TARTALMÁNAK ÉS FORMÁJÁNAK MEGVÁLTOZÁSA További lehetőség: CAMPUS-LÉT (OTKA) KUTATÁS
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!