A vállalkozási ötlettől az üzleti tervig

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Állóeszköz-gazdálkodás
Állóeszköz-gazdálkodás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Az üzleti terv.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
Árpolitika a turizmusban
Kommunikáció a szociális szövetkezetekről (P.A.) 1 Mi az a helyi gazdasági igény, amellyel elérhető a közösségi vállalkozás fenntarthatósága? Miből csinál.
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Vállalatok pénzügyi folyamatai
A vállalkozás és a vállalkozók bemutatása termelési-üzemeltetési terv
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
Dr.Béza Dániel1 A kisvállalkozások alapításának és indításának finanszírozási sajátosságai, és lehetőségei Magyarországon. Szakszeminárium
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
A sertéstenyészés területén elérhető támogatások Hangsúly a hitelképességen és az innováción.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Készletgazdálkodás és logisztika
Szövetkezz okosan! Vállalkozás a fenntartható jövőért ! Pécs, november 16. Soltész Anikó.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
„INTERREGIONAL INNOVATION SYSTEM IRIS L00049” c. projekt WP2 MUNKACSOMAG – INTERREGIONÁLIS KKV FEJLESZTÉS IRIS INNOVATÍV ÜZLETI ÖTLET ÉRTÉKELŐ MÓDSZER.
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói. 1. Likviditási mutatók Arányszámok, amelyek a rövid lejáratú kötelezettségek likvid eszközökkel való fedezettségét.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
(Megújuló) energetikai projektek finanszírozási lehetőségei szeptember 12. Előadó: Papadimitropulosz Alexander a megújuló energia.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Indítás „Zöld mezős” vállalkozással 0-ról indított vállalkozás Előnyei: – Vállalkozó elképzelései szerint alakítható Hátrány: – Időigényes – Nehéz hitelezőt,
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
A piac és a piacgazdaság
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Vásárlás az interneten
Üzleti terv bemutatása
Cégnév Üzleti terv.
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

A vállalkozási ötlettől az üzleti tervig

Üzleti lehetőség azonosítása

Különbség Ötlet: felismert vagy felkelthető piaci lehetőség Piaci lehetőség: ismételt fizetőképes kereslet Üzleti lehetőség: tartós ismétlődő fizetőképes kereslet

Ötletek forrásai Fogyasztó Kereskedők Külföldi tapasztalat Munkahely Kutatás-fejlesztés Más vállalkozás Internet Vállalkozásélénkítő programok

Ötletgyűjtés módszerei Ötletfüzet Ötletroham „Ötlet ötletet szül” 5-7 fő Alapszabályok: Nem kritizáljuk, nem értékeljük az ötleteket Az ötletek száma és nem a minősége számít Csak röviden a lényeget mondjuk, magyarázni később lesz lehetőség Csak az ötletgyűjtés után értelmezzünk, magyarázzunk Építsünk mások ötletére, mondjunk jobbat, hasonlót, mást Gyűjtés Előszűrés Döntés

A vállalkozási ötletek életképességének vizsgálata Üzleti ötlet Piacképes? Versenyképes? Működőképes? Üzletképes? Akarom? Üzleti lehetőség

A vállalkozás a vállalkozó szerint: Piacképes Versenyképes Működőképes Üzletképes Kívánatos Versenyképes Piacképes Kívánatos Működőképes Üzletképes

Piacképesség értékelése Vevőkör azonosítása Vevő vásárlási viselkedésének azonosítása Vevői igények értékelése Vevői igény tartósságának, növekedésének számbavétele Értékesítési formák, módok változásainak számbavétele Az érvényes és várható jogszabályok hatásának megállapítása A termék vagy szolgáltatás meghatározás értelmezése

Versenyképesség értékelése Versenyelőny esetleg hátrány Célpiac fenyegetettség Versenyt befolyásoló erők Új belépők előtt álló korlátok Szállítók alkuhelyzete Vevő alkuhelyzete Helyettesítő termék fenyegetése

Működőképesség értékelése Technikai megvalósítás Jogi feltételek Tulajdonos felfogása a vállalkozásról Munkamegosztás Technológia Munkatársak felfogása a munkáról, vállalkozásról

Üzletképesség elemzése Várható forgalom, nyereség További szükséges befektetések Készpénzigény fizetőképesség – likviditás Nyereségesség – rentabilitás megtérülés

Kívánatosság értelmezése Szívesen foglakozna vele Kellően izgalmas, érdekes Meglévő tapasztalat Gazdasági területen Üzleti világban Vezetői, menedzsment Elszántság

Üzleti modell

Ha életképesnek ítéli az ötletet a vállalkozó, akkor érdemes megfogalmaznia, a lehetőség kihasználásának üzleti modelljét Mivel fog foglalkozni a vállalkozás Hol Milyen tevékenységet akar végezni Hogyan fog ebből pénzt csinálni Üzleti ötlet felülvizsgálata Elképzelés újra fogalmazása

Vállalkozások azért fontosak a gazdaságban, mert innovációt hoz: Új termékek, szolgáltatások Új technológia Új értékesítési forma Új beszerzési forrás Új piac Új üzleti modell

Üzleti modellek alaptípusai Milyen jogokat adnak el? Milyen mértékű átalakítást végez a vállalkozás? Jelentős Csekély Az eszköz tulajdonjoga Létrehozó Elosztó Az eszköz használata Bérbeadó A vevő és az eladó közötti közvetítés joga Közvetítő

Létrehozó Gyártó, Termelő Termelést végző vállalat alapmodellje Létrehozó maga tervezi meg azt a terméket amit elad

Elosztó Kereskedő További értéknövelő tevékenységeket végezhet: Szállítás Csomagolás Vevőszolgálat

Bérbeadó Eszköz használati jogát adja el Ingatlan Fizikai eszköz: pl gép, berendezés Pénz Emberi erőforrás

Közvetítők Elősegíti az értékesítést az eladó és a vevő között Ezért jutalékot kap

Üzleti modell ábrázolási formái Meggyőző történet Üzleti modell térképe Pénzügyi modell

Meggyőző történet Szöveges leírás, hétköznapi szavakkal

Kérdés Szöveges válasz Mit akar a vállalkozás eladni? Amit mi eladunk….. Mi ebben a különleges, miben más? Abban vagyunk különösen jobbak, mint mások… Ezt azért tudjuk elérni, mert… Milyen igényt akar kielégíteni a potenciális vevőknél? Hozzánk a vevők azért jönnek, hogy megtalálják… Kik lesznek a vevők? Akik hozzánk jönnek olyan… Hol fogják a vevők megvenni? A vásárlás helye… Hogyan fogják a vevők megvenni? A vásárlás módja… Mikor fogják megvenni? A vásárlás ideje… Ki, mit fog fizetni? Úgy teszünk szert bevételre, hogy….

Hogyan fognak a vevők fizetni? Nálunk a fizetés módja az, hogy … Mikor fognak a vevők fizetni? Nálunk akkor fizetnek… Mennyi lesz ebből a bevétel (havonta, az első évben?) Bevételünk…. havi átlag …. forint, az első évben kb……… forint Milyen költségeink lesznek függetlenül a mennyiségtől (állandó költségeink, havonta évente)? Várható állandó költségünk… a bérleti díjak, munkabérek és közterhei, a közmű díjak, a biztosítási díjak, ……. forint havonta. Milyen költségeink lesznek a mennyiségtől függően (változó költségek)? Várható működési költség… beszerzett árukra, az eladóknak fizetendő értékesítési jutalékra, iparűzési adóra, javítási költségekre, havi …. forint Mekkora nyereségre lehet számítani, mikortól? Várható nyereségünk… havi ….forint, évi forint kb. hat-nyolc hónap után Mennyi befektetést igényel a vállalkozás elindítása? Ahhoz, hogy el tudjuk indítani a vállalkozást … forintra van szükség, amelyből … forint a saját forrás, ….Ft a családi,…Ft a baráti segítség, … forint a pályázati forrás, ….Ft a kockázati tőke befektetés, …Ft kereskedelmi banki hitel. Mikorra térül meg a befektetés? Amennyiben az éves nyereség … Ft, és a befektetett tőke … Ft, akkor a beruházás … év alatt térül meg

Üzleti modell térképe Ábra, mely feltünteti a szereplőket és a közöttük lévő viszonyt, mutatva a pénzáramlást is. Üzleti partner Eladói csop Vállalat Vevő csop Eladói csop Vevő csop

Cég küldetésének meghatározása Ennek meghatározásához, feltétlen szükséges, hogy a vállalkozó tisztázza magában, hogy milyen cégben gondolkodik Milyen vevőkör, milyen igényeit Milyen termékekkel/szolg.-sal Milyen módon kívánja kielégíteni.

Milyen versenypozícióban Milyen földrajzi körzetben Milyen gazdasági és egyéb céllal Milyen méretben kíván működni a vállalkozás

Üzleti terv

Azonosítja és meghatározza Lehetőséget Cégvezetést Erőforrásokat Üzleti stratégiát Vállalkozás gazdasági életképességét Kockázatot és kezelésének módját

Üzleti terv, mint dokumentum Meggyőző Hiteles Dokumentumnak kell lennie Értékesítési dokumentum.

A. Meggyőző Ha a vállalkozó be tudja bizonyítani, hogy Megcélzott piacon Megfelelő termékkel/szolgáltatásokkal Vállalkozó személyekkel Képes nyereségesen működni, és Felkészül a kockázatok kezelésére

B. Hiteles Ha a vállalkozó hitlelt érdemlően Elvégezte a szükséges piackutatást Megtervezte a piacra jutás lépéseit Megteremtette a működés feltételeit Megtalálta a megfelelő embereket Kikalkuláltam hogy a vállalkozás gazdaságosan működtethető, életképes üzleti modellel Számba vette a lehetséges kockázatokat és kivédésük megoldásait