Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP-4.1.3-11/1-2011-0001). A magyar állami ösztöndíj adminisztrációjának.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ETR konferencia – május 19.
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
A FIR adminisztráció egyes kérdéseiről
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
Új költségviselési formák a felsőoktatásban Dr. Bakos Károly felsőoktatási szakértő.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Felsőoktatási helyzetkép Stéger Csilla.
. A évi általános felsőoktatási felvételi eljárás Stéger Csilla Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Educatio Kiállítás – január 20.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A személyi nyilvántartás speciális kérdései EKOP-1.A.1-08/C
Dr. Szöllősi Gábor PhD. egyetemi docens
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Az Oktatási Hivatal feladatai, szolgáltatásai január 20.
. Az általános felsőoktatási felvételi eljárás 2012-ben Stéger Csilla főosztályvezető Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Pécs, december 5.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) ETR konferencia – május 19. FIR.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Pótfelvételi 2013 Általános információk NYME SEK SZOMBATHELY augusztus 1. Előadó: Németh Péter.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Felsőoktatási tanügyigazgatás Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
Ágazati szakképzés változásai
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
A felsőoktatási fejlesztési részhozzájárulásról (képzési hozzájárulás) október 19. dr. Halász Zsolt.
Készült Európai Migrációs Hálózat Nemzeti Ülésére
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. Finanszírozási.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. Támogatási.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. OSAP.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. Támogatási.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ). Automatizmusok a HÖSZ rendszerben Köblös.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. A FIR.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Neptun Konferencia – november 12.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások megújítása Stéger Csilla Oktatási Hivatal 2014.szeptember.29.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Felsőoktatási Szakképzés
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Adatellenőrzési szabályok OSAP statisztika FIR optimalizáció
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Neptun konferencia – július 17.
A felsőoktatási felvételi eljárás
MISKOLCI EGYETEM BÖLCSÉSZETTUDOMÁNYI KAR
Iratkezelés az új Vhr. alapján
Jelentkezés Érettségire jelentkezés határideje: február 15. Helye: Tiszakécskei Református Általános Iskola és Gimnázium.
Semmelweis Egyetem Doktori Iskola 2017/2018
Az átvételek hibái számokban
FIR Fórum szeptember 16. A magyar állami ösztöndíj adminisztrációjának egyes kérdései Vanó Renáta .
A magyar állami ösztöndíj adminisztrációjának egyes kérdései Vanó Renáta Dunaújváros, június 11. .
FIR Fórum június 12. A magyar állami ösztöndíj adminisztrációjának egyes kérdései Vanó Renáta .
Beiratkozás – átsorolás: magyar állami ösztöndíj nyilatkozat
Automatizmusok a HÖSZ rendszerben Köblös István
OSAP statisztika FIR FÓRUM január 29. Hosznyák András.
Az SZTE EÉTK tanácsadó napja – ETR-hez kapcsolódó információk
HÖSZ rendszer fejlesztések
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
FELVÉTELI ELJÁRÁS
Tájékoztató a 2020-as felsőoktatási felvételi eljárásról
Előadás másolata:

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ). A magyar állami ösztöndíj adminisztrációjának egyes kérdései Vanó Renáta FIR Fórum szeptember 16.

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Aktualitások I. Beiratkozás – átsorolás - átvétel: nyilatkozat A 14A és P felvételi eljárásokban belépőkkel együtt közel 150 ezer ügyfelünk van! Kérés a FOI-k felé:  A nem központi eljárással felvételt nyert hallgatók (hitéleti képzések, határon túli képzések) tájékoztatására a FOI-kat kérjük! Ezekkel a felvettekkel az Oktatási Hivatal nem kerül kapcsolatba! (Levél kiment a rektoroknak és a HÖSZ intézményi kapcsolattartóknak augusztusban, csatoltuk a 2 oldalas általános tájékoztatót az ösztöndíj feltételeiről.)  A központi felvételi eljárásban nem meghirdetett hitéleti képzések esetén, kérjük hogy minden egyes képzés intézmény által meghatározott önköltségét küldjék meg az Oktatási Hivatalba a Ezt a kérést a rektoroknak hivatalos levélben eljuttatjuk. Hi: október 15.

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )  A nyáron ösztöndíjas képzésre átsorolásra került korábbi önköltséges hallgatókat is nyilatkoztassák le a FOI-k!  Átsorolásnál az állami támogatott – költségtérítéses; magyar állami ösztöndíjas – önköltséges hallgatókat külön kezeljék!  Magyar állami (rész)ösztöndíjas finanszírozási formára a FIR-be csak nyilatkozatot tett hallgató jelenthető (hatósági ellenőrzés része)!  Átvétel esetén nyilatkoztassa le a hallgatót!

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Aktualitások II. FSZ bizonyítvány bejelentése a FIR-be Probléma: évi CXXXIX. tv. (Ftv.) 64. § (2) bekezdés: a kiadott bizonyítványokról központi nyilvántartást kell vezetni. FIR bejelentés! Oklevél statisztika része is! 2013 évi oklevél stat-ból sok FSZ bizonyítvány hiányzik. NE A KIADOTT OKIRATOK közé, hanem az OKLEVELEKHEZ kell bejelenteni! Összes megkezdett felsőfokú szakképzés db Összes sikeres kimenti vizsga indokkal lezárt FSZ képzés db Összes sikeres kimenti vizsga végű képzésből bizonyítvány nélkül lezárt képzések aránya 45,9 %

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) IntézményÖsszes megkezdett FSZ Sikeres kimeneti vizsgával záruló FSZ Ebből bejelentett bizonyítvány % BKF % EJF % KF % KJF % TPF % EKF ,1 % SZF ,4 % OE ,9 % ME ,9 % SZE ,1 % KE ,9 % NYF ,7 % BGF ,9 %

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FOKSZ – abszolutórium, záróvizsga és oklevélmelléklet Záróvizsga a FOKSZ-on is (nem szakmai vizsga): Nftv. 50. § (2) bek.: A hallgató tanulmányait felsőoktatási szakképzésben, alap- és mesterképzésben, szakirányú továbbképzésben záróvizsgával fejezi be. Abszolutórium kiadása kötelező a FOKSZ-on is: Nftv. 50. § (1) és (3) bek.: A FOI a hallgatónak végbizonyítványt állít ki. A hallgató végbizonyítvány megszerzését követően bocsátható záróvizsgára. Felsőfokú szakképzések esetén a tanulmányi követelmények teljesítésének dátumának bejelentése a FIR-be: Ha adtak ki igazolást – a kiadás dátuma Ha nem adtak ki igazolást – a záróvizsgát megelőző utolsó vizsga dátuma Oklevélmelléklet kiadása kötelező a FOKSZ-on is: Nftv. 52. § (2) bek.: Alap- mesterképzésben és FOKSZ-on ki kell adni az oklevélmellékletet magyar és angol nyelven.

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Aktualitások III. Nftv. változás – HÖSZ képzési út 48/B. § (8) A 48/A. § a) pontjában meghatározott kötelezettség a szakváltást nem korlátozza. A szakváltás történhet a képzés munkarendjének, nyelvének, helyének megváltoztatásával, átvétellel, felvételi eljárás útján. A felvételi eljárás útján történő szakváltás az oklevél szerzése nélkül befejezett felsőoktatási képzést követő egy éven belül teljesített beiratkozással lehetséges. Szakváltás esetén a feltételek teljesítése szempontjából az újabb szak képzési ideje, képzési költsége az irányadó. A szakváltás történhet (…) felvételi eljárás útján. CSAK HÖSZ SZEMPONTBÓL! FELVÉTELIVEL LÉTESÍTETT KÉPZÉS TERMÉSZETESEN ÚJ JOGVISZONY (39. § (3))! A FIR KÉPZÉSVÁLTÁS FOGALOM VÁLTOZATLAN!

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) HÖSZ képzési út Ezért válik szét a HÖSZ és a FIR képzési út – lsd. Köblös István előadása 117/A. § (7) E törvénynek - az egyes oktatási tárgyú törvények módosításáról szóló évi XXXVI. törvénnyel megállapított - 48/B. § (8) bekezdésében foglaltakat a szeptember 1-jét követően történt szakváltás tekintetében kell alkalmazni. 48/M. § (2) A volt magyar állami (rész)ösztöndíjas hallgatónak nem kell teljesítenie a 48/A. § c) pontja alapján meghatározott kötelezettséget, ha beiratkozását követően az adott szakon a) felsőoktatási szakképzés, illetve osztott képzés esetén legfeljebb egy félévig, b) osztatlan képzés esetén legfeljebb két félévig folytatott tanulmányokat magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzésben és szakváltásra nem került sor. -

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) HÖSZ képzési út A fenti jogszabályváltozás alapján az OH:  augusztus 31-ig oklevélszerzés, KTV-KVB nélkül befejezett (félbehagyott) képzések esetén -visszatérítési kötelezettséget állapítunk meg, -1 aktív félév (osztatlan 2 félév) után félbehagyott képzés esetén hivatalból mentesítünk.  szeptember 1-ét követően félbehagyott képzések esetén a képzés végdátumától számítva 1 évet várunk -ha 1 éven belül felvételivel új képzés indul, összekötjük -Ha 1 éven belül felvételivel új képzés nem indult, megállapítjuk a visszatérítési kötelezettséget vagy a rövid képzés okán a mentességet

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Aktualitások IV. -HÖSZ adatellenőrzési szabályok a FIR-ben HOSZ hibahatás: A magyar állami ösztöndíj tekintetében a nyilvántartott adatokat torzítja az adat hibája Szeptember végén publikálásra kerülő új HOSZ hatású hibajegyek (3 db): H0318: A képzés önköltsége nem azonosítható: Leírás: A meghirdethető képzés, a képzés telephelye, a képzés nyelve, a képzés munkarendje, a képzés felvételi éve és felvételi eljárása alapján a képzés önköltsége nem azonosítható. H0319: A meghirdethető képzés nem azonosítható: Leírás: A hallgató képzésének elsődleges képzési eleme és a kapcsolódó további képzési elemek alapján a meghirdethető képzés nem azonosítható. H0276: A felvételi eljárás éve és kódja nem számítható: Leírás: A képzés és képzési időszak adatai alapján a hallgató képzésének felvételi éve és eljárása nem azonosítható.

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) HÖSZ adatellenőrzési szabályok a FIR-ben Amíg a STATK, STATT és bizonyos HOSZ hibák javítására az OH nem kötelezi a FOI- t, addig bizonyos HOSZ hibák esetén (fenti három adatellenőrzési szabály) rendszeres szűrést végzünk és kérni fogjuk a rektorokat a hibák javítására, ugyanis a hibák javítása nélkül a hallgató kötelezettségei nem állapíthatók meg, és ez fellebbezések sokaságát adná. Előre is köszönjük az együttműködést. Tervezett változtatások:  Ősszel új adatellenőrzési szabályok várhatók, illetve bizonyos meglévők pontosítása HÖSZ szempontból. Pl: levelező, távoktatásos és esti munkarendű magyar állampolgárságú magyar állami (rész)ösztöndíjas hallgató TAJ száma kötelezően lejelentendő adat.

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Aktualitások V. – Frissül a honlap Szeptember 25-én új HÖSZ tartalmakat teszünk fel az OH honlapjára -tematizált, közérthető, új, részletes leírást a HÖSZ rejtelmeiről --”tematizált”, részletes GYIK, a hallgatók elmúlt 2 évben feltett (sokszor extrém) kérdéseit is belefoglalva Irányíthatják ide a hallgatókat!

Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Köszönöm a figyelmet!