BEVEZETŐ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Mindennapos testnevelés a köznevelési törvény tükrében
Pedagógus-továbbképzés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
A KORMÁNYHIVATALOK FELADATAI A KÖZOKTATÁSBAN
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Az országos mérések megújult rendszere
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A KIR rendszer bemutatása Közoktatási Információs Rendszer
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Pest Megyei Kormányhivatal
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
szerepe a köznevelésben
Érvényes jogszabályok az érettségi vizsgák megszervezéséhez a 2013/2014 tanévben - A 245/2008 számú oktatásról és nevelésről szóló törvény (oktatási törvény)
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Ágazati szakképzés változásai
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
A középiskolai oktatás szabályzatai
Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Kecskemét
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szakképzési változások
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara Oktatási, továbbképzési és tudományos Bizottság A szakmai szakképesítő vizsgabizottságok működését érintő változások.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
Iskolai közösségi szolgálat
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Az országos mérések megújult rendszere
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Előadás másolata:

BEVEZETŐ

Közoktatás-értékelési programok PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4)) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) Kétszintű érettségi vizsgarendszer

Országos mérési rendszer „története” 2013. A mérési azonosító bevezetése 2008. 200 th. Telj. Telj. Telj. 2007. 200 th. 200 th. Telj. 30 2006. Telj. 200 th. Telj. 30 2005 – nem volt mérés 2004. 20 20 20 2003. 20 20 2001. 20 20 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.

Az Országos kompetenciamérésre vonatkozó jogszabályok 2011. évi CXC. Törvény, a nemzeti köznevelésről 80.§ 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról 79.§, 80. §, 150.§ és 3. melléklet 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról 3.§ Az emberi erőforrások minisztere 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelete a 2014/2015. tanév rendjéről és az egyes oktatást szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról 9.§ és 4. melléklet

„Az országos mérési-értékelési rendszer eredményeinek helyi feldolgozása, hasznosítása” című 5 órás pedagógus továbbképzés segédanyagai az alábbi linken megtekinthetők, letölthetők:   http://www.nmpi.hu/index.php/67-rendezveny-leirasok/229 5

www.oktatas.hu 6