BEVEZETŐ
Közoktatás-értékelési programok PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4)) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) Kétszintű érettségi vizsgarendszer
Országos mérési rendszer „története” 2013. A mérési azonosító bevezetése 2008. 200 th. Telj. Telj. Telj. 2007. 200 th. 200 th. Telj. 30 2006. Telj. 200 th. Telj. 30 2005 – nem volt mérés 2004. 20 20 20 2003. 20 20 2001. 20 20 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.
Az Országos kompetenciamérésre vonatkozó jogszabályok 2011. évi CXC. Törvény, a nemzeti köznevelésről 80.§ 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról 79.§, 80. §, 150.§ és 3. melléklet 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról 3.§ Az emberi erőforrások minisztere 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelete a 2014/2015. tanév rendjéről és az egyes oktatást szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról 9.§ és 4. melléklet
„Az országos mérési-értékelési rendszer eredményeinek helyi feldolgozása, hasznosítása” című 5 órás pedagógus továbbképzés segédanyagai az alábbi linken megtekinthetők, letölthetők: http://www.nmpi.hu/index.php/67-rendezveny-leirasok/229 5
www.oktatas.hu 6