1. A médiaművészet két párhuzamos története 2. A médiaművészet(i kategóriák) halála(i) – nekrológok 3. Élet a halál után: köztér és média.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VIRTUÁLIS VEZETŐ Vezetés a digitális korban Bőgel György szeptember 5.
Advertisements

Tíz éves a Filozófiai Kert
Grafikus felhasználói felület Windows alatt
Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
WINDOWS OPERÁCIÓS RENDSZEREK
20 éves a Tisza Volán SC Labdarúgó Szakosztálya
Kurt Schwitters: Merzbau. Hannover, 1924.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. • Telefon: • Telefax: •
Elektronikus cégeljárás
WEST8. alapítva: 1987, Adriaan Geuze város – és tájépítészet: vízpartok, parkok, városi terek, kertek, nagyobb léptékű várostervek 70 építész, 3 iroda:
A Stratégiakutató Intézet (Hungary) bemutatása Varga Csaba szociológus, c. egyetemi docens Stratégiakutató Intézet elnöke
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Az evolúció régen és most
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
Kerékpáros stratégiák Pécsett
2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás.
Intelligens szoftver megoldások acélszerkezeti tervezéshez.
Makovecz Imre ( ) Kossuth-díjas építész, a magyar organikus építészet egyik képviselője. A Magyar Művészeti Akadémia alapítója, örökös.
Tájékoztató az R programról pszichológusoknak. A programról Az R egy nyílt forrású statisztikai és grafikai környezet, egyben programozási nyelv, amelynek.
Veszettség elleni védekezés tapasztalatai Magyarországon
Samuel P. Huntington Civilizációk összecsapása
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Mai számítógép perifériák
Az ESPON 2006 Program és annak jelentősége Magyarország szempontjából Illés Dóra november 26.
NAT 2007 kompetenciák.
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Az EU és Kelet-Közép-Európa. Kezdetek Visszatérés Európába? rendszer váltások Közép- Európában Első reakció: –EBRD (1989. július Párizs)-G7 csúcs.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
2009. április 24.XVI.Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Kereslet és kínálat e-book témában Moldován István OSZK.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
WINDOWS OPERÁCIÓS RENDSZEREK
A Kiotói Jegyzőkönyv Énekes Nóra Kovács Tamás.
A GLOBÁLIS KLÍMAVÁLTOZÁS MÉRSÉKLÉSÉRE, AZ ÜVEGHÁZ HATÁSÚ GÁZOK EMISSZIÓJÁNAK CSÖKKENTÉSÉRE SZERVEZŐDŐ NEMZETKÖZI MEGÁLLAPODÁSOK – SIKEREI, KUDARCAI Balogh.
Az Ister-Granum EGTC Budapest, május A társadalmi tér elmélete 2. Az európai területi együttműködés 3. Az Ister-Granum EGTC az Unióban.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
Közösség és mentálhigiéné – Eszmecsere a közösségi lelki egészségfejlesztésről Török Péter 2013.március 26.
Menedzsmentszabványok szerepe a globális és lokális gazdaságban, különös tekintettel a környezetmenedzsmentre Dr. Ködmön István augusztus 13. I.
EU szabályozás Általános környezetvédelmi jogtár Forrás:
Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola,
Merre tovább DTP? Ratkovics Péter Partners Kft.
Bevezetés.
„Ki tud többet Egerről?” verseny
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Privatizáció és liberalizáció az energiaiparban, veszteségek és lehetőségek a bányaiparban Holló Vilmos vagyongazdálkodási igazgató Balatongyörök, 2006.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
Nagyné Horváth Emília.
Szoftver születik Eötvös Konferencia Köllő Hanna.
Ez az én művem Készítette: Barczi Renáta Felkészítő tanár: PeadDr
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
Szennyező anyagok kibocsátásának trendje
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
A világ sarkából is elérhető könyvtár, a könyvtár sarkából is elérhető világ Winkler Bea.
Előadás másolata:

1. A médiaművészet két párhuzamos története 2. A médiaművészet(i kategóriák) halála(i) – nekrológok 3. Élet a halál után: köztér és média

Ars ElectronicaArs Electronica, elektronikus művészeti fesztivál, 1979 óta működik, 1987 óta tematikus, az évek során több, mint művészeti projektet nyújtottak be 1999 ÉletTudomány 2000 Az új Nem 2001 Hatalomátvétel 2002 Kikapcsoltan 2003 Kód – Korunk nyelve 2004 Időeltolódás - A világ huszonöt év múlva 2005 Hybrid – Paradoxonban élve 2006 Egyszerűség – Az összetettség művészete 2007 Isten veled magánélet 2008 Új kulturális gazdaság 2009 Emberi természet 2010 Javítás 1987 Szabad Hang 1988 A hely(szín) művészete 1989 Rendszerek hálózatában 1990 Digitális álmok – Virtuális világok 1991 Elszabadulva (Out of Control) 1992 Endo Nano 1993 Mesterséges Élet – Genetikai művészet 1994 Intelligens környezet 1995 Isten hozott a Háló Világában 1996 Memesis - Az evolúció jövője 1997 A hús-tényező 1998 Info-háború Ars Electronica Ars Electronica Linz (archívum)(archívum)

Transmediale Berlin (VideoFilmFest - Transmediale) Videofest (A Berlin Biennale társrendezvénye) 1999 Archív 2000 Transmediale Csináld magad (Do It Yourself) 2002 Lépj a nyilvánosságba! (Go Public) 2003 Játsz globálisan! (Play Global) 2004 Repülj utópia! (Fly Utopia) 2005 Alapok (Basics) 2006 Valóságfüggőség (Reality Addicts) 2007 Befejezetlen (Unfinish!) 2008 Konspirálj… (Conspire…) 2009 Deep North 2010 Jövőbeli jelen (Futurity now) 2011 Response:ability 2012 In/kompatibilis (in/compatible) Gabriel Shalom: The Future of art, 2011The Future of art, 2011 Daito Manabe: Face visualizer 2008Face visualizer 2008

Nekrológok: Bruce Sterling „Halott média kiáltvány” Lev Manovich „A számítógép-művészet halála” Vuk Cosic: „A Net-art halála” Armin Medosch „A médiaművészet észrevétlen halála”

1995 Bruce Sterling: A halott média kiáltványaBruce SterlingA halott média kiáltványa (hardver-szoftver-taktika) Man Ray: Jacqueline Goddard,1932 „Egy könyvre van szükségünk, ami a média kudarcairól szól, az összeomlásairól, bekebelezéseiről és fojtogatásáról, egy könyvre, amely részletezi az összes szeszélyes és förtelmes médiahibát, amelyeket ismernünk kellene, hogy ne ismételjük meg őket. Egy könyvre a médiáról, amely a technológia szögesdrótján lelte halálát, a médiáról, amely nem élte túl, a mártírmédiáról, halott médiáról. A HALOTT MÉDIA KÉZIKÖNYVE.” (…) „A munkával töltött nap után a művészek el akartak menni a műtermeikből, el akartak szakadni alkotásaiktól. Mindannyian a kávézókban találkoztak, ahol erről-arról vitáztak, beszélgettek a munkájukról, a politikáról és a filozófiáról. … A La Coupole bárba mentük, ahol Bob, a pultos iszonyú jó fej volt… mivel azokban az időkben nem volt telefon és mindenki nála hagyta üzeneteit. A Dome-ban, az ajtó mögött szintén volt egy hely az üzeneteknek. A telefon jelentette a Montparnasse halálát. /J. Goddard/” Dead Media Project (Dead media levelezőlista)

Garnet Hertz: In Memory of the Dead Media Handbook, 2009In Memory of the Dead Media Handbook Média-archeológia 1 Média-archeológia 2 Form Follows Format Tensions, museums, media technology and media art Rudolf Frieling Formátumháború Formátumháború Az új technológiák fejlesztői által a tartalomközlőkre (publikálókra) gyakorolt politikai és pénzügyi nyomás (pl. MPEG- Motion Picture Experts Group, több, mint 350 résztvevő, 20 országból)

Lev Manovich A számítógép-művészet halálaA számítógép-művészet halála „Amit nem szabad elvárnunk a Turing-land-től, az olyan művészet, amelyet a Duchamp-land is elfogad. A Duchamp-land művészetet és nem az új média esztétikai lehetőségeinek kutatását akarja. Az egybeolvadás nem fog megtörténni. ” Turing-land A Turing-land tárgyait ellenkező tulajdonságok jellemzik: 1) „Tartalom ” helyett a legújabb számítógép- technológiára irányul. (algoritmusok, komputergrafika, CDROM, interaktivitás, stb.) 2) „Egyszerű" és rendszerint iróniamentes 3) A Turing-land legfontosabb tárgyai az általuk felhasznált technológiát minden esetben komolyan veszik. Duchamp-land A Duchamp-landben elfogadott tipikus tárgy: 1) „Tartalomra ” irányuló [...] 2) „Bonyolult." [kulturális kódok, válozatos attitűdök, irónia, stb által meghatározott] 3) Irónikus, önmagára mutató és gyakran szó szerint romboló megközelítése saját anyagszerűségének, legyen az technológia, vászon, üveg, motor elektronika, stb. [...] 1996 M. Duchamp ( )Alan Turing ( ) „Manapság sokan a számítógépek, a kommunikáció és a televízió egybeolvadásáról beszélnek. Ez valószínű meg is fog történni. ”

1998 „ Az ASCII-építészet általános emélete A technológia- és szórakoztatóipar (miként a művészet rendszere is) egy hipermediált és közvetlen dicsőséges spektákulum forgatókönyvét ígérik, amely remélhetőleg interaktív, gyönyörű és fennséges is lesz. Ezen ígéretek a modemek és processzorok gyártóitól származnak, és a művészek számára VÁLASZTÁS kérdése, hogy részt kívánnak-e venni az ő jövőjükben vagy sem. Manapság a kurátori döntések túlságosan sok művészeti helyen irányulnak a hardver-befektetések igazolására. ” Vuk Cosic:Vuk Cosic: A Net-art halálaA Net-art halála Vuk Cosic: ASCII építészet, 2000 (egy épület felületének beborítása ugyanazon felület képének ASCII-kódolásával.) Net art: Net art: olyan művészet, amely az Internetet használja elsődleges médiumként, platformként

Armin Medosch A médiaművészet észrevétlen halálaA médiaművészet észrevétlen halála /Transmediale/ „... Véleményem szerint a médiaművészet haláláról beszélni olcsó és konceptuálisan lusta húzás. Amennyiben a médiaművészetet főként a technológiák által meghatározottnak tekintettük, az mindenek előtt egy konceptuális hiba volt. Hiszen az mindig is a technológia, kultúra és társadalom metszéspontjairól szólt. Azokról a területekről, ahol e különböző rétegek találkoznak és olyan érdekes töréspontokat eredményeznek, ahol a művészek kritikus beavatkozásai megvalósulhatnak. A technológiák változhatnak, ami viszont nem változik, az a velük való kritikus foglalkozás, amely a társadalomban betöltött szerepüket kutatja. „ 2006 Armin Medosch Henri Lefebvre szociológus A tér előállítása című könyvét olvassa a londoni Trafalguar Square-en „ Amint az ipar egyre gyorsabb ütemben termeli az újabb és újabb szoft- és hardvereket, valamint az üzlet és háború nagy gépezetei változatlanul életünk meghatározására és ellenőrzésére használják e technológiákat, szükségünk van olyan terek beazonosítására, ahol megakaszthatjuk a gépezetet. Elkötelezettséget, valós részvételt és „valós virtualitást” teremthetünk, nem a virtuális valóság üres ígéreteit, hanem az utópisztikus változás lehetőségét a valódi világban, bármennyire is átszövi azt a technológia.” téri fordulat (spatial turn)