BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Változások a Médiatörvényben
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Az oltalom alatt álló magyar termékek lehetőségei a kereskedelemben
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Baker & McKenzie International is a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Jegyzői értekezlet április 12. dr. Rácz Vanda
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
A logisztikai rendszer részei
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Wittich Tamás főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság október 21. „Fogyasztóvédelem – tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat” A fogyasztóvédelmi.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
A fogyasztók tájékoztatása
A fogyasztók tájékoztatása
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
A kozmetikai termékekre vonatkozó szabályozás
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Franchise a látványpékségek piacán
Fogyasztóvédelmi hatósági tevékenység a megyei kormányhivatalban
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköző magatartásokkal kapcsolatban Dr. Nagy Márta Budapest, 2010.szeptember
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
2014. január 1. TERMÉKELHELYEZÉSI LEHETŐSÉGEK KIEGÉSZÍTŐ AJÁNLAT.
Fontos élelmiszerjogi szabályok KKV szemszögből. Szabályok a mindennapokra Ami egy KKV-nak nehezebb – Címkézés – Állítások – Fogyasztóvédelem – Nyomonkövethetőség.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Közegészségügy és egészségvédelem a vállalkozásokban
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE
Reklámpapír A kötelezettek teljesítési fegyelme Viszkei György ÖKO-Pannon Kht. Budapest, január 21.
1169/2011/EU jelölési rendelet
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Allergének jelölése a nem előre csomagolt élelmiszerek esetében
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége. GYMSMKH 2 Idegenforgalmi főszezonban végzett kereskedelmi és szolgáltatási tevékenységek ellenőrzése június.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
A médiatörvény változásainak hatása a gyógyszerpromócióra dr. Péntek Zoltán.
Termékmegjelenítés a médiaszabályozásban. I. Előzmények, alkalmazandó szabályok AMSZ Irányelv A sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól.
Felkészülés a karácsonyi vásárokra 1. Bevezetés – adventi készülődés fontossága, kedvezményes figyelemfelhívások, reklámok, akciós ajánlatok, esetlegesen.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
Reklámszabályozás A fogyasztói döntések tisztességes és tisztességtelen befolyásolása Előadó: Dr. Kathi Attila Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
#15-25 Youth Marketing Forum
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, fogyasztóvédelmi eljárások
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Előadás másolata:

BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE A gazdasági reklámtevékenység fogyasztóvédelmi célú szabályozása Készítette: Égető Napsugár Natália

A fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörét meghatározó jogi háttér: A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (továbbiakban Ftv.) 45/A (2) bekezdés A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (továbbiakban Grt.) 24. § (1) bekezdés A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (továbbiakban Fttv.) 10. § (1) bekezdés

Fogalmi meghatározások: Gazdasági reklám: olyan közlés, tájékoztatás, illetve megjelenési mód, amely valamely termék, áru értékesítésének, igénybevételének előmozdítására, vagy e céllal összefüggésben a vállalkozás népszerűsítésére, vagy áru, árujelző ismertségének növelésére irányul Reklámozó Reklám címzettje Reklámszolgáltató Reklám közzétevője Reklámhordozók (közterületi, újság/magazin, reklámújság, szórólap, rádió/televízió, Internet, egyéb)

Általános reklámtilalmak Dohánytermék Nevét, képét (fotóját, látványát) sem csomagolva, sem anélkül nem tartalmazhatja és nem utalhat dohányzásra a reklám. Alkoholtermék Tilos alkoholt reklámozni sajtótermék első borítójának külső oldalán, illetve – honlap esetén – a nyitó oldalon. Az alkoholtartalmú ital reklámozására – egészségügyi és köznevelési intézmények bejáratától légvonalban mért – 200 méteres korlátozás vonatkozik. Szexuális áruk és szolgáltatások reklámozása

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok Kedvezmények, akciók hirdetése kapcsán előforduló feketelistás esetek - megtévesztő mulasztás (pl. akció érvényesülése más áru vásárlása esetén); - azonnali döntéshozatalra késztetés: „nagyon korlátozott idő”; - tevékenységgel való felhagyás, üzletáthelyezés ígérete;

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok - az áru „ingyenes”, „díjtalan”, „térítésmentes” és egyéb jelzőkkel való leírása; - csalogató reklám (amennyiben alapos okkal feltételezhető, hogy nem fogja tudni szolgáltatni);

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok Megtévesztő magatartás valótlan információ közlésével vagy valós tény olyan módon történő megjelenítése, mely megtévesztő lehet - minőségi jelzés, bizalmi jegy jogosulatlan feltüntetése pl.: magyar termék - vagy - fogyasztóbarát vállalkozás; - szerkesztői tartalomnak álcázott reklám; - hasonló áru reklámozása szándékosan megtévesztő módon;

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok - annak ígérete, hogy az áru megkönnyíti a szerencsejátékokban való nyerést; - betegségek gyógyítására való alkalmasság; - fizetési felszólítást tartalmazó dokumentum küldése; - hamis benyomás keltése afelől, hogy a fogyasztó megnyert, vagy meg fog nyerni valamit.

Szerencsejátékok hirdetése Nem engedélyezett szerencsejáték szervezés reklámozása és a közzétevő felelőssége - adóhatósági engedélyezés kérdése; - szerencsejátékot szervező vállalkozás is felelős, valamint a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője is felel tekintve, hogy megrendelést kizárólag az állami adóhatóság szervezésre jogosító engedélye birtokában teljesíthet. Szereplés az engedély nélkül szervezett, szerencsejátékot népszerűsítő reklámban - jogkövetkezmény alkalmazása a jogsértő magánszeméllyel szemben, amennyiben tevékenysége fogyasztókat érint vagy érinthet.

Az árfeltüntetés szabályai A reklámok tekintetében az árfeltüntetés nem kötelező. Amennyiben azonban megjelenít árat a reklám, a következő kritériumoknak kell megfelelni. Az eladási és egységárat, illetve a szolgáltatás díját: egyértelműen, könnyen azonosíthatóan, tisztán olvashatóan kell megjeleníteni; Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét (forint) vagy annak rövidítését (Ft) megjelölve kell feltüntetni; a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell megadni (nem elfogadható tehát az „x Ft + ÁFA / IFA / üveg” vagy az „ x Ft – 20%” típusú ármegjelölés);

Az árfeltüntetés szabályai Az egységár feltüntetés szabályai: Amennyiben a reklám megjelöli az eladási árat, akkor az egységárat is fel kell tüntetni, ha az nem egyezik meg a termék eladási árával. Kivételt képeznek ez alól az 50 g, 50 ml, 5 cm alatti méretű, automatából értékesített termékek, csomagok-készletek, díszcsomagolású termékek, ételcsomagok. - térfogatra értékesített terméknél literenként (Ft/l), - tömegre értékesített terméknél kilogrammonként (Ft/kg), - hosszúságra értékesített terméknél méterenként (Ft/m), - felület esetén négyzetméterenként (Ft/m2), - darabra meghatározott termékeknél darabonként (Ft/db) – tojás kiegészítő kg ára!

A nyelvvédelmi törvény előírásai A reklám szövegét és a jelmondatot (szlogent) magyar nyelven is meg kell jeleníteni – ugyanolyan jól érzékelhetően, ugyanolyan méretben mint az idegen nyelvű szövegrészt.

A nyelvvédelmi törvény előírásai A magyarítási kötelezettség nem vonatkozik: - idegen nyelvű reklámhordozón közzétett reklámra, - kisebbségi nyelven közzétett reklámokra és feliratokra az érintett önkormányzattal rendelkező településen, - vállalkozás nevére, megjelölésére, - az árujelzőre, - meghonosodott kifejezésekre, - sajtótermék fogalmi szűküléséből eredően - a reklámújságok és szórólapok esetében nem vizsgálandó.

Kozmetikumok reklámozása A kozmetikai termékek címkézésekor, forgalmazásakor és reklámozásakor tilos az olyan megszövegezés, valamint az olyan elnevezések, védjegyek, képek és egyéb megjelölések használata, amelyek olyan tulajdonságok vagy funkciók meglétére utalnak, amelyekkel az adott termék bizonyíthatóan nem rendelkezik.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!

Továbbiakban felmerülő kérdéseivel fordulhat: Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége 6000 Kecskemét, Klapka u. 34. Telefon: 76/481-405; Fax: 76/481-416 E-mail: fogyved_daf_kecskemet@nfh.hu Webcím: www.nfh.hu Ügyfélfogadási idő: hétfő-csütörtök 8h – 16 h péntek 8 h – 14 h