A Református Pedagógiai Intézet bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Pedagógus-továbbképzés
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A szaktanácsadás támogató szerepe
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
szerepe a köznevelésben
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.

Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Információs nap szeptember 8..
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető Szakértő és szaktanácsadó.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barcsák Marianna KPSZTI
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

A Református Pedagógiai Intézet bemutatása KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös 2014.07.02.

mert megbízhatónak tartott, amikor szolgálatra rendelt.” „Hálát adok a Krisztus Jézusnak, a mi Urunknak, aki megerősített engem, mert megbízhatónak tartott, amikor szolgálatra rendelt.” (1Tim 1,12)

Történelmi előzmények 1994: Református Pedagógiai Intézet alapítása 2012: KRE mint közreműködő szervezet - 48/2012 EMMI rendelet – 2013: Köznevelési csoport, telephelyi rendszer 2014: létszámfejlesztés

Működési változások 2014 Könyvkiadási tevékenység átadása Katechetikai és köznevelési feladatok elhatárolása Létszám-kérdések – 48/2012 EMMI rendelet alapján

Köznevelési és felsőoktatási gyakorlat Köznevelés: Dr. Jakab-Szászi Andrea, Gyöngyösiné Révész Andrea, Bánné Mészáros Anikó, Márkus Gábor Felsőoktatás: Győri János, Szontagh Pál

Találkozások a református intézményrendszer pedagógusaival 2013.: 75 rendezvény 9 település 1784 fő Átlagosan: 24 fő 2014. márciusig: 26 rendezvény 12 település 938 fő Átlagosan 36 fő

Képzések Eddig: egyházi ének, latin, lélekőrző mesélés, iskolatitkári gyülekezeti gyermekmunkás-segítő képzés. új tanterv és taneszközök bevezetésének segítése Kreatív katechézis 2014-től ezeken felül: jogi szakokleveles protestáns köznevelési szakember megújuló köznevelés szakembere Magiszter nyelvvizsga pedagógus asszisztens Portfólió készítő Belső Szakember

RPI szervezeti felépítése jelenleg Megbízásos szakértő (D) Megbízásos szakértő (B) Mb. igazgató* KM igazgatóhelyettes Katechetikai szakértő Katechetikai ügyintéző Gazdasági vezető Gazdasági ügyintéző Informatikus (oktatástechnikus) KNCS igazgatóhelyettes* Telephelyi koordinátor (M) Telephelyi koordinátor (D) Pedagógiai előadó (D) Telephelyi koordinátor (N) Pedagógiai szakértő (B) Rendezvény-szervező (B) Pedagógiai ügyintéző (B) RPI szervezeti felépítése jelenleg

RPI szervezeti felépítése 2014. szeptembertől

RPI-KNCS (Köznevelési csoport)

Részvétel köznevelési projektekben OFI pedagógiai-szakmai szolgáltatás irányelveit kidolgozó munkacsoport OH pedagógus minősítési munkacsoport OH pedagógus értékelési és tanfelügyeleti trénerképzés OFI tantárgygondozói folyamat-szaktanácsadói trénerképzés

Tervek -köznevelés Részvétel a református intézmények pedagógus-értékelésében (jogszabályi kötelezettség) Részvétel a református tanfelügyeletben Tantárgygondozó szaktanácsadói hálózat kialakítása és gondozása Mintaiskolai hálózat, horizontális tanulás Vezetőképzés és –támogatás Regionális igazgatói kollégiumok

Nkt. 19. § (1) A nevelési-oktatási intézmények, pedagógiai szakszolgálati intézmények és fenntartóik, valamint a pedagógusok munkáját, továbbá a tanulói érdekvédelemmel összefüggő tevékenységet pedagógiai-szakmai szolgáltatások segítik. (2) Pedagógiai-szakmai szolgáltatás a) a pedagógiai értékelés, b) a szaktanácsadás, tantárgygondozás, c) a pedagógiai tájékoztatás, d) a tanügy-igazgatási szolgáltatás, e) a pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése, f) a tanulmányi, sport- és tehetséggondozó versenyek szervezése, összehangolása, g) tanulótájékoztató, -tanácsadó szolgálat.

48/2012 EMMI rendelet 28. § (1) A szaktanácsadói feladatok ellátására a pedagógiai intézet köt megállapodást a szolgáltatást igénybe vevő megrendelővel és a feladatellátásban közreműködő szaktanácsadóval. A Központ által fenntartott pedagógiai intézet a megállapodást a megrendelő igényéhez igazodva, az elfogadott éves munkatervtől eltérően is megkötheti, amennyiben ez nem veszélyezteti a munkaterve teljesítését és ehhez a Központ hozzájárult. (2) Az egyházi vagy más nem állami, nem önkormányzati fenntartású pedagógiai intézet a megállapodást az éves munkatervével összhangban, a megrendelő igényéhez igazodva, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet egyidejű tájékoztatásával köti meg.

Református köznevelési törvény 20.§ A Magyarországi Református Egyház az intézmények szakmai munkájának segítésére Református Pedagógiai Intézetet  a továbbiakban: Pedagógiai Intézet  működtet, amelynek feladatai a következők: az intézmények tartalmi munkáját segíti tantervek, tankönyvek, segédanyagok kiadásával, megjelentetésével, készíttetésével és véleményeztetésével, pedagógiai tájékoztatással; teljeskörűen ellátja a Magyarországi Református Egyház köznevelési intézményeiben a pedagógiai szakmai szolgáltatásokat országos református mesterpedagógus névjegyzéket állít össze szakértőkből, megjelölve a református köznevelési intézményrendszerben ellátandó feladatokat;

Református köznevelési törvény (4) szaktanácsadó hálózatot működtet, segíti a pedagógus életpályamodell alkalmazását, jogszabály szerint részt vesz az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzésben és a pedagógusok minősítésében; Vhu. 3.§ (1)A Pedagógiai Intézet szakmai szolgáltató szervezet. Szaktanácsadói hálózatot tart fenn. A szaktanácsadói látogatásokat a kerületi oktatási bizottság vagy oktatási iroda vezetőjével egyeztetetten kell összeállítani, de kérhetik az intézmények vezetői, fenntartó testületei is. (2) A szaktanácsadói jelentés egy-egy példányát meg kell küldeni a fenntartónak, az oktatási bizottság és/vagy oktatási iroda, illetve az intézmény vezetőjének.

Református szaktanácsadói rendszer jelentősége

Református intézményhálózat 59   óvoda 105 általános iskola 33 gimnázium 16 szakközépiskola 8 szakiskola 19 művészeti alapiskola 9 gyógypedagógiai intézmény 22 kollégium (diákotthon) 4 szakszolgálat 1 szakmai szolgáltató Összesen 276 köznevelési feladat 161 köznevelési intézmény 102 fenntartó

Növendékek Óvodás 5196 Általános iskolás 26897 Gimnazista 10458 Szakközépiskolás 3119 Szakiskolás 1022 Kollégista 1642 AMI növendék 3934 Korai fejlesztés 77 Fejlesztő felkészítés 96 ÖSSZESEN 52.441

Pedagógusok Óvodapedagógus 429 Tanító 1018 Tanár 2379 AMI tanár 148 Szakképző pedagógus 146 Kollégiumi nevelő 104 Pedagógiai szakszolgálati szakértő 7 Gyógypedagógus 100 ÖSSZESEN: 4331

Óvodák

Általános iskolák

Szakiskolák

Szakközépiskolák

Gimnáziumok

Diákotthonok

Művészeti iskolák

Református szaktanácsadás rendszere MUNKA-TÁRSAK SZAK-ÉRTŐK Országos szakmai irányítás Fenntartói irányítás

Személyre szabott, egyéni szaktanácsadás A feladat… Személyre szabott, egyéni szaktanácsadás Intézményi célok Országos irányelvek Fenntartói elvárások

Kapacitás szempontok, kérdések Szakértés vagy szaktanácsadás? Területi elv Intézménytípus Iskolafok Tantárgyi struktúra Gyakoriság?

RPI-szaktanácsadóink Középiskola: Márkus Gábor Általános iskola – felső tagozat: Bánné Mészáros Anikó, Szontagh Pál Általános iskola – alsó tagozat: Kelemen Gabriella Óvoda: Szabadi Edit Internátusok: Gyöngyösiné Révész Andrea

Amire vigyázzunk…

Köszönöm a figyelmet! Szontagh Pál pedagógiai szakértő igazgató Református Pedagógiai Intézet szontagh.pal@reformatus.hu

RPI-KM (Katechetikai Munkacsoport)

Hogyan kerül a katechézis az RPI-be? Csizma az asztalon? Hogyan kerül a katechézis az RPI-be? MRE belső törvényei alapján az RPI-nek mindig része volt a hittanoktatás segítése. 2007/II. Tv. (A ref. hittanoktatásról) Zs.- 243/2012.11.16. Zs.-244/2012.11.16.

Feladatellátási terület MRE Oktatási Intézményei MRE egyházközségei Más felekezet ált. Közel 1200 fenntartott egyházi isk. Egyházközség hittanoktatása

2013-ig a katechézis színterei Kötelező részvétel Egyházi iskola épületeiben Fakultatív Gyülekezeti helységben vagy állami iskolában Egyház- község

2013. szept. 1. után Egyházi iskola Kötelező részvétel Órarendben Választás alapján kötelező Iskola területén Kötelező részvétel Egyházi iskola épületeiben Fakultatív részvétel Gyülekezet vagy állami iskola termeiben Egyház- község Egyházi iskola Erkölcstan helyett Választható Hit- és erkölcstan

RPI, katechetikai feladatok 2007/II. Tv. Alapján (17.§.) Tantervek, tankönyvek és oktatási segédanyagok kiadásával és véleményezésével segíti a hittanoktatás tartalmi munkáját; Az illetékes állami szervvel együttműködve közreműködik a református hit- és erkölcstan tantárgy emelt szintű érettségi vizsga szakmai előkészítésében; a hittanoktatás tartalmi fejlesztését segítő szaktanácsadók alkalmazásával országos szaktanácsadói hálózatot működtet; gondozza az Országos Református Szakértői Névjegyzék részeként a hittanoktatás tantárgyi szakértőinek listáját; szakmailag segíti az egyházkerületi és/vagy egyházmegyei katechetikai megbízottak munkáját; továbbképzési programokat és egyéb országos rendezvényeket szervez;

Ellátandó feladatok formái Taneszközfejlesztés. Szakmai háttéranyagok készítése (pl. helyi tantervi minták, tanmenet minták, stb.) Szakmai koordinációs munka (pl. elsődleges lektorálás, munkacsoportok szakmai munkaanyagainak elkészítése, stb.) Képzések, rendezvények, regionálisan meghívható előadások Adminisztrációs háttérmunkák Tájékoztatás, szaktanácsadás

Ellátott/fejlesztés alatt lévő feladatok Szaktanácsadás. Tantárgygondozás. Tanterv, és taneszköz fejlesztés. Pedagógiai tájékoztatás Tanügy-igazgatási szolg. Ped. Képzésének, önképzésének segítése Hit- és erkölcstan tankönyvlista gondozása Szakmai anyagok készítése MRE Zsinat számára Hit- és erkölcstan érettségi gondozása Pedagógiai értékelés Szaktanácsadói hálózat létrehozása és működtetése Mesterpedagógusi és szakértői hálózat működtetése

Jelenlegi helyzet Munkatársak: 3 státusz ( 4 munkatárs) Fő hangsúly: Hit- és erkölcstan taneszköz fejlesztés. Digitális taneszköz fejlesztés Élménypedagógiai, IKT és egyéb módszertani képzések, szakmai napok Hittanoktató, vallástanár értékelési rendszer megalapozása, kidolgozása, Hittanoktatói, vallástanári szaktanácsadói hálózat kialakítása

Hit- és erkölcstan taneszközök Általános iskolai tanterv (2012) Középiskolai tanterv (2012) Új tankönyvek, 2013-tól

Hittankönyv ellátás rendszere Megrendelő, finanszírozó MRE KK Nyomdai és terjesztési munkák RPI Tankönyv szakmai feladatok Hittankönyv ellátás rendszere

Köszönöm a figyelmet! Dr. Jakab-Szászi Andrea pedagógiai szakértő katechetikai igazgatóhelyettes Református Pedagógiai Intézet szaszi.andrea@reformatus.hu 30/961-8674