TEMAK 5 Fejezet Szalontai Emese SPMK 2. Tartalom PEPPERIDGE FARM keksztermekek temai A temak felhasznalasa prototipusokent A temak ismetlese es modernizalasa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

Turisztikai szuksegletek
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
(3) Termékpolitika elemzése
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Forrás: Infografika Forrás:
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
A nemzetközi üzleti élet etikája
Az Audi Hungaria elvárásai és részvétele a magyar regionális repülőterek fejlesztésében Chicfarm Green Manifesto: -Do you have a farm in your house? -Can.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Populáció növekedés október 1.
Tanszéki konzulens: Horváth Ákos Készítette: Kóródi Norbert.
A vállalkozások környezete
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Samuel P. Huntington Civilizációk összecsapása
A külső környezet elemzése
(3) Termékpolitika: Márkázás
Lous Comfort Tiffany ( ) Tiffany amerikai művész és ipari tervező, aki jól ismert műveit üveggel társítja. Az Art Nouveau (Új művészet) mozgalom.
Közös kinézet Mester oldal, témák, skin-ek, css Webalkalkalmazás fejlesztése ASP.NET-ben Krizsán Zoltán.
A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
A Szilícium-völgy sikerének titka
Kliensoldali Programozás
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
SZEMÉLYZETI MARKETING
Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
7. Előadás Termék stratégia
Kurt Wenner, a világ kevés utcafestőinek egyike eredeti festményeit élőben, közönség előtt készíti. Gazdagon díszített, kézzel festett pasztellképein klasszikus.
Vállalati arculat.
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Bátyai Krisztián NetAcademia Oktatóközpont oktató, fejlesztő MCT, MCPD
A diákat készítette: Matthew Will
Bauer-Berács: Marketing, 5. fejezet 1 Piacok megismerése l Kultúrális trendek begubódzkodás, kis-luxus l A kereslet hosszú távú alakulása fogyasztási szerkezet.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
Csak olvasd el… Angol szöveg, magyar fordítással.
Automatikus dokumentum- feldolgozó megoldások
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Szegmentáció & pozicionálás.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A NEVELÉS CÉLJA. Emil Durkheim: A homo duplex modell szerint az embernek két oldala az individuális, önző biológiai, továbbá az erkölcsi értékekre fogékony.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
A határtérség.
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Értékek.
Kérdések a második zh-hoz
Vízi Közmű és Környezetmérnöki Tanszék
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

TEMAK 5 Fejezet Szalontai Emese SPMK 2

Tartalom PEPPERIDGE FARM keksztermekek temai A temak felhasznalasa prototipusokent A temak ismetlese es modernizalasa A temak letrehozasa esztetika segitsegevel A tema kivalasztasa a szervezet ellemzese altal A tema kivalasztasa a fogyasztok ellemzese altal A tema kivalasztasa a versenytarsak ellemzese altal Gazdag Tematika lehetosegek A temak feldolgozasa az esztetikaban Strategiai problemak a temavalasztas koreben

PEPPERIDGE FARM keksztermekek temai 1. “ Distinct Collection ” ( Europai termekvonal - egyedi gyujtemeny) Lido, Geneva, Bordeaux, Milano, Bruxelles Valtozatai: Orange Milano, Mint Milano, Milk chocolate Milano A csomagolas kulonbozik, a jellegzetes videk terkepet abrazolja 2. “Old Fashioned “ ( hagyomanyok, biztonsag, jolet, otthon ) Cukor, cacao es dio, zabpehely,erdei mogyoro, 3. “ American Collection “( jellegzetes foldrajzi,turisztikai vagy tortenelmi videkek ) Sausalito, Nantucket, Chesapeake, Santa Fe, Tahoe 4. Uj kollekcio Keves zsirtartalmu puha kekszek

A temak felhasznalasa prototipusokent Prototipus = egy hipotetikus forma, a legjellemzobb bemutatasa egy termekosztalynak Pelda: General Mills Inc. –Betty Crocker 1936 ban volt eloszor bemutatva Uncle Ben, Mary Kay (Mary Kay Cosmetics),Bill Gates, Donald Trump, Sir Thomas Lipton O. J. Simpson ( Hertz Rent - a – Car)- valos szemelyek hasznalasanak hatranya

A temak ismetlese es modernizalasa Lancreakcio : egy konceptus hasznalasa sorran felidezodik a fogyaszto emlekezeteben a hozzatarsult termek Pelda: Az Absolut vodka termekeket tarsitsak az uveg formajahoz, a tiszta alkoholal, citrommal, mas vodka markakkal (Smirnoff- amerikai vodka) … A Coca – Cola tarsitja termeket a szorakozassal es altalanos jolettel

A temak letrehozasa esztetika segitsegevel A szervezet vagy marka jellegzetessegeinek ellemzese (belso -kulso marketing kornyezet – a szervezet, fogyasztok, versenytarsak) Gazdag tematikai tartalom keresese (vallas, politika, tortenelem, divat ) A tema befoglalasa a szervezet nevebe, simbolumaiba, sloganjaiba, conceptusaiba

A tema kivalasztasa a szervezet ellemzese altal 1. A szervezet celjai, kilatasai, kuldetesei, es strategiai Ford 2000 – “ Quality is job 1 “ Archer Daniels Midland - “Supermarket to the world “ 2. A szervezet kepessegei Kultura, hirnev, befektetett toke, termekenyseg, a szemelyzet erkolcsisegge, informacios rendszer, menedzsment, kutatasi- fejlesztesi kepesseg, a szervezet felepitese, ertelmi tulajdonjog, marketing, eladasok, innovacio Problemas tokek : - Az Apple Computer “user – friendly“ temajat hamar lemasolta es atvette a Microsoft Windows 3. A szervezet tradicioi, szokasai Mercedes – Benz – “ Next generation E –Class “, a z 1930 –ig gyartott es az uj modelek tarsitasa ugyanazon a reklamlapon

4. A szervezet es a marka szemelyisege Egy marka leirhato : Demografiai tenyezok altal (kor, tarsadalmi osztaly) Eletstilus szerint (tevekenyseg, erdeklodes, allaspont ) Emberi tulajdonsagok (kedves, extrovertalt ) A fogyasztok a kovetkezo szemelyisseg jellemet eszlelnek egy vallalaton belul : Oszintesseg (Campbell, Hallmark, Kodak) Lelkesedes ( Porsche, Absolut, Benetton) Versenyszellem ( American Express, CNN. IBM) Udvariassag ( Lexus, Mercedes, Revlon ) Eleterosseg ( Levi’s, Marlboro, Nike )

5. Ertekek Hatekonysag ( kis meretu autok ) Jatekos karakter (Wolkswagen Beetle) Kivalosag (Lexus - “The rentless pursuit of perfection “) Szepseg (Jaguar ) Tarsadalmi helyzet (Rolls –Royce, Cadillac, Mercedes ) Erkolcs ( Volvo) Elismeres (Toyota, Ford ) Szellemiseg (Infiniti )

A tema kivalasztasa a fogyasztok ellemzese altal Demografiai tenyezok (kor, nem, lakhely, szarmazasi hely,..) Pszihologiai jellemvonasok (magatartas, ertekek, szemelyiseg, eletstilus,… ) Pelda: United Colors of Benetton politikailag es esztetikailag sokkolo reklamjai (SIDA betegek, ujszulottek,… )

A tema kivalasztasa a versenytarsak ellemzese altal Egy hasonlo szimbolum, uzenet hasznalasa Pelda: Cola-udito gyartok versenye AT&T es MCI versenye a tavkozles piacan Merrill Lynch “Bullish “ –bika jelkepe Dreyfus “ Rule your Kingdom “- oroszlan jelkepe

Gazdag Tematika lehetosegek Anyagi vilag (Cross iroeszkoz gyarto ceg a lapislazuli –kek arany kovet hasznalja) Filozofiai es pszihologiai konceptusok ( Swissair “ Time is everything” Vallas, politika, tortenelem (Hebrew National husfelfolgozo ceg hot-dog reklamja, segitseget ker egy felsobbrendu hatosagtol ) Muveszet (Sabena Airlines - Bruxelles kaposzta es Big Apple, New York ) Divat es nepkultura

A temak feldolgozasa az esztetikaban 1. A tema mind a vallalat vagy marka neve A nev legyen: rovid, emlekezetes, lenyegretoro, szuggesztiv, konnyen leirhato es kiejtheto Pelda : Skin so Soft –Avon, Stainmaster- Dupont, Poison- Christian Dior, Obsession- Calvin Klein Ellenpelda: Haagen-Dazs fagylaltot gyarto vallalat

2. A tema mind szimbolum A szimbolumok masolhatoak (Orosz,Kinai, Indoneziai szivargyarto cegek hasznaljak reklamjaikban a cowboy jelkepet, az Amerikai zaszlot, A Szabadsag Szobort vagy amerikai elnokok arckepet ) A marka felismereset kedvezzi (Singapore girl,La Chemise Lacoste – Crocodile Garments) 3. A tema mind elmeletsor, elbeszeles, tortenet Walt Disney felepitese Starbucks kavezok gondosan kivalasztott hatter zeneje

4. A tema mind szlogan es zene “I can’t believe it’s not butter “- Unilever margarin “You’ ve got a lot to live and Pepsi’s got a lot to give” “Uncola” -7 UP “Aren’t you glad you use Dial ?” –dezodor 5. A tema mind konceptus “Fine Art of Microsurgery “( balettanc )-Carl Zeiss orvosi keszulekeket gyarto ceg,

Strategiai problemak a temavalasztas koreben 1. A temak szama (1 vagy tobb) Xerox Corporation- “ The Document Company”, egy osszegzo tema McGraw –Hill Inc, 3 tema( marka valtozatossag –gazdagsag, traditionalis szellemi vezeto; komplex- dinamikus –globalis technologia) 2. Diverzificacio es egyedi marketingstrategiak Coca- Cola egy tema hasznalasa ( sport, szorakozas) Fanta kulonbozo tema hasznalasa (Csendes –ocean videken rajzfilm figura, Latin- Amerikaban a Fanta Ember, Europaban Elefanta )

3. Szobeli es vizualis informaciok osszeillesztese Egy reklam osszetevoi: Vizualis informacio: kep, rajz, grafikus abra Cim Szobeli informacio reszletezve a reklam kereten belul Egy logo a vallalat nevevel es vizualis szimbolummaval Egy szlogan

4. A temak felhasznalasa vagy elvetese Kultura: egy tema elavulhat idoben “ All my men wear English Leather” -English Leather “ Gentlemen prefer Hanes”- Hanes Vallalat : ha megvaltoznak a ceg celjai,kilatasai, … General Electric –GE Fogyasztok : eletstilus valtozasa Kentucky Fried Chicken – KFC Burger King – BK Sugar Pops – Corn pops Versenytarsak : “ Feel the Hyatt touch” – “Discover the People with the Hyatt Touch “ AHyatt hotel lanc megvaltoztatta szloganjat amikor mas vallalatok is ugyanazt a luxkondiciokat kinaltak klienseiknek, veszitven igy a exclusivismusbol

Forras: Estetica in marketing ( Bernd Schmitt, Alex Simonson) KOSZONOM FIGYELMUKET !!!