A megújult OKJ és ami ebből következik A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Modláné Görgényi ildikó Főigazgató Budapest Június 30.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS
OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál.
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A szakképzés helyzete a gáziparban Konferencia DUNAGÁZ Gázipari Oktatási és Minősítő Zrt.  : 2511 Dorog, Bécsi u. 1/a. Pf: 16  : 33/ ,
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
A SZERKEZETLAKATOS SZVK ÉRTELMEZÉSE
OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.
Országos Képzési Jegyzék 2006.
Gubicza Zsanett képzési referens Budapest,
Nemzeti Fejlesztési Terv Programban
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Keresletvezérelt szakképzés
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Szakmai- és vizsgakövetelmények a vizsgáztatás az új OKJ alapján
AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
1 Az RFKB működésének tapasztalatai Németh Zsolt Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szakképzési vezető Miskolc, július 15.
Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés aktuális kérdései
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
Modularizáció és közös tantervi rendszer kialakítása Bikal, február 11. Sári lajos Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Az RFKB szerepe a szakképzésben Bihall Tamás Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnök Észak-magyarországi RFKB társelnök Balassagyarmat,
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A kompetencia alapú, moduláris szakképzési szerkezet
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Informatikai Szakképzési Portál
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Szakmai és vizsgakövetelmények - vizsgáztatás az új OKJ alapján KORREFERÁTUM Schindler Rózsa
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.

A képzett szakemberekért Hogyan szolgálja a modulrendszerű képzés a gyorsan változó kötött pályás piaci igényeket? Kiszter István osztályvezető június.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Innovációk a szakképzésben OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
OKJ Szakmai- és vizsgakövetelmények. Szakképesítések modularizációja AB C
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
és ami ebből következik moduláris szakképzési szerkezet
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
A szakképzés tartalmának, szerkezetének és módszertanának változása,
Előadás másolata:

A megújult OKJ és ami ebből következik A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák

Szakképesítések modularizációja AB C

Kompetencia- profil Tulajdonságprofil Összegző bejegyzések kategóriánként Feladatprofil 1. feladat 2. feladat 3. feladat 4. feladat 5. feladat 6. feladat 7. feladat 8. feladat 9. feladat 10. feladat 11. feladat 12. feladat

Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése Részleges átfedés

Halmaz – részhalmaz kapcsolat Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése

Moduláris képzés bevezetése szeptember 1.

Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés követelménymoduljai Géplakatos szakképesítés követelménymoduljai Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés elágazásai Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés rész-szakképesítései Géplakatos szakképesítés Gépbeállító rész-szakképesítés

Központi programok

Tananyagmodulok jellemzői Tananyagmodul – tananyagegység Követelménymodulhoz nem minden esetben rendelhető! Célja – tulajdonságprofil Tanulói munkaforma – feladatprofil Időszükséglete – teljes képzési idő (<) Elméleti, gyakorlati, elméletigényes gyakorlati – elmélet-gyakorlat aránya

A követelménymodulok és a tananyagmodulok kapcsolata F T Feladatprofil 1. Tulajdonságprofil 1. Követelménymodul 1. F T T F T F Követelménymodul 2. Követelménymodul 3. Követelménymodul 4. Feladatok Tulajdonságok KompetenciaprofilKövetelményekKépzési program C TM Cél 1. Tanulói munkaforma 1. Tananyagmodul 1. C TM C C C C Tananyagmodul 2. Tananyagmodul 3. Tananyagmodul 4. Tananyagmodul 5. Tananyagmodul 6. F T F T F T F T C C C C C C TM ? maximális képzési idő ~15% szabad

Követelménymodulok 0220 A moduláris központi program felépítése félév 2. félév3. félév4. félév képzési idő heti óraszám központi programban meghatározott időkeret helyi programban meghatározott időkeret A központi programban nem szereplő tananyagmodulok felvételére és/vagy a KP-ban meghatározott tananyagmodulok időkeretének növelésére használandó

A szakmai vizsgák

Szakmai vizsga Írásbeli vizsgarész Gyakorlati vizsgarész Szóbeli vizsgarész 1. gyakorlati tantárgy A írásbeli tantárgy C írásbeli tantárgy D írásbeli tantárgy 2. gyakorlati tantárgy A szóbeli tantárgy B szóbeli tantárgy E szóbeli tantárgy Szakmai elmélet Szakmai gyakorlat

Szakmai vizsga 1. vizsgarész 2. vizsga- rész 3. vizsgarész 4. vizsga- rész

2. fealadat1. fealadat 1. követelménymodul 4. követel- mény- modul 3. követelmény- modul 2. követel- mény- modul Gyakorlati vizsgatevékenység Írásbeli vizsgatevékenység Szóbeli vizsgatevékenység Írásbeli vizsga- tevékenység Szóbeli vizsga- tevékenység Gyakorlati vizsgatevékenység Interaktív vizsgatevékenység 1. vizsgarész2. vizsga- rész feladata 4. vizsga- rész feladata 3. vizsgarész 1. feladat 2. feladat3. feladat 1. követelménymodul 4. követel- mény- modul 3. követelmény- modul 2. követel- mény- modul

Lehetőségek - felelősségek Foglalkoztatottak: fő Ebből: középfokú szakképzettséggel rendelkező: fő felsőfokú szakképzettséggel rendelkező: fő szakképzetlen: fő (KSH I-IV. negyedéves adatok)

Köszönöm a figyelmet NAGY LÁSZLÓ