Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Bemutató óra és megbeszélés ECML Kontaktpont október 4.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Angol nyelvi kompetencia
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Nyelvtanárok szemléletbeli paradigmaváltása Győr, október.26 Rusznak Karolina Dr. Végvári Valentyina PTE BTK Szláv Filológia Tanszék Pécsi Orosz.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) (Wonder) Mit tanultam?
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
 Programs in particular areas of lifelong learning (e.g. language teaching) Dr. László HÁRY.
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
EÖTVÖS JÓZSEF ISKOLAALAPÍTVÁNY SZAKKÖZÉPISKOLÁJA BÉKÉSCSABA.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Szakmódszertan: eszköztár vagy teória? A kísérleti irodalomkönyvek tanuláselméleti és irodalomtudományi kontextusáról.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
Általános iskolai német sorozatok
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Sartori & berger Készítette: Lobár Henriett
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
5. Tétel – A Life Long Learning
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna

Miért van szükség a megújulásra? A használható nyelvtudás számos területen a munkahely megszerzésének és megtartásának feltételévé vált. A mindennapi életben is egyre gyakrabban van szükség rá. A lakosság többsége az intézményes oktatástól várja az idegen nyelv megtanítását.

Az idegennyelv-oktatás legfőbb célja a tanulók idegen nyelvi kommunikatív kompetenciájának megalapozása és folyamatos fejlesztése.

évfolyam életkor óraszám téma év 20 óra Te és én 10 óra A répa – mese év 20 óra Te és én 10 óra A három kismalac - mese

évfolyam életkor szint modul sz. modul típusa év A1- 10 Mesemondóka A1 Kreatív kommunikáció Projekt év A1- 10 Mesemondóka A1 Kreatív kommunikáció A1+ Projekt év A1 10 Mesemondóka A1+ Kreatív kommunikáció Projekt év A1 10 Kreatív kommunikáció A1+ Projekt A2 Internet a nyelvórán év A1+ 10 Kreatív kommunikáció A2 Projekt Internet a nyelvórán

szituációs játék

pármunka

csoportmunka

dal, játék

Rendkívül fontos a jó tankönyv kiválasztása

évfolyamTe és énMese- mondóka Kreatív kommunikáció ProjektInternet a nyelvórán 1-2. XX 3. XX 4. XXX 5. XXX 6. XXX 7. XXX 8. XXX Modultípusok

MesemondókaProjekt

évfolyam életkor szint modul sz. modul típusa év A1- 10 Mesemondóka A1 Kreatív kommunikáció Projekt év A1- 10 Mesemondóka A1 Kreatív kommunikáció A1+ Projekt év A1 10 Mesemondóka A1+ Kreatív kommunikáció Projekt év A1 10 Kreatív kommunikáció A1+ Projekt A2 Internet a nyelvórán év A1+ 10 Kreatív kommunikáció A2 Projekt Internet a nyelvórán

A2 Megért olyan mondatokat és gyakrabban használt kifejezéseket, amelyek az őt közvetlenül érintő területekhez kapcsolódnak (pl. nagyon alapvető személyes és családdal kapcsolatos információk, vásárlás, helyismeret, állás). Az egyszerű és rutinszerű nyelvi helyzetekben tud kommunikálni úgy, hogy egyszerű és direkt módon információkat cserél családi vagy mindennapi dolgokról. Le tudja írni nagyon egyszerű formában a viszonyulását valamihez a közvetlen környezetében és olyan területeken, amelyek a legalapvetőbb szükségleteket érintik. A1 Megérti és használja a gyakoribb mindennapi kifejezéseket és a nagyon alapvető fordulatokat, amelyeknek célja a mindennapi szükségletek konkrét kielégítése. Be tud mutatkozni, és be tud mutatni másokat, meg tud válaszolni és fel tud tenni olyan kérdéseket, amelyek személyes jellegűek (pl. hogy hol lakik), amelyek olyan emberekre vonatkoznak, akiket ismer, vagy olyan dolgokra, amelyekkel rendelkezik. Képes nagyon egyszerű interakcióra, amennyiben a másik személy lassan és világosan beszél és segítőkész.

Az idegen nyelvi fejlesztés célja Kedvező attitűd és motiváció kialakítása és fenntartása. Hatékony nyelvtanulási stratégiák használata. A beszédértés és beszédkészség kiemelt fejlesztése. Az A1 vagy A2 szint elérése 8. évf. végére.