Miért jó az, ha tudjuk hogy mit tudunk? A hallgatók tudásszintjének mérése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Advertisements

Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Célcsoportok és marketing
Egy kisvállakozás dinamikus weboldalának fejlesztése: tervezés, problémák, megoldások Szilágyi Gábor.
Köszöntés Download von Funny-Powerpoints.de
Ez nagyon ritka egy lótól. Házi kivitel Ortopédia.
Képességszintek.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Vizsgalapok oktatói kezelése Készítette: Fekete Tamás.
EMLÉKEZÉS.
Környezetpszichológia III.
Kognitív megközelítések
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
12. Óra Háttértárak.
 A kongresszusi részvételt a Janssen Cilag Kft támogatja.
Neumann elvek.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
A kognitív önszabályozás perspektívája
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
1 1 1.
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Gondolkodás, intelligencia
Agyi lebenyek normális funkciói, lebenysérülések tünettana
Az emberi tanulás.
A kommunikáció Az emlékezet
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Emlékezés, tanulás, felejtés, butulás
Miben hasonlítanak egymásra a mai és az ötvenes évek számítógépei? Takács Béla Melyek a közös tulajdonságaik ?
A szomatikus marker feltevés
Mentalizáció Kreitz Viola Life –Ontological- Coach képzés I. félév záródolgozata.
Az idegrendszer felépítése és működése
Skizofrénia.
Bevezetés a pszichológiába
Társas megismerés Automatikus gondolkodás – nem tudatos, nem szándékolt, akaratlan és különösebb erőfeszítés nélküli (2Kor. 4.18) Sémák – mentális struktúrák,
A három agy elmélet Biblikus értelmezése
Az emberi magatartást kialakító tényezők
Praxis-elméletek a szociális munkában Avagy: mi a kurzus értelme és aktualitása?
Weblapkészítési tudnivalók Pék Ágnes © Hogyan lehet weboldalt létrehozni? Lehet kész sablonokat használni Lehet önállóan előállítani.
Weblapkészítési tudnivalók Pék Ágnes © Hogyan lehet weboldalt létrehozni? Lehet kész sablonokat használni Lehet önállóan előállítani.
Baba Etológia.
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Egyéni állapot, válasz a külvilág változásaira
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Pillanatok Download von Funny-Powerpoints.de
2. Korlátozott racionalitás elmélete
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Tudatosság, kogníció, érzelmek
Információ ... Számítógép: Információ:
III. CENTRIFUGÁLIS MŰKÖDÉSEK ZAVARAI összeállította: Pék Győző.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A KOGNITIVIZMUS HATÁSA A SZEMÉLYISÉG TANULMÁNYOZÁSÁRA.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Avagy újabb gyöngyszem az önismereti tesztek palettáján.
Mechatronikus szemmel nézve Bozsik Márton - NIUAJF
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A BKF tudástranszfer modellje a
Élet a születés előtt? Testünk emlékei
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
Bev. Pszi 3 Illés Anikó.
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Tanulás és emlékezet 5. előadás.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Előadás másolata:

Miért jó az, ha tudjuk hogy mit tudunk? A hallgatók tudásszintjének mérése

Hétköznapi tapasztalatok Felejtés - emlékezés Viselkedési sablonok Érzelmek és gondolatok Álmok (a megálmodott eredmény, tudatalatti) Elszólás (  tudatalatti) Gondolkodás Szuperképességek (  tudattalan)

Érzelmek – érzelmi elme Külső hatás: jön felém egy bika Érzelem – memória (amygdala) Félelem, pánik Érzelmi emlék Hasonló külső hatás a racionális mérlegelés előtt előhívja az érzelmi memóriában tárolt érzelmet. Később lehetőség van a gondolkodással való „egyeztetésre”. Asszociációs jellegű, gyors, kategórikus, születéskor készen van. (csecsemők!)

Amygdala: az érzelemmemória helye Hippocampus: A tények és ismeretek tárhelye (hosszú távú memória)

A gondolkodó elme A működés alapja a sémák létrehozása 12 U=12 V A sok elem összekapcsolásával létrejön egy séma, amit önálló névvel elteszek a ténymemóriába: „Áramkör”

Hogyan gondolkodunk? Az érzékszervek által közvetített tényeket összevetjük a meglévő sémákkal, és annak megfelelően döntünk. (Kutya-e vagy nem, ami közeledik? Youtube- pók kutya) Szükség esetén a sémák módosulhatnak  ez hosszabb időt igényelhet, és erőfeszítés szükséges hozzá A sémák prediktíven is működnek: az látjuk, amit képesek vagyunk beemelni a sémák közé Agykéreg, prefrontális lebeny A már használt sémák döntően befolyásolják a megismerési folyamatot.

Cognitive Load Theory Érzékszervi memória Munkamemó ria: max 8 független elem, aminek éppen tudatában vagyok Hosszútávú memória: tudatalatti, éppen most nem vagyok tudatában, de előhívható: A Sémák helye Tudattalan: „rendes” tudatállapotban nem hozzáférhető Nem figyeltem rá, automatikus felvétel