Projekt eredményeinek disszeminációja – 10. fejlesztési elem ÁROP- 1.A.5- 2013 „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL Tervezett üzemidő lejártát követő üzemeltetés engedélyezése Dr. Rónaky József főigazgató.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Szervezetfejlesztési Program
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
Dr. Molnár Ildikó Címzetes főjegyző Március 12.
Értékelemzés „ Jót s jól! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted Szánts és vess, és hagyjad másoknak az áldozatot. „ (Kazinczy Ferenc :Tövisek és virágok)
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
HELYI VIDÉKFEJLESZTÉSI STRATÉGIA FELÜLVIZSGÁLATA 2013.
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Erdészeti átruházott feladatok 2013 Ali Tamás Gábor február.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Éves tervezés a magyar bankszektorban
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
Felügyelési tapasztalatok Konzultáció könyvvizsgálóknak Fülöp Tamás Pénztárak felügyeleti főosztálya.
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Szakmai műhelykonferencia Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP RÉTSÁG.
NVT AKG kötelező képzés 2006 FVM Képzési és Szaktanácsadási Intézet 1.Modul: 1.Modul: Általános kérdések, jogszabályok, eljárásrend Lukács-Lőrincz Rita.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 4. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Projekt eredményeinek disszeminációja – Általános projektbemutató ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 3. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
2014. november Rendek Tímea
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
ÁROP-1.A.2. A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése című pályázatban vállalt és megvalósított intézkedések felülvizsgálata ( ÁROP-1.A
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
A tervezési munka előkészítése és folyamata
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Kiskőrös Város Polgármesteri Hivatalának Szervezetfejlesztése 4Sales Systems Államreform Operatív Program (ÁROP) 1.2.A.
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
Belügyminisztérium Önkormányzati Koordinációs Iroda ÁROP „Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése”
ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi. ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Minisztériumok, központi közigazgatás
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
2017. július 5..
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Megjelent a végrehajtási rendelet!
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

Projekt eredményeinek disszeminációja – 10. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára” Dunaújváros2014. szeptember 15.

2 Tartalomjegyzék A fejlesztési elem célja és a fejlesztés tárgya21 1. Költségvetési és likviditás tervezés93 Alkalmazott módszertan52 2. Intézmények felújítási igényeinek tervezése Közterület-foglalási engedélyek kiadása175

3 10. számú fejlesztési elem definíciója Az önkormányzati feladatok átalakítása által érintett szakmai és támogató folyamatok felülvizsgálata, újraszervezése, a kapcsolódó szervezeti szabályzatok felülvizsgálata. Három kiválasztott folyamat/terület/szolgáltatás átszervezése, optimalizálása. A fejlesztés alapja Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata által július 24-én elkészített SZAKMAI KONCEPCIÓ

4 Fejlesztési folyamatok/területek Intézmények felújítási igényeinek tervezése Költségvetési és likviditás tervezés Közterület foglalási engedélyek kiadása A június 5.-én megtartott előkészítő megbeszélés keretében az Önkormányzat vezetése meghatározta a Program 10. sz. fejlesztési elemének keretében fejlesztendő területeket/folyamatokat.

5 Tartalomjegyzék A fejlesztési elem célja és a fejlesztés tárgya21 1. Költségvetési és likviditás tervezés93 Alkalmazott módszertan52 2. Intézmények felújítási igényeinek tervezése Közterület-foglalási engedélyek kiadása175

6 Alkalmazandó fejlesztési módszertan

7

8

9 Tartalomjegyzék Előzmények – a Projekt rövid bemutatása21 1. Költségvetési és likviditás tervezés93 A fejlesztés célja és lebonyolítása52 2. Intézmények felújítási igényeinek tervezése Közterület-foglalási engedélyek kiadása175

10 A fejlesztés célja A költségvetési tervezés felülvizsgálata a szükséges informatikai támogatás használatát feltételezve:  a tervezés folyamatának újratervezése az informatikai rendszer támogatásának figyelembe vételével,  költségvetési tervezés pontosságának javítása,  kommunikáció javítása,  felelősségi és hatáskörök újragondolása

11 Azonosított problémák és fejlesztési javaslatok ProblémaFejlesztési javaslat 4. Szakosztályi ügyintézők leterheltsége 10. Elfogadás hiánya az osztályok, intézmények részéről M1: Költségvetés tervezés fontosságának tudatosítása a vezetők körében, szemléletváltás szükséges M2: Költségvetés tervezési időszakban minden érintett osztályról 1-1 ember delegálása csak erre a feladatra 7. Nem megfelelő kompetencia és kapacitáshiány (értelmezési nehézségek és eltérések) 2. Információ hiány a költségvetési struktúra elkészítéséhez M3: Költségvetés tervezési nyitó megbeszélés tartása M4: Közös költségvetés tervezési képzések az ügyintézőknek: a költségvetési tábla kitöltéséről, struktúrájáról, ezáltal a hibák kiküszöbölése, ezáltal a munka gyorsítása 10. Elfogadás hiánya az osztályok, intézmények részéről 11. Teljeskörű egyeztetés hiánya M5: Költségvetési koncepció átdolgozása során tájékoztatás / egyeztetés az érintett osztályokkal / intézményekkel

12 Azonosított problémák és fejlesztési javaslatok ProblémaFejlesztési javaslat 6. Hatásvizsgálat hiánya az egyedi módosítási igényeknél M6: Benchmarking előírása az átmeneti gazdálkodási rendeletben, az olyan előterjesztésekhez, ahol a fedezet nem egyértelmű, vagy a költségvetés tervezési szakaszában merül fel többlet igényként 5. Hiányos, pontatlan, eltérő szerkezetű adatszolgáltatás 8. Eltérő táblázatkezelő programok használata 9. Figyelmetlenség miatti adathiba, adatvesztés 13. Kellő mélységű, részletezettségű adatok hiánya a szakosztályoktól M7: Polisz rendszer költségvetés-tervezési moduljának használata 12. Közzétett költségvetési rendelet formátuma nem megfelelő M8: Költségvetési rendelet közzététele karakteres, kereshető pdf formátumban 14. Polisz hiányosságai az előirányzat lebontásához M9: Fejlesztési igények összegyűjtése, egyeztetése a fejlesztőkkel

13 Tartalomjegyzék Előzmények – a Projekt rövid bemutatása21 1. Költségvetési és likviditás tervezés93 A fejlesztés célja és lebonyolítása52 2. Intézmények felújítási igényeinek tervezése Közterület-foglalási engedélyek kiadása175

14 A fejlesztés célja Fejlesztés célja:  az intézmények fejlesztési és felújítási igényei kezeléséhez kapcsolódó problémák kiküszöbölése,  felelősségi és hatáskörök felülvizsgálata Fejlesztésnek nem célja:  fejlesztésre vonatkozó stratégiai döntések vizsgálata,  fejlesztések éves tervezési folyamatának vizsgálata

15 Azonosított problémák, gyökér-okok és megoldási javaslatok ProblémaGyökér-okFejlesztési javaslat 3. Intézményi finanszírozásában karbantartási forráshiány 3.1. Döntéshozók nem megfelelően informáltak az igényekről M1: A költségvetés tervezésében és elfogadásában érintett döntéshozók tájékoztatása az önkormányzati intézmények forrás igényeiről 3.2. Nem megfelelő az intézmény rendelkezésére bocsátott és a visszatartott forrás közötti csoportosítás M2: A források egy részének átcsoportosítása szükséges az Önkormányzattól az önkormányzati intézményekhez, amiből el tudják látni az üzemeltetési és karbantartási feladatokat 3.3. Megszokás, rossz gyakorlat, hogy az intézmények nincsenek bevonva a költségvetés egyeztetésébe M3: Önkormányzati intézmények bevonása a költségvetés egyeztetésébe 1. Kisebb karbantartási, üzemeltetési igények is befutnak az Önkormányzathoz 1.1. Nincs szakember a munka elvégzésére Lásd: M Karbantartás / üzemeltetés fogalmai nem tisztázottak M4: Karbantartás és üzemeltetés fogalmának egyeztetése az önkormányzati intézmények és a Városüzemeltetési és Városfejlesztési Osztály között

16 Azonosított problémák, gyökér-okok és megoldási javaslatok ProblémaGyökér-okFejlesztési javaslat 2. Hivatalon belül túl magasan vannak a döntési hatáskörök 2.1. Elmúlt években magasabb szintre kerültek a döntési hatáskörök a Hivatalon belül M5: Bizonyos jellegű és meghatározott összeghatár alatti munkák esetén a döntéshozatali jogkör kerüljön le az illetékes osztály hatáskörébe (pl. Városüzemeltetési és Városfejlesztési Osztályhoz) 4. Beruházás előkészítésnél az érintettek közötti egyeztetés nem folyamatos 4.1. Közgyűlésre kell vinni, ami ritkán vanLásd: M5 6. Döntés átfutási ideje hosszú 6.1. Bizottság dönt minden szerződésről M6: Ismétlődő, típusszerződéseket formailag legyen elég egyszer véleményeztetni 6.2. Aláírónak nincs helyettese M7: Polgármester delegálja az aláírási jogkört 8. Kivitelezőnél munkatorlódás van 8.1. Sok a párhuzamosan elvégzendő feladat M8: Feladatok előzetes egyeztetése minden érintett intézmény vezetővel, ütemezés tervezése 7. Kivitelezés időpontja nincs az intézményvezetővel időben egyeztetve 7.1. Szerződés tág időintervallumot enged a munka elvégzésére Lásd: M8

17 Tartalomjegyzék Előzmények – a Projekt rövid bemutatása21 Azonosított problémák93 A fejlesztés célja és lebonyolítása52 2. Intézmények felújítási igényeinek tervezése Közterület-foglalási engedélyek kiadása175

18 A fejlesztés célja  a közterület-foglalási engedélyek kiadási folyamatának felülvizsgálata,  közterület-használati díjak beszedési hatékonyságának, arányának javítása,  fizetési hajlandóság javítása

19 Azonosított problémák Probléma leírása 1. Kérelem kitöltése hibás 2. Határozat aláírása elhúzódhat 3. Határozat és számla másolata késve érkezik a pénzügyre, hosszú hivatali út 4. Kérelmező nem fizeti be a számlát 5. Határozat ügyfél általi értelmezése problémás 6. Városüzemeltetési és Városfejlesztési Osztály ügyintézője késve vagy nem értesül az ügyfél általi befizetés elmaradásáról 7. Számlabefizetés ellenőrzése nincs delegálva konkrét osztálynak 8. Számlabefizetés feldolgozása hosszadalmas (kivonat megérkezése + könyvelés) 9. Engedélynek való megfelelés nem ellenőrizhető, mert a kérelmező nincs a helyszínen 10. Ügyintézők leterheltsége miatt előfordulhat, hogy a fizetési felszólítás nem megy ki időben 11. Ügyfél nem veszi át a fizetési felszólítást vagy más okból nem érhető el (pl. megszűnt a vállalat) 12. Végrehajtás költséges és sikertelen

20 Megoldási javaslatok ProblémaGyökér-okFejlesztési javaslat 6. Városüzemeltetési és Városfejlesztési Osztály ügyintézője késve vagy nem értesül az ügyfél általi befizetés elmaradásáról 6.1. Lekérdező funkciót nem ismerik M1: Új pénzügyi programból nem fizetők listája lekérdezési módjának egyeztetése (Pénzügy - Városüzemeltetési Osztály között) 6.2. Szoftver használata nem ismert Lásd: M Pénzügyi Osztály leterhelt M2: Bankkivonatok feldolgozási idejének csökkentési lehetőségeinek vizsgálata (átszervezés, új munkaerő) 4. Kérelmező nem fizeti be a számlát 4.1. A megállapított díj elrettentő M3: Online felületen közérthető módon közzétenni a díjtáblázatot M4: Online felületen közzétenni egy díjkalkulátort M5: A kérelem nyomtatványa mellett papíron átadni a díjtáblázatot M6: Annak vizsgálata, hogy a befizetés a határozat kiadásának feltétele lehet-e M7: Annak vizsgálata, hogy van-e más kényszerítő eszköz a fizetési felszólításon kívül 7. Számlabefizetés ellenőrzése nincs delegálva konkrét osztálynak 7.1. Nem egyértelmű a felelősség M8: Munkaköri leírásban jelenjen meg az ellenőrzés feladata a Városüzemeltetési Osztály ügyintézőjénél 8. Számlabefizetés feldolgozása hosszadalmas (kivonat megérkezése + könyvelés) Lásd: 6.2.Lásd: M2 10. Ügyintézők leterheltsége miatt előfordulhat, hogy a fizetési felszólítás nem megy ki időben Pénzügyi osztály leterhelt M9: Fizetési felszólítás kiküldésének gyorsítása

Köszönjük a figyelmet! Dunaújváros szeptember 15.