Dr. Vajda Viktória Főigazgató Veszprém Megyei Kormányhivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területi államigazgatási szervek
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Rigó Csaba kormánymegbízott Zala Megyei Kormányhivatal .
A járási rendszer megújítása
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Elkülönített állami pénzalapok
Dr. Molnár Ildikó Címzetes főjegyző Március 12.
A TÁMOP /1 projekt működési modelljéről, a megvalósult fejlesztésekről Budapest, november 19.
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
A kormányprogram végrehajtása a területi államigazgatásban
HBMKH Hajdúböszörményi Járási Hivatal
A területi államigazgatás átalakítása
(Igazságügyi Hivatal, főigazgató)
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
A Veszprém megyei Kormányhivatal működésének tapasztalatai
Rigó Csaba kormánymegbízott Zala Megyei Kormányhivatal .
Dr. Csonka Ernő helyettes államtitkár
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Időszerű informatikai kérdések
KORMÁNYABLAK, JÁRÁSI HIVATALOK- ÚJ UTAKON A KÖZIGAZGATÁS
A BÉKÉS MEGYEI KORMÁNYHIVATAL REHABILITÁCIÓS SZAKIGAZGATÁSI SZERVE
Veszprém Megyei Államigazgatási Kollégium Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési munkacsoport évi tevékenységének bemutatása Beitl.
szakmérnök hallgatók számára
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A járási rendszer megújítása
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Készítette: Lángos Enikő osztályvezető
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
gyermek- és ifjúságvédelmi koordinátor
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Beszámoló a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság tevékenységéről (2010. október – május) 1/13.
Ügyintézés az új típusú, második generációs kormányablakban
Civilek szerepe a közigazgatási döntéshozatalban – A roma nemzetiségi önkormányzatok tájékoztatása a járási rendszerek működéséről Bemutató a járási rendszerek.
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
A területi államigazgatás átalakítása
Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal Széles Sándor kormánymegbízott
Kunszentmiklósi Járási Hivatal
A közigazgatás átalakítása „ A Haza üdvére és a köz szolgálatában.” ( Magyary Zoltán)
2009. április 7.. I. A jegyzői tisztség kialakulása és fejlődése a tanácsrendszer létrejöttéig 1. A jegyzői tisztség a kezdetektől 1871-ig 2. A jegyző.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
Kormányhivatal szakigazgatási szervei 1.Szociális és Gyámhivatal 2.Építésügyi Hivatal 3.Igazságügyi Szolgálat 4.Növény-és Talajvédelmi Igazgatóság 5.Erdészeti.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
A járási rendszer megújítása
A Járási Hivatal, ahogy mi látjuk
VÁLTOZÁSOK A HELYI IGAZGATÁS SZERVEZETÉBEN
„Út a munkához”program
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Dr. Vajda Viktória Főigazgató Veszprém Megyei Kormányhivatal A járási hivatalok és kormányablakok kialakításának és működésének, valamint az önkormányzatokkal való együttműködés Veszprém megyei tapasztalatai Dr. Vajda Viktória Főigazgató Veszprém Megyei Kormányhivatal Veszprém, 2014. szeptember 11.

Veszprém megye Közigazgatási terület: 4 464 km2 Lakosság: 359 103 fő Települések száma: 216 db

Járások – Történeti áttekintés 1) A járások számának alakulása a XX. századtól: Trianon előtt 509 járás Trianon után 155 járás 1942-től 264 járás 1950-től 140 járás 1973-1983 97 járás 2013 175 vidéki járás és 23 fővárosi kerületi hivatal 2) A járások számának alakulása a XX. századtól Veszprém megyében: 1950-es megyerendezés előtt 6 járás (B.füredi, Devecseri, Enyingi, Pápai, Veszprémi, Zirci) 1950. március 16-tól 8 járás (Fejérhez: Enyingi; Zalától: Keszthelyi, Sümegi, Tapolcai) 1956-tól 7 járás (Balatonfüredi -> Veszprémi) 1966-tól 6 járás (Sümegi felosztása) 1970-től 5 járás (Zirci felosztása) 1971-től 5 járás (Devecseri járás székhelyének Ajkára helyezése) 1978-tól 1983. december 31-ig 4 járás (Keszthelyi megyeváltás -> Zala) 2013. január 1-től 10 járás (Ajkai, Balatonalmádi, Balatonfüredi, Devecseri, Pápai, Sümegi, Tapolcai, Várpalotai, Veszprémi, Zirci)

Járások, járási hivatalok kialakításának folyamata és alapelvei 2011 nyara: kutatóintézeti tanulmány készült 1299/2011. (IX. 1.) Korm. határozat a járások kialakításáról 2012. jan. 10-29.: Járási koncepció és a járási térképek társadalmi egyeztetése: 757 beérkezett javaslat 2012. június 30.: Járásokkal összefüggő jogszabályok 2012. június 1. – december 31.: Járások fizikai kialakítása 2013. január 1.: Járási hivatalok felállítása A járások kialakítása során figyelembe kellett venni: hogy a székhelytől legtávolabb lévő település lehetőség szerint ne legyen messzebb 30 kilométernél az államigazgatási szervek és a járások illetékességi területének összehangolása egyes nagytérségek sajátosságai, településszerkezeti különbségek a meglévő ügyintézési helyszíneket lehetőség szerint fenn kell tartani

Járások, járási hivatalok kialakításával kapcsolatos feladatok Veszprém megyében felmérés a minisztérium számára (2012. április - augusztus) egyeztetés a polgármesterekkel a járási hivatalok székhelyeiről; kormánymegbízotti bejárás valamennyi helyszínen (2012. augusztus) Kormányablakokkal összefüggő ügyfélszolgálati feladatot ellátó személyek első körös kiválasztása - 2012 szeptember – október - 298 fő részvétele 220 fő „külsős” 78 fő kormányhivatali munkatárs

Járási rendszer újraindulása Veszprém megyében Megállapodás a kormányhivatal és az önkormányzatok között, amelynek megkötését Veszprém megye az ország első három megyéjének egyikeként valósította meg Veszprém megyében 84 megállapodás született, ebből: 72 (86%) egyhangú képviselő-testületi döntéssel 12 (14%) pedig minősített többségi döntéssel 2012. december 18-20. között 302 fő személyi anyagának az átvétele 2012. december 31-ig a folyamatban lévő ügyek átvétele 2013. január 1-jén birtokbavétel 2013. január 1-jén 10 járási hivatal működésének megkezdése 2013. január 31-ig üzemeltetési szerződések megkötése (13 db)

A VEMKH járási hivatalaihoz került köztisztviselői státuszok száma

A VEMKH járási hivatalai részére átadott számítógépek száma életkor szerint

A VEMKH járási hivatalai részére átadott gépjárművek száma életkor szerint

Veszprém megye járásai Járási hivataloknál foglalkoztatottak összlétszáma: 2013. január 1.: 733 fő 2014. szeptember 1.: 731 fő Herend Berhida Balatonfűzfő Járási székhelyek (10 db) Megvalósult kormányablakok (4db) Tervezett kormányablakok (8 db) Települési ügysegéd hálózat (51 db)

JÁRÁSI HIVATAL Járási szakigazgatási szervek Törzshivatal (3 járás) Járási állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatal (5 járás) Hatósági osztály Járási építésügyi hivatal (3 járás) Okmányirodai o. (8 járás) / Kormányablak o. (4 járás) Járási földhivatal (5 járás) Működést támogató osztály (2 járás) Járási gyámhivatal (10 járás) Járási kirendeltség (3 járás) Járási munkaügyi kirendeltség (10 járás) Települési Ügysegéd (51 település) 11 Járási népegészségügyi intézet (4 járás)

Járási hivatalok működésének tapasztalatai Jegyzőnél lévő államigazgatási feladatok egy része (kb. 47 %) járási hivatalok hatósági osztálya, járási gyámhivatal, okmányirodák Megyei és járási szakigazgatási szervek együttműködése Ügyfélforgalom a 10 járási hivatalnál: több mint 620 ezer ügyfél az első évben Változások a járási rendszerben: Illetékességi terület változás: járási földhivatalok (2013. május 31.), járási munkaügyi kirendeltség (2013. július 1.) Ajkai Járási Hivatal Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatala -> Devecser (2013. március) Devecseri Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltség létrejötte (2013. július 1.) Járási helyi védelmi bizottságok

Települési ügysegédi rendszer Induló hálózat: 44 település Jelenlegi hálózat: 51 település A települési ügysegédi rendszer által a megye lakosságának ¾-e lakóhelyén kezdeményezhet ügyintézést a kormányhivatal feladatkörét érintő ügyekben.

Ügyfélbarát szolgáltatások bevezetése A megyeszékhely okmányirodájának hosszított nyitva tartása a hét minden munkanapján (7-19 h) A többi okmányiroda ügyfélfogadási idejének jelentős növelése pl.: Ajka 28 -> 37 óra Pápa 25,5 -> 42,5 óra Tapolca 26 -> 32 óra Hatósági munka: szolgáltató típusú közigazgatás Romareferensek foglalkoztatása (Várpalota, Pápa)

KORMÁNYABLAKOK MÚLTJA Az ún KORMÁNYABLAKOK MÚLTJA Az ún. első generációs kormányablak működési tapasztalatai A közigazgatási reformfolyamat egyik első lépcsőfoka a kormányhivatalok felállításával párhuzamosan 29 kormányablak elindulása volt. A 2011. január 3-i indulás óta közel 33.000 ügyfél fordult meg a 2014. július 28-án megszűnt, Óvári Ferenc utcai Kormányablaknál. 3 ablak – 10 munkatárs Leggyakoribb ügyfajták: - utazási költségtérítés (51 %) - ügyfélkapu létesítés (6 %) - családtámogatási eljárások (5 %) Ügyfélfogadási idő: 8-20 óra Az ügyfelek 63 %-a 8-12 óra között, 37 %-a 12-20 óra között érkezett.

Az ún. első generációs kormányablak működési tapasztalatai A munkatársak leterheltsége az országos átlag feletti: az egy munkaállomásra jutó éves átlagos ügyfélszám 2012. évben 3282 fő, 2013. évben 3037 fő volt. Az ügyfél-elégedettség a kitöltött kérdőívek alapján megközelíti a 100%-ot, ami szintén felette áll az országos átlagnak. Az akadálymentesített, jól megközelíthető épületben az ügyfelek várakozására szolgáló térben az írópult és az Alaptörvény asztala, valamint gyermek játszósarok is kialakításra került. Az ügyfelek várakozási ideje átlagosan nem volt több, mint 0-5 perc. A hatékony feladatellátás érdekében szoros együttműködést alakítottak ki a Kormányhivatal összes szervezeti egységével.

KORMÁNYABLAKOK JELENE ÉS JÖVŐJE Az ún KORMÁNYABLAKOK JELENE ÉS JÖVŐJE Az ún. második generációs kormányablakok Veszprém megyében várhatóan 12 településen nyílik Kormányablak Eddig a működést megkezdő kormányablakok: 2014. február 4-én Balatonfűzfőn 2014. március 24-én Balatonfüreden 2014. június 10-én Herenden 2014. július 28-án Veszprémben 2013-ban 227 fő kormányablak ügyintéző képzésének lezárása KAB II. körös kiválasztás 2013. októberében 33 fő részvételével (32 fő kormányhivatali, 1 fő külsős) 2014-ben folyamatban lévő képzés 22 fő részére (Záróvizsga: 2014. október 22.)

Az ún. második generációs kormányablakok Ezen kormányablakokban már az okmányirodai feladatokat is ellátják a kollégák, így már 265 ügyet lehet intézni pl.: anyasági támogatásokkal kapcsolatok kérelmek utazási költségtérítés iránti kérelem állampolgársági, honosítás iránti kérelem családi pótlék igénylése papír alapú hiteles tulajdonilap-másolat és a hiteles térképmásolat kiadása az ingatlan-nyilvántartás adatbázisából felvilágosítás és segítségnyújtás az ÉTDR kapcsán ügyfélkapu regisztráció, stb. Az ügykörök száma a jövőben folyamatosan bővülni fog.

Az új Veszprémi Járási Hivatal és Kormányablak egyszerre 13 ügyfél fogadására alkalmas 21. század technikai követelményeinek megfelelő informatikai és infokommunikációs eszközökkel felszerelt teljesen akadálymentesített, külön munkaállomás a mozgássérült ügyfelek részére ingyenes WIFI hálózat felkészült, barátságos ügyintézők az illetékek, díjak megfizetésére helyben bankkártyával, készpénzzel 19.00 óráig a postán, valamint 19.00 óra után helyben van lehetőség.

A 2014. évben nyílt ún. második generációs kormányablakokkal kapcsolatos tapasztalatok Létszám a 4 Kormányablakban: 51 fő Az ügyfelek többsége esetében - a várakozási idő kevesebb, mint 5 perc az ügyintézési idő kevesebb, mint 15 perc Az ügyfelek részéről pozitív visszajelzések érkeznek az ügyintézők felkészültségét, az ügyintézés színvonalát, valamint a kormányablakok elhelyezését, kialakítását illetően egyaránt.

A Veszprém Megyei Államigazgatási Kollégium Ügyfélszolgálati munkacsoportja Tagjai: - járási hivatalvezetők, - ügyfélszolgálattal rendelkező szakigazgatási szerv vezetők, - hatósági főosztályvezető Célja: az ügyfélszolgálati tevékenység koordinálása, az ügyfél-elégedettség növelése a Jó Állam kormányzati céljainak elérése érdekében, közreműködés a szolgáltató közigazgatás megvalósításában. Feladatai: ügyfélszolgálatok szakmai működésének támogatása, feladataik összehangolásának elősegítése, a működési tapasztalatok megosztása, az ügyfélszolgálatok szakmai tevékenységére vonatkozó jogszabályok nyomon követése, esetlegesen módosítások kezdeményezése, egységes és színvonalas jogalkalmazási gyakorlat megvalósításának elősegítése, az ügyfélforgalom alakulásának, az ügyfél-elégedettségnek a kontrollálása, elemzése, stb.

Hivatalok 2012. december 31-ig Helyi önkormányzati hivatali struktúra átalakítása Hivatalok 2013. március 1-jétől Hivatalok 2012. december 31-ig 36 polgármesteri hivatal 64 körjegyzőség 10 polgármesteri hivatal 48 közös önkormányzati hivatal

Hivatalokat alkotó önkormányzatok száma

A törvényességi felügyeleti munka a számok tükrében 2014.08.31-ig Törvényességi felhívások 28 db 141 db 462 db 317 db Törvényességi felügyeleti bírságok   2 db 10 db 21 db

Az önkormányzatokkal történő kapcsolattartás módja a VEMKH Törvényességi Felügyeleti Főosztályának közreműködésével folyamatos szakmai segítségnyújtás helyi önkormányzatok képviselőivel egyeztető megbeszélés, dokumentum-tervezetek vizsgálata jegyzői értekezletek tartása: összevont (5 db/év) és szakmai konzultáció járásonként (4 db/év) a megvalósítás folyamatának törvényességi vizsgálata a szervezeti struktúra működésének figyelemmel kísérése, a tapasztalatok összegzése

„Az állam attól tekinthető jónak, hogy az egyének, közösségek és vállalkozások igényeit a közjó érdekében és keretei között, a legmegfelelőbb módon szolgálja.” (Magyary Zoltán program MP 12.0)