SZAKMAI FÓRUM, EKF, Eger, 2014-09-05 TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0005 Együttműködés az észak-magyarországi pedagógusképzés minőségi megújításáért SZAKMAI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
A Than mint referencia intézmény
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Főiskolai Pályázatok Kari érintettségek jan. 31.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Agria Media Eger, október
Fejlesztési koncepció
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.

Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
„EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉSZAK- MAGYARORSZÁGI PEDAGÓGUSKÉPZÉS MINŐSÉGI MEGÚJÍTÁSÁÉRT” TÁMOP B.2-13/ K/5 ALMODUL: PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT.
Szakmódszertani fejlesztés
„ PÁRBESZÉD - A köz- és felsőoktatás kapcsolata a pedagógusképzésben” című konferencia AZ ELŐADÁS CÍME Név Eger, ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Dr. Kelemen Judit „Az óvodapedagógus és tanító szak megújítása” regionális konferencia november 27. EKF CK Az óvodapedagógus szak szakmai gyakorlatainak.
EKF Comenius Kar, Sárospatak Dr. Kelemen Judit dékán.
Az óvodapedagógus és tanító – ideát szolgáló gyakorlati képzés fő jellemzőinek meghatározása, alapelvek ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA
Előadás másolata:

SZAKMAI FÓRUM, EKF, Eger, 2014-09-05 TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0005 Együttműködés az észak-magyarországi pedagógusképzés minőségi megújításáért SZAKMAI FÓRUM, EKF, Eger, 2014-09-05 K/5 modul - PEDAGÓGUSKÉPZÉS TELJES VERTIKUMÁT BIZTOSÍTÓ SZERVEZETI INTEGRÁCIÓK MEGVALÓSÍTÁSA Dr. Hauser Zoltán – Dr. Sándor Zsuzsa

Összhang o+k+f+i HR RR K/2 BTK, TKTK, TTK K/1, K/3 Tanárképző Központ K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán Összhang o+k+f+i HR RR Teljes pedagógusképzési vertikum A Comenius Kar konszolidációja szervezeti, szakmai, módszertani, képzéskínálati K/2 BTK, TKTK, TTK K/1, K/3 Tanárképző Központ K/4 EKF Gyakorlóiskola Közreműködik a CK minden oktatója!

2. Integráció vizsgálat, az induló állapot elemzése a Comenius Karon K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán 1. Továbbképzési program a humán-erőforrás javítása érdekében (közösségépítő tréning, korszerű FO módszerek) 2. Integráció vizsgálat, az induló állapot elemzése a Comenius Karon 3. Szervezetfejlesztési és racionalizálási lehetőségek a Comenius Karon, a humánerőforrás fejlesztésének meghatározása a hatékonyság növelése és a szakértelem rendelkezésre állása érdekében

5. Inkluzív nevelés programjának kidolgozása K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán 4. Csecsemő és kisgyermeknevelő valamint az óvópeda-gógus képzés integrációja program kidolgozása Dr. Dávid Mária 4 dokumentum 5. Inkluzív nevelés programjának kidolgozása Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna 18 dokumentum 6. Roma kultúra műveltségterület kidolgozása, tolerancia szakkollégium indítása Dr. Kállai Ernő – Jaskóné dr. Gácsi Mária 10 dokumentum

10. KOMPLEX RÉSZTEVÉKENYSÉG – Dr. Sándor Zsuzsa K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán 7 – 9. Információs műveltség és médiabefogadás, pedagógiai kutatóműhely, az óvópedagógus és a tanító tevékenység IKT elemeinek kidolgozása Dr. Kis-Tóth Lajos 9 dokumentum 10. KOMPLEX RÉSZTEVÉKENYSÉG – Dr. Sándor Zsuzsa - Óvó- és tanítóképző pont működtetése - Pedagógus továbbképzési és módszertani programok kidolgozása - Gyakorlati képzés kidolgozása

2. a gyakorlati képzés korszerűsítése és tantervi megújulás K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán K/5/10. tevékenység KOMPLEX TEVÉKENYSÉG i n n o v á c i ó k 1. szervezeti integrációban – a Tanárképző Központ kari irodája: Óvó- és tanítóképző pont 2. a gyakorlati képzés korszerűsítése és tantervi megújulás 3. az óvodai és általános iskolai gyakorlóhellyel való együttműködés kidolgozása, tartalmi korszerűsítések, továbbképzések K/5/10. TEVÉKENYSÉG a) Óvó- és tanítóképző pont működtetése b) Pedagógus továbbképzési és módszertani programok kidolgozása c) Gyakorlati képzés kidolgozása [Kapcsolódás további modulokhoz (K/1, K/2, K/3, K/4)] feladatfelelős: Dr. Sándor Zsuzsa megvalósítók - 17 fő (oktatók, gyakorlóhelyi mentorok) Demblovszkyné Szabó Judit, Gál Gyöngyi, Hegedüs László, Jaskóné Gácsi Mária, Kelemen Judit, Lendvainé Szendrei Ágnes, Marcziné Fazekas Erzsébet, Nagy György, Sándor Zsuzsa, Siposné Majtényi Andrea, Sontráné Bartus Franciska, Stóka György, Stókáné Palkó Mária, Szegedi Istvánné, Szegediné Gonda Zsófia, Vinnainé Vékony Márta, Wiersumné Gyöngyösi Erika

a) Óvó- és tanítóképző pont működtetése K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása. alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán K/5/10. tevékenység a) Óvó- és tanítóképző pont működtetése - a kapcsolat a Tanárképző Központtal élő - „fiókiroda” ősz végére b) Pedagógus továbbképzési és módszertani programok kidolgozása m e g v a l ó s u l t 1. a szakmai gyakorlatok korszerűsítését megalapozó tanulmányok: 1.1. Jaskóné Gácsi Mária a pedagógus eszménykép 1.2. Sontráné Bartus Franciska a gyakorlati képzés ideája 1.3. a gyakorlati képzés helyzetértékelése óvoda – Kelemen Judit, iskola - Marcziné Fazekas Erzsébet [tervhez +] 1.4. Stóka György a gyakorlati képzés tantervi fejlesztése jelenleg: tanulmánykötet szerkesztő munkái

b) Pedagógus továbbképzési és módszertani programok kidolgozása K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása. alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán K/5/10. tevékenység b) Pedagógus továbbképzési és módszertani programok kidolgozása m e g v a l ó s u l t 2. a pedagógusképzést és a pedagógiai munkát segítő módszertani repozitórium beindítása: PEDAGÓGIAI TERVEK TÁRA http://pedtervtar.ekfck.hu/ szerkesztő bizottság: Gál Gyöngyi, Jaskóné Gácsi Mária, Marcziné Fazekas Erzsébet, Sándor Zsuzsa, Vinnainé Vékony Márta produktumok száma 2014. aug. 31-ig: tervezés/iskolai tervezés – 3 kész tervek / óvodai tevékenység tervek – 4 kész tervek / iskolai óraterv – 6 kész tervek / tanórai feladatok - 3 további feladat: szerzők megnyerése (oktatók-hallgatók TKTK, CK; pedagógusok)

b) Pedagógus továbbképzési és módszertani programok kidolgozása K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása. alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán K/5/10. tevékenység b) Pedagógus továbbképzési és módszertani programok kidolgozása további teendő: gyakorlóhelyi és más pedagógusok igényei szerint továbbképzések, módszertani workshopok c) Gyakorlati képzés kidolgozása a tevékenységterv ütemezésének módosítása volt szükséges: az 1-2. félév anyagainak kidolgozása tanévkezdésre m e g v a l ó s u l t 1. a szakmai gyakorlat tanegységrendszere (korszerűsítés) [Kelemen, Marcziné, Stóka, Sándor] a teljes rendszer szükséges korrekciója [egyeztetés-sorozat: CK oktatók, sárospataki gyakorlóhelyek, TKTK és egri gyakorló iskola]

c) Gyakorlati képzés kidolgozása K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása. alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán K/5/10. tevékenység c) Gyakorlati képzés kidolgozása m e g v a l ó s u l t 2. tanegységleírások, óvodapedagógus szak: 4, tanító szak: 2 [Gál, Nagy, Kelemen, Jaskóné] 3. szakmai gyakorlatok útmutatói, külön mentoroknak és hallgatóknak (útmutatók mellékletei – hallgatók: megfigyelési/elemzési szempontok, feladatlapok; mentorok: jelenléti és értékelő űrlapok) [Gál Gy., Szegedi I-né, Szegediné G.Zs., Demblovszkyné Sz.J., Lendvainé Sz. Á., Siposné M.A. ] jelenleg: végső egyeztetések – CK, gyakorlóhelyek,K/3 Magyar István, TKTK egyeztetési alapelv – minden szabályozó közös, a helyi szervezés eltérhet további teendők: a 3-6/8. félév tanegységleírásainak és szakmai gyakorlati útmutatóinak elkészítése

11. Alkalmazott bábjáték pedagógiájának adaptálása K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán 11. Alkalmazott bábjáték pedagógiájának adaptálása Remeczkiné Toma Kornélia 18 dokumentum 12. A lovassport fejlesztő hatásai kisgyermekkorban program kidolgozása Lívják Emília 4 dokumentum 13. A helyi kulturális örökség szerepe a pedagógiai munkában Dr. Kézi Erzsébet 3 dokumentum

Modulzáró konferencia és szakmai fórumok K/5 modul - Pedagógusképzés teljes vertikumát biztosító szervezeti integrációk megvalósítása alprojekt vezető: Dr. Hauser Zoltán 14. Modulzáró konferencia és szakmai fórumok CK - Sárospatak

V É G E BESZÁMOLÓ TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0005 K/5 modul KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!