Dr. Emőd István egyetemi docens BME Gépjárművek Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szélkerék-erdők a világban és hazánkban
Advertisements

E85 Szűcs Dániel 11.A.
Műszaki Értelmiség Napja 2013 Alternatív járműhajtás koncepciók értékelése, az elektromos járművek alkalmazásának távlatai prof. Dr. Palkovics László.
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
ROBUR Gázbázisú abszorpciós Hőszivattyúk
Süli Petra Van-e élet az olaj után?-A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás.
Raklap és Tüzép csoport Raklap és Tüzép csoport.
© Gács Iván (BME) 1/26 Energia és környezet NO x keletkezés és kibocsátás.
Stirling körfolyamat Elméleti alapötlet
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
NEM MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK
Megújuló energiaforrások.
Geotermikus energia A geotermikus energia a Föld belső hőjéből származó energia. A Föld belsejében lefelé haladva kilométerenként átlag 30 °C-kal emelkedik.
A Föld megújuló energiaforrásai
Van élet az olaj után?!- A négy fő elem, mint alternatív energiaforrás
Szervetlen kémia Hidrogén
Energiaellátás: Előállítás
Klímaváltozás – fenntarthatóság - energiatermelés
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
Készítette: Kökény Dániel Fizika előadás.
Környezet- és emberbarát megoldások az energiahiányra
Otto motor.
© Gács Iván (BME) 1/26 Energia és környezet NO x keletkezés és kibocsátás.
Belsőégésű motorok Agócs Roland F7D
Statisztika Érettségi feladatok
2. AZ ENERGETIKA ALAPJAI.
Az alternatív energia felhasználása
Fülemüle informatika verseny
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
Passzívház Török Krisztián Kovács Kornél
Megújuló energia Készítette: Bíró Tamás
HATÁSFOK-SÚRLÓDÁS-EGYENLETES SEBESSÉGŰ ÜZEM
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 10. óra.
Energia és takarékosság a háztartásban
DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, június 5.
Környezetünk levegő minősége
Kémia 9. évfolyam Mgr. Gyurász Szilvia Balassi Bálint MTNYAI Ipolynyék
A megújuló energiaforrások
Abszorpciós és elektromos folyadékhűtők COP és hatásfok összehasonlítás Tóth István.
Megújuló energiaforrások – Lehetőségek és problémák
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A dinamó felfedezője? Felfedezői?
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
Laddomat 21 Fatüzeléses kazánba való befűtés 1. ábra
Megújuló Energiaforrások
A tűz.
Energetikai gazdaságtan
A tűz.
A belsőégésű motor részei és működési elve
Optikai koncentráció félvezető napelemekhez Fogalma A hatásfok javulásának eredete A koncentrátorok gyakorlati megvalósítási lehetőségei Példák.
VASVÁRI GYÖRGY Gyémánt diplomás villamos mérnök NJSZT és ISACA életműdíjas Az M-3 elektromos szerelése
Mit tehetsz a leküzdéséért? EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
Készítette: Csala Flórián
Egészítse ki a megfelelő szóval a mondatokat:
Az alternatív energia felhasználása
Készítette: Somogyi Gábor
A LEVEGŐ FELHASZNÁLÁSA,SZENNYEZÉSE
Az alternatív energia felhasználása
A belsőégésű motor A gőzgép hátrányai: Nagy méret Külső kazán
4. Energiaátalakitó folyamatok és gépek
Az alternatív energiahordozók és felhasználásuk. Hagyományos energiahordozók és környezetszennyezés ● Fosszilis tüzelőanyagok (szén, gáz, kőolaj) ● A.
A kétütemű dízelmotor felépítése, működése, modern alkalmazásai.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
A tüzelőanyag cella, mint az energia tárolás és hasznosítás eszköze Készítette: Nagy Linda Konzulens: Dr. Kovács Imre.
„Vegyünk egy nagy levegőt”
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Készítette: Szilágyi Sára
energia a víz elemeiből
Bioenergia, megújuló nyersanyagok, zöldkémia
Előadás másolata:

Dr. Emőd István egyetemi docens BME Gépjárművek Tanszék Benzinmotorok fogyasztáscsökkentése -- vízbejuttatás … ? -- mágnes … ? -- adalék … ? Dr. Emőd István egyetemi docens BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Kik a szkeptikusok? A szkeptikus kifejezést ma olyan személyre használják, aki egy adott szituációban bírálóként lép fel, gyakran a kritikai gondolkodás és a tudományos módszer (azaz, a tudományos szkepticizmus) elveit alkalmazva, hogy egy állítás vagy módszer lehetséges tévedéseit kimutassa. A szkeptikusok a tapasztalati bizonyítékot tartják igazán fontosnak, mert ez kínálja talán a legbiztosabb módszert egy állítás érvényességének megállapítására 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék A motor veszteségei Termikus hatásfok Jósági fok Mechanikai hatásfok 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Benzinmotorok utólagos fogyasztáscsökkentési eljárásai HATÁSOK: Benzinre: oxigéntartalom növelés, égésjavítás, a benzinnel érintkező felületeket nemesítése, tisztántartés, védelem, kenés, levegőkezelés, Kenőanyagra: surlódáscsökkentés az olajjal érintkező felületek nemesítése, kenőképesség javítása, üregek kitöltése, kenőanyag szűrése MÓDSZEREK Benzinadalék, vízhozzáadás, mágnes, ultrahang, Karburátor fúvókaméret, propeller, második torok lezárás, kényszerüresjárati lezárás stop and go, Kenőanyag adalék, mágneses szűrés 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Bánki-motor (1894) 20 LE, kb. 2 m magas „Bánki Donát 1894-ben szabadalmaztatta az első nagynyomású robbanómotort, a korában világhírű Bánki-motort, melynél a robbanókeveréket a hengerbe porlasztott vízzel hűtötte le, s ezzel a motor hatásfokát korábban nem remélt mértékben sikerült fokoznia.” (Bár a Bánki-motor elterjedését a néhány évvel később megjelent dízelmotor megakadályozta, mind a kompressziónövelés, mind a vízbefecskendezés elvét később is alkalmazták.) 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Otto-motor 1876 Az Otto-motor sűrítési aránya 3, teljesítménye 3 LE volt. A mai benzinmotorok kb. 10-es sűrítési aránnyal készülnek. 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Személygépkocsi fogyasztása 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Egy vízbejuttatás igéretei és kritikája Az AQUA-spricc hatása. 1. Csökkenti az üzemanyagfogyasztást. „Elszegényítjük" a motort, így 15-20%-os benzinmegtakarítást érhetünk el. 2. A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelőanyagot tökéletesebben égetünk el. 3. Növeli a motorteljesítményt . A jobb hengerfeltöltődés, tökéletesebb porlasztás, a tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát. A teljesítménynövekedés 7-8 % . 4. Belső hűtést ad a motornak. 5. Megszünteti a káros kokszlerakódást. 6. Növeli a motor élettartamát.  2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék „Elszegényítjük" a motort… A tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát… A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelő-anyagot égetünk el… 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Egy vízbejuttatás igéretei és kritikája Az AQUA-spricc hatása. 1. Csökkenti az üzemanyagfogyasztást. „Elszegényítjük" a motort, így 15-20%-os benzinmegtakarítást érhetünk el. 2. A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelőanyagot tökéletesebben égetünk el. 3. Növeli a motorteljesítményt . A jobb hengerfeltöltődés, tökéletesebb porlasztás, a tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát. A teljesítménynövekedés 7-8 % . 4. Belső hűtést ad a motornak. 5. Megszünteti a káros kokszlerakódást. 6. Növeli a motor élettartamát.  2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék „Elszegényítjük" a motort… A tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát… A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelő-anyagot égetünk el… 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Egy vízbejuttatás igéretei és kritikája Az AQUA-spricc hatása. 1. Csökkenti az üzemanyagfogyasztást. „Elszegényítjük" a motort, így 15-20%-os benzinmegtakarítást érhetünk el. 2. A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelőanyagot tökéletesebben égetünk el. 3. Növeli a motorteljesítményt . A jobb hengerfeltöltődés, tökéletesebb porlasztás, a tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát. A teljesítménynövekedés 7-8 % . 4. Belső hűtést ad a motornak. 5. Megszünteti a káros kokszlerakódást. 6. Növeli a motor élettartamát.  2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék „Elszegényítjük" a motort… A tökéletesebb égés növeli a motorhatásfokát… A környezetkímélő hatást beszabályozással érjük el. Kevesebb tüzelő-anyagot égetünk el… 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Nagy előny: nincs káros hatása! Mágnesek 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék Adalékok „A Trabant motor A …………………… benzinadalékkal kevésbé szennyezi a környezetet és teljesítménye megnő…” 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék From: Pihokker Tamás [mailto:pihokkertamas@freemail.hu] Sent: Wednesday, February 04, 2009 1:28 PM To: Auto Subject: Vélemény kérés   Tisztelt Hölgyem/Uram! Kéréssel fordulok önökhöz. Én megújuló energiaforrás energetikusnak tanultam, épp ezért érdekel az olcsó vagy ingyen energia kérdése. Az ötletem a következő: víz elektromos áram segítségével felbontható hidrogénre és oxigénre melyeket bevezetünk egy üzemanyag cellába mely e két elem segítségével elektromosságot állít elő. Az üzemanyag cella mellékterméke vízgőz melyet vissza-vezethetnénk egy tartályba, ahol lecsapódik és újra cseppfolyós lesz. Utána ismét áram segítségével felbontjuk, majd a hidrogént és az oxigént bejuttatjuk az üzemanyag cellába. Így zárt rendszer jön létre, amely elvileg önfenntartó lenne és így nem kellene tankolni vagy bármivel feltölteni Egy friss levél: 2009. február 4 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék A cella termelte elektromosságot akkumulátorban lehetne tárolni mely villanymotorokat hajthat . Így ingyenessé tehető a közlekedés. Nagyobb méretben a rendszer alkalmas lakások, házak fűtésére, áramellátására és meleg víz készítésére. Ötletemmel először volt tanáromat ……. Ferencet kerestem meg aki azt ajánlotta hogy forduljak önökhöz mivel legjobb tudomása szerint maguk folytatnak hasonló kísérletet. Szívesen fogadnék bármilyen javaslatot, észrevételt illetve tanácsot mellyel az egyetemük szolgálhat. Válaszukat előre is köszönöm! Tisztelettel: …………….. Tamás   2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék ? ! Ígéretek 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Vállalások és realitás (flottafogyasztás) 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék

Köszönöm szépen a figyelmüket! Köszönöm a figyelmüket! 2009.02.28. Dr. Emőd István, BME Gépjárművek Tanszék